to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

«Ξεκούραστη» κινηματογραφική εβδομάδα: Οι νέες ταινίες

Μια "ξεκούραστη" εβδομάδα ξεκινά για τους φίλους του σινεμά, καθώς μόνον τρεις νέες ταινίες προβάλλονται από σήμερα στις αίθουσες, κάτι που αδυνατώ να θυμηθώ πότε συνέβη για τελευταία φορά!


Οι ταινίες αυτές είναι «Ο εμποράκος», του ιρανού Ασγκάρ Φαρχαντί, που βραβεύτηκε για το σενάριό της στις Κάνες, το «The Bye Bye Man», ένα μεταφυσικό θρίλερ του Στέισι Τάιτλ και «Ο νόμος της νύχτας», η τέταρτη ταινία που σκηνοθέτησε ο Μπενμ Άφλεκ.
 
Ο ΕΜΠΟΡΑΚΟΣ
FORUSHANDE
Σκηνοθεσία: Ασγκάρ Φαρχαντί
Πρωταγωνιστούν: Σαχάμπ Χοσεϊνί, Ταράνεχ Αλιντούστι, Μπαμπάκ Καρίμι, Μίνα Σαντάτι
 
Ο σκηνοθέτης των ταινιών «Τι απέγινε η Έλι» (2009), «Ένας χωρισμός» (2011) και «Το παρελθόν» (2013), σε συνέντευξη του λέει: «πάντα ήθελα να κάνω μια ταινία που λαμβάνει χώρα στον κόσμο του θεάτρου. Ασχολήθηκα με το θέατρο παλιότερα και σημαίνει πολλά για μένα. Άρχισα να δουλεύω το σενάριο στο οποίο οι χαρακτήρες ανεβάζουν μια παράσταση».

Η συνέντευξη από την οποία είναι το παραπάνω απόσπασμα, δόθηκε με αφορμή τη νέα του ταινία, «Ο εμποράκος», η οποία είναι εμπνευσμένη από το θεατρικό έργο του Άρθουρ Μίλερ, «Ο θάνατος του εμποράκου».

Ο Εμάντ και η Ράνα, ένα νεαρό ζευγάρι ηθοποιών, πρωταγωνιστούν στο έργο του Μίλερ το οποίο ανεβαίνει στην Τεχεράνη.

Ζουν σε ένα διαμέρισμα στην πρωτεύουσα του Ιράν το οποίο αναγκάζονται να εγκαταλείψουν ξαφνικά επειδή η πολυκατοικία τους κινδυνεύει να καταρρεύσει εξαιτίας κάποιων εργασιών που γίνονται σε διπλανά κτίρια. Τελικά, χάρις στη βοήθεια ενός συναδέλφου και φίλου τους, μετακομίζουν σε άλλο διαμέρισμα. Όμως ένα περιστατικό θα αναστατώσει τη ζωή τους. Ο Εμάντ επιστρέφει από το σούπερ μάρκετ και βρίσκει τη Ράνα χτυπημένη. Το περιστατικό σχετίζεται με τον προηγούμενο ένοικο και θα είναι η αφορμή ώστε οι σχέσεις του ζευγαριού να μπουν σε δοκιμασία. Το θεατρικό έργο στο οποίο πρωταγωνιστούν φαίνεται να εισχωρεί στην ίδια τους τη ζωή.

Η σχέση του ζευγαριού αρχίζει να ισορροπεί επικίνδυνα, ο Εμάντ προσπαθεί να βοηθήσει τη γυναίκα του ενώ εκείνη μοιάζει να απομακρύνεται καθώς η ζωή τους μοιάζει να αποσυντίθεται, να καταρρέει.

Το αλληγορικό αυτό δραματικό φιλμ του Ασγκάρ Φαρχαντί, το οποίο διαθέτει και στοιχεία θρίλερ διαπραγματεύεται τις ανθρώπινες σχέσεις και πως αυτές επηρεάζονται μετά από ένα σοκαριστικό γεγονός. 

Βραβεία σεναρίου και ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ των Κανών.   
 
 
THE BYE BYE MAN
Σκηνοθεσία: Στέισι Τάιτλ
Πρωταγωνιστούν: Ντάγκλας Σμιθ, Λουσιέν Λάβισκαουντ, Κρεσίντα Μπόνας, Νταγκ Τζόουνς, Μάικλ Τρούκο, Τζένα Κανέλ, Έρικα Τρέμπλεϊ, Φέι Ντάναγουεϊ, Κάρι-Αν Μος
 
Τρεις φίλοι, ο Έλιοτ, η Σάσα και ο Τζον, έχουν μπει στο πανεπιστήμιο και νοικιάζουν μαζί ένα σπίτι για να συγκατοικήσουν. Σύντομα όμως ο ενθουσιασμός τους για τη νέα ζωή που ανοίγεται μπροστά τους μεταβάλλεται σε εφιάλτη. Κι αυτό εξαιτίας του Μπάι Μπάι Μαν, μιας υπερφυσικής δύναμης που ενεργοποιείται ξαφνικά.

Όλα συνέβησαν όταν μετά από ένα πάρτι, ο Έλιοτ ανακάλυψε κατά λάθος το όνομα του Μπαί Μπάι Μαν με αποτέλεσμα ο τελευταίος να προσπαθήσει να μπει μέσα στα κεφάλια τους και στη συνέχεια στον κόσμο! Για να το πετύχει χρησιμοποιεί μία φίλη τους, την Κιμ και έτσι όλα αρχίζουν να μεταβάλλονται καθώς η πραγματικότητά τους αρχίζει να μεταβάλλεται. Έτσι ο Έλιοτ αρχίζει να παρανοεί, η Σάσα χάνει το μυαλό της και ο Τζον γίνεται επικίνδυνος. Ο Μπαί Μπάι Μαν σιγά-σιγά αρχίζει να εξαπλώνει την επιρροή του και να παρασέρνει μέσα στη δίνη του τρόμου το περιβάλλον των τριών φίλων. Η κατάσταση έχει αρχίσει να ξεφεύγει εντελώς όταν ο Έλιοτ αποφασίζει να αντιδράσει, να αντιμετωπίσει το κακό ώστε να σώσει τον εαυτό του και τους φίλους του από τη σατανική δύναμη που τους έχει κυριεύσει. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να διαγράψει το όνομα του Μπάι Μπάι Μαν από τη μνήμη όλων.

Η ταινία αποτελεί κινηματογραφική προσαρμογή του διηγήματος «Η γέφυρα για το νησί του Σώματος» (The bridge to the Body Island), του Ρόμπερτ Ντέιμον Σνεκ. Διαβάζω πως το διήγημα, άρα και η ταινία, βασίζονται σε αληθινή ιστορία. Είναι προφανές πως αυτό λέγεται καθ’ υπερβολήν και δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο συγγραφέας του διηγήματος, είναι ταυτόχρονα και ερευνητής αποκρυφιστικών φαινομένων και κατέγραψε στο βιβλίο του το χρονικό που συνέβη σε τρεις φοιτητές στο 1990, στο Σαν Πρερί, στο Γουισκόνσιν. Ο παραγωγός Τρέβορ Μέισι, λέει για το διήγημα πως «όχι μόνο βασιζόταν σε αληθινή ιστορία, αλλά όποιος έπασχε από εμμονές δε θα έπρεπε να το διαβάσει». Άρα η όλη ιστορία φαίνεται να αποκτά την πραγματική της διάσταση καθώς, όπως εξηγεί ο Μέισι, πρόκειται για μία εμμονή και όχι για την εμφάνιση κάποιας απόκοσμης δύναμης.

Μεταφυσικό θρίλερ το οποίο έρχεται στη χώρα μας συνοδευόμενο από αρκετά καλές κριτικές.
 
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
LIVE BY NIGHT
Σκηνοθεσία: Μπεν Άφλεκ
Πρωταγωνιστούν: Μπεν Άφλεκ, Σκοτ Ίστγουντ, Ζόι Σαλντάνα, Ελ Φάνινγκ, Κρις Σάλιβαν, Σιένα Μίλερ, Άντονι Μάικλ Χολ, Μπρένταν Γκλίσον, Κρις Κούπερ
 
Η δεκαετία του 1920 στις ΗΠΑ, σημαδεύτηκε από την περίφημη ποτοαπαγόρευση, η οποία οδήγησε στην άνθηση του λαθρεμπορίου αλκοόλ. Μαζί με αυτό βέβαια άνθησε και το οργανωμένο έγκλημα το οποίο ήλεγχε σχεδόν ολόκληρο το δίκτυο παράνομης απόσταξης, διανομής και πώλησης.

Ο Τζο Κάφλιν ζει στη Βοστόνη και είναι ο μικρότερος γιος ενός αστυνομικού διευθυντή. Μόνο που ακολουθεί εντελώς διαφορετικό δρόμο από τον πατέρα του, μπλέκει με την παρανομία και αρχίζει να δουλεύει για λογαριασμός ενός διαβόητου μαφιόζου.

Ο Τζο ανεβαίνει στην ιεραρχία και απολαμβάνει τον πλούτο και την πολυτελή διαβίωση αλλά και τη φήμη που του προσφέρει η παρανομία. Όμως η ζωή έχει σκαμπανεβάσματα και κάποια στιγμή ο Τζο θα πρέπει να αναμετρηθεί με τις επιλογές του και να πληρώσει το τίμημα του δρόμου που επέλεξε να ακολουθήσει για να κατακτήσει το Αμερικανικό Όνειρο.

Η ταινία είναι η τέταρτη σκηνοθετική απόπειρα του Μπεν Άφλεκ και έρχεται τέσσερα χρόνια μετά την «Επιχείρηση Αργώ», που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
«Ο νόμος της νύχτας», διαθέτει έναν καλό σκηνοθετικό ρυθμό, αναπαριστά πιστά την εποχή, ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί έξυπνες γωνίες λήψεις ενώ αξιοπρόσεκτες είναι και οι ερμηνείες των πρώτων αλλά και των δεύτερων ρόλων. Το σενάριο όμως πάσχει από αυτό που πάσχουν, κατά την άποψή μου, αρκετές αμερικάνικες ταινίες ανάμεσα στις οποίες και η «Επιχείρηση Αργώ» την οποία για το λόγο αυτό θεωρώ ως υπερεκτιμημένη. Αναφέρομαι στην πολυπλοκότητα του σεναρίου, στο ανακάτεμα πολλών προσώπων και καταστάσεων που σε συνδυασμό με την ταχύτητα του μοντάζ δυσκολεύουν το θεατή στην παρακολούθηση της εξέλιξης.
Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν. 

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)