to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:11 | 26.03.2016

πηγή: Αυγή

Οικονομία

Ξεκάθαρους κανόνες στις συμβάσεις θέτει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας

Ως αναθέτουσες αρχές νοούνται το κράτος, οι αρχές Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί Δημοσίου Δικαίου. Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, το οποίο στο πρώτο Βιβλίο του αφορά τις δημόσιες συμβάσεις, εκτιμάται ότι θα έχει ψηφισθεί από τη Βουλή τέλη Απριλίου, το αργότερο αρχές Μαΐου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει


Ξεκάθαρους και διαφανείς κανόνες για τις διαδικασίες σύναψης και εκτέλεσης που πραγματοποιούνται από αναθέτοντες φορείς για συμβάσεις και διαγωνισμούς μελετών θέτει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «Ανάθεση και Εκτέλεση Συμβάσεων Έργων, Μελετών, Προμήθειας Αγαθών και Υπηρεσιών (μεταφορά στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας 2014/25/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τις προμήθειες φορέων που δραστηριοποιούνται στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την κατάργηση της Οδηγίας 2004/17/ΕΚ.).

Ως αναθέτουσες αρχές νοούνται το κράτος, οι αρχές Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί Δημοσίου Δικαίου. Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, το οποίο στο πρώτο Βιβλίο του αφορά τις δημόσιες συμβάσεις, εκτιμάται ότι θα έχει ψηφισθεί από τη Βουλή τέλη Απριλίου, το αργότερο αρχές Μαΐου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει.

Τα συγκεκριμένα Βιβλία ΙΙ και ΙΙΙ του σχεδίου νόμου που βρίσκεται σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, η οποία ολοκληρώνεται στις 28 Μαρτίου, δεν θίγουν το δικαίωμα των αναθετόντων φορέων να ορίζουν, σύμφωνα με το δίκαιο της Ένωσης, τις υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος, την οργάνωση και χρηματοδότηση αυτών. Ομοίως, δεν θίγουν την απόφαση των δημόσιων αρχών αν, πώς και σε ποιο βαθμό επιθυμούν να ασκούν δημόσιες λειτουργίες. Επίσης δεν θίγουν τον τρόπο οργάνωσης των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης και δεν περιλαμβάνουν τις μη οικονομικές υπηρεσίες γενικού συμφέροντος.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σχέδιο νόμου, οι αναθέτοντες φορείς μπορούν να αναθέτουν μια σύμβαση με τη μορφή χωριστών τμημάτων, ενώ παράλληλα μπορούν να καθορίζουν το μέγεθος και το αντικείμενο των τμημάτων αυτών. Επίσης όταν οι προσφορές φαίνονται ασυνήθιστα χαμηλές σε σχέση με τα έργα, τα αγαθά ή τις υπηρεσίες, οι αναθέτοντες φορείς απαιτούν από τους οικονομικούς φορείς να εξηγήσουν, εντός προθεσμίας 10 ημερών από την κοινοποίηση του σχετικού αιτήματος του αναθέτοντος φορέα, την τιμή ή το κόστος που προτείνουν στην προσφορά.

Τι προβλέπεται όταν μια προσφορά είναι ασυνήθιστα χαμηλή

Εάν ο αναθέτων φορέας διαπιστώνει ότι μια προσφορά είναι ασυνήθιστα χαμηλή λόγω χορήγησης κρατικής ενίσχυσης στον προσφέροντα, η προσφορά μπορεί να απορρίπτεται αποκλειστικά γι' αυτόν τον λόγο μόνο ύστερα από διαβούλευση με τον προσφέροντα και εφόσον αυτός δεν είναι σε θέση να αποδείξει, εντός επαρκούς προθεσμίας, την οποία ορίζει ο αναθέτων φορέας, ότι η εν λόγω ενίσχυση είναι σύμφωνη με την εσωτερική αγορά.

Επιπλέον προβλέπεται ότι ματαίωση της διαδικασίας ανάθεσης μπορεί να λάβει χώρα με ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση του αναθέτοντος φορέα, μετά από γνώμη του αρμόδιου οργάνου, λόγω π.χ. παράτυπης διεξαγωγής της διαδικασίας ανάθεσης, εφόσον η διαδικασία ανάθεσης απέβη άγονη, λόγω μη υποβολής προσφοράς ή απόρριψης όλων των προσφορών ή αποκλεισμού όλων των προσφερόντων ή συμμετεχόντων. Ο αναθέτων φορέας διατηρεί, επίσης, το δικαίωμα, μετά από γνώμη του αρμοδίου οργάνου, να αποφασίσει, παράλληλα με την ακύρωση ή τη ματαίωση της διαδικασίας ανάθεσης και την επανάληψη οποιασδήποτε φάσης της διαδικασίας ανάθεσης, με τροποποίηση ή μη των όρων της, ή να προσφύγει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως οι συμβάσεις και οι συμφωνίες-πλαίσιο μπορούν να τροποποιούνται χωρίς νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης, όταν οι τροποποιήσεις, ανεξαρτήτως της χρηματικής αξίας τους, προβλέπονται σε σαφείς, ακριβείς και κατηγορηματικές ρήτρες αναθεώρησης στα αρχικά έγγραφα της σύμβασης, στις οποίες δύναται να περιλαμβάνονται και ρήτρες αναθεώρησης τιμών ή προαιρέσεις.

Άλεξ. Γκ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)