to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:38 | 17.07.2020

Πολιτική

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Κυβερνητική αδράνεια στην εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της βουλευτή Φλώρινας Πέτη Πέρκα και θέμα της την αδράνεια στην εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων.


Οι βουλευτές επισημαίνουν:

-       Τα νέα έργα που παραδόθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολύ περισσότερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης δεκαετίας, ενώ προγραμματίζονταν πολλά ακόμα.

-       Στις 14 Ιουλίου 2020, δηλαδή μετά την παρέλευση ενός έτους και μίας εβδομάδας από τις εκλογές του 2019, εγκαινιάστηκε η λειτουργία του έργου Κιάτο - Ροδοδάφνη, με πανηγυρική εκδήλωση στον σταθμό του Αιγίου.

-       Παρά τη μεσολάβηση χρονικού διαστήματος μεγαλύτερου του ενός έτους από την επιτυχημένη δοκιμαστική λειτουργία, οι αρμόδιοι φορείς δεν μερίμνησαν ούτε για τη στοιχειωδώς ομαλή πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου.

-       Ακολούθησαν από την πρώτη ημέρα λειτουργίας οι έντονες διαμαρτυρίες χρηστών και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκηση με αποτέλεσμα να αναγκαστεί τοπικός βουλευτής της συμπολίτευσης  να καταθέσει στις 25/6/2020 σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

-       Μετά την παρέλευση ενός έτους κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, διαπιστώνουμε ότι ολοκληρωμένα έργα παραμένουν στάσιμα και δεν έχουν παραδοθεί ακόμη σε χρήση ενώ δεν έχουν υπάρξει δημοπρατήσεις νέων έργων.

-       Προκειμένου να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις από την παρατεταμένη και αδικαιολόγητη αδράνειά της, η Διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο της παρουσίασης στην Πάτρα στις 3 Ιουλίου 2020 της λύσης της υπογειοποίησης της γραμμής Ρίου -Πάτρας (όπου υιοθετήθηκε ένα «ημιφαραωνικό» έργο) προέβη σε δηλώσεις -πομφόλυγες σε δύο τομείς:

 Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και με πρόσθετο στοιχείο τις πρόσφατες ανακοινώσεις για πλήρη αλλαγή του τοπίου στις σιδηροδρομικές δομές με πλήρη πλέον ανάμιξη από πλεονεκτική θέση του ιδιωτικού τομέα, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

H προώθηση των σιδηροδρομικών έργων είναι συμβατή με τον προγραμματισμό υλοποίησης των έργων που (εικάζουμε ότι θα) έχει ορίσει το εποπτεύον Υπουργείο, ή πλέον έχει αποφασιστεί ότι οι κρατικές εταιρίες του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ θα περάσουν σε ιδιωτικά συμφέροντα;
Σε ποια φάση ευρίσκονται οι μέχρι 7 Ιουλίου 2019 προκηρυχθείσες μελέτες της ΕΡΓΟΣΕ και ποιος ο ορίζοντας ολοκλήρωσης τους;

Για την ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών παρακαλούμε όπως μας προσκομίσετε τα παρακάτω στοιχεία αναφορικά με τη δραστηριότητα της εταιρίας ΕΡΓΟΣΕ:

- Πίνακες με τις ετήσιες απορροφήσεις των έργων, μελετών και απαλλοτριώσεων κατά την τετραετία 2016, 2017, 2018, 2019 και ειδικότερα και κατά τα χρονικά διαστήματα  1/1 έως 30/6/2019, 1/7 έως 31/12/2019 και 1/1 έως 30 /6/2020.

- Συνολικές πληρωμές και ποσοστά υλοποίησης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου όλων των εν εξελίξει εργολαβιών και μελετών κατά τα χρονικά διαστήματα  1/1 έως 30/6/2019, 1/7 έως 31/12/2019 και 1/1 έως 30 /6/2020.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)