to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

6:43 | 02.11.2012

left.gr

Πολιτισμός

Ξεκινά σήμερα το 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Με 150 ταινίες ξεκινά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης σήμερα, 2 Νοεμβρίου. Ενδιαφέρουσες οι ταινίες των ελλήνων σκηνοθετών, με φόντο την κρίση, αλλά κι όχι μόνο.


Ρίχνοντας μια πρώτη ματιά στο φετινό κατάλογο του μεγαλύτερου κινηματογραφικού γεγονότος της χώρας, παρατηρείς ότι υπάρχει μια ισορροπία στο πρόγραμμα και διακριτοί στόχοι στη διοργάνωση.

Πιο συγκεκριμένα, ο «μαζεμένος» κατάλογος των 150 ταινιών περιλαμβάνει αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς όπως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Άκι Καουρισμάκι και ο Κριστιάν Μουντζίου, τα best of του παγκόσμιου καλλιτεχνικού σινεμά στο Διεθνές Διαγωνιστικό και στους Ανοιχτούς Ορίζοντες, μια τολμηρή εξερεύνηση στα underground όρια του μέσου με τις Νυχτερινές Εικόνες κι ένα ελληνικό πρόγραμμα με 14 ταινίες το οποίο θα δώσει σαφή εικόνα για τον πλέον low (ή καλύτερα no) budget εγχώριο κινηματογράφο.


Οι δύο ταινίες που ανοίγουν και κλείνουν την αυλαία του φεστιβάλ, το οποίο ξεκινά την Παρασκευή 2 και ολοκληρώνεται την Κυριακή 11/11, δίνουν και το στίγμα της 53ης διοργάνωσης, αφού αποτελούν τις δύο όψεις του νομίσματος του σύγχρονου arthouse cinema.

Από τη μία, το «Holy Motors» (ταινία έναρξης) του Λεός Καράξ είναι μια ξέφρενη εξερεύνηση στο κινηματογραφικό γκροτέσκο, μια άναρχη περιήγηση στην Πόλη του Φωτός, που λατρεύτηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο φιλμ στις περασμένες Κάνες. Αντίθετα, η «Χώρα των Άλλων» (ταινία λήξης) του Κορεάτη Χονγκ Σανγκ-Σου είναι μια χαμηλότονη αναζήτηση πάνω σε ερωτήματα που βασανίζουν την ανθρώπινη φύση, με πρωταγωνίστρια (σε τριπλό ρόλο) την Ιζαμπέλ Ιπέρ.


Ωστόσο, αυτό που διαχρονικά έχει ειδικό βάρος στο φεστιβάλ είναι το ελληνικό πρόγραμμα. Η ταινία «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του πρωτοεμφανιζόμενου Έκτορα Λυγίζου, που αφηγείται το χρονικό επιβίωσης ενός 23χρονου στο εφιαλτικό σκηνικό της κρίσης, κατάφερε να βραβευτεί στο Κάρλοβι Βάρι και να ταξιδέψει στο Τορόντο, αποτελώντας μία από τις δύο ελληνικές ταινίες που θα συμμετάσχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό.


Η έτερη θα είναι η επιστροφή του Ηλία Γιαννακάκη στα δημιουργικά μονοπάτια της μυθοπλασίας (μετά το «Αλεμάγια» του 2005) με την ασπρόμαυρη ιστορία μητρότητας «Χαρά» και πρωταγωνίστρια την Αμαλία Μουτούση.


Οι περισσότερες από τις υπόλοιπες 12 ταινίες που απαρτίζουν το ελληνικό πρόγραμμα της 53ης διοργάνωσης κινούνται κυρίως σε τρία θεματικά μοτίβα και πιο συγκεκριμένα σε αυτά της γυναίκας ως θύτη και θύματος, του δυστοπικού μέλλοντος και των διαφορετικών εκδοχών της λέξης «οικογένεια».


Στο «Συγχαρητήρια στους Αισιόδοξους;» η Κωνσταντίνα Βούλγαρη χαρτογραφεί τη σύγχρονη underground Αθήνα μέσα από τα μάτια της ηρωίδας, ενώ η Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη με το «The Capsule» συνθέτει ένα haute couture γοτθικό φιλμ με 7 πρωταγωνίστριες.

Από κοντά και το σλαβόφωνο χιουμοριστικό «Loveless Zoritsa» της Κύπριας Χριστίνας Χατζηχαραλάμπους και του Σέρβου Ράντοσλαβ Πάβκοβιτς, που έχει ως ηρωίδα μια καταραμένη γυναίκα. Στην απέναντι κινηματογραφική όχθη βρίσκεται το «Χιγκίτα» του Αλέξανδρου-The Boy-Βούλγαρη, με πρωταγωνιστές μια ομάδα αυτοεξόριστων στο Μακρύ Νησί, το «Red City» του πρωτοεμφανιζόμενου Μάνου Τσίζεκ, που μας μεταφέρει σε μια φουτουριστική Αθήνα, και το «Kame Koummando» του Μανόλη Δαμιανάκη, με ήρωα έναν μαχητή από άλλον πλανήτη, φιλμ τα οποία φλερτάρουν με τη sci-fi αλληγορία.


Με τις διαφορετικές όψεις της οικογένειας καταπιάνονται δύο αγγλο-ελληνικές παραγωγές, το «Papadopoulos & Sons» του Μάρκου Μάρκου, και η «Τηλεμάχεια» του πρωτοεμφανιζόμενου Αλεξάντερ Νάλι, όπως και το «11 Συναντήσεις με τον Πατέρα Μου» του Νίκου Κορνήλιου. Αναμφισβήτητα μεταξύ των highlights του φεστιβάλ είναι και η επιστροφή του μεγάλου δημιουργού Νίκου Κούνδουρου –έπειτα από 14 χρόνια– με την πολυεθνική περιπέτεια «Το Πλοίο για την Παλαιστίνη». Το ψηφιδωτό του ελληνικού προγράμματος ολοκληρώνεται με το «έγκλειστο» ψυχογράφημα πέντε ανθρώπων στην «Κίτρινη Πόλη» του Σάββα Κατιρτζίδη και το ασπρόμαυρο νεο-νουάρ «Μπιγκ Χιτ» του Κάρολου Ζωναρά.


Πηγή: Αθηνόραμα


Η ιστοσελίδα του Φεστιβάλ: filmfestival.gr

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)