to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Βγάζει «λάδι» τους εργολάβους ο Χρυσοχοΐδης

Στη χώρα που το κόστος κατασκευής των αυτοκινητόδρομων ανά χιλιόμετρο φτάνει και τα 32 εκατ. ευρώ (τμήμα Μαλιακός - Κλειδί), ο υπουργός Υποδομών υποστηρίζει ότι έχουμε τις χαμηλότερες τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.


Στοιχεία του 2010 επικαλείται ο υπουργός Υποδομών για να αποδείξει ότι το κόστος των έργων στους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα είναι χαμηλότερο σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Ηλία Παναγιώταρου, υποστηρίζει ότι στη χώρα μας και στην Ισπανία το κόστος είναι χαμηλό και διαμορφώνεται στα 5,5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο!

Ανατρέχει επίσης σε στοιχεία του 2006 για να υποστηρίξει ότι σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Βρετανία, λόγω των πολλών σηράγγων και της γενικότερης διαμόρφωσης του εδάφους, η κατασκευή κόστισε από 13,4 έως και 30 εκατ. ευρώ ανά χλμ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ελληνική πλευρά απολογείται για λογαριασμό των «εθνικών» εργολάβων. Το είχε κάνει και το 2011 χωρίς επιτυχία η τότε διοίκηση του ΣΤΕΑΤ, του φορέα των μεγάλων κατασκευαστικών επιχειρήσεων, για να αποδειχθεί ότι οι συγκρίσεις είχαν γίνει μεταξύ αυτοκινητόδρομων με διαφορετικά τεχνικά και γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης όμως φαίνεται να «ξεχνά» στοιχεία που ο ίδιος είχε παρουσιάσει τον περασμένο Δεκέμβριο («Εφ.Συν.», 2/12/2013) κατά την υπογραφή των συμφωνιών επανεκκίνησης των έργων στους αυτοκινητόδρομους και ανέφερε ότι το μέσο κατασκευαστικό κόστος για το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί διαμορφώνεται στα 32 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Αφορά το νέο κομμάτι των 24 χλμ. με το οποίο παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών και περιλαμβάνει πεδινά τμήματα και τις τρεις δίδυμες σήραγγες, με μήκος 2 χλμ., 2,7 χλμ. και 6 χλμ. ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Πιο αποκαλυπτική είναι η σύγκριση με τα αντίστοιχα μεγέθη της Εγνατίας οδού, που κατασκευάστηκε ως κλασικό δημόσιο έργο. Στον οδικό άξονα των 670 χλμ. λειτουργούν 73 δίδυμες σήραγγες, με συνολικό μήκος 50 χλμ. για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η σήραγγα του Δρίσκου, με μήκος 4,5 χλμ.

Το κόστος

Το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» στις 2 Δεκεμβρίου 2013 για το υπέρογκο κόστος κατασκευής του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη

Το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» στις 2 Δεκεμβρίου 2013 για το υπέρογκο κόστος κατασκευής του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη

Το κατασκευαστικό κόστος μόνο για τις σήραγγες κυμαίνεται από 8 έως 30 εκατ. το χλμ. με βάση τα επίσημα στοιχεία. Το ίδιο το υπουργείο Υποδομών αποδέχεται ότι το μέσο κόστος της Εγνατίας οδού ποικίλλει από 4,1 έως 15,4 εκατ. ευρώ ανά χλμ. ανάλογα με την περιοχή (ανατολικό, κεντρικό και δυτικό τμήμα).

Στους άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους, πάντα με τα στοιχεία του υπουργείου, το μέσο κόστος κυμαίνεται από 6,6 έως 7,2 εκατ. ευρώ ανά χλμ., όταν σε ανάλογα έργα στη Γαλλία και τη Γερμανία διαμορφώνεται από 5,9 έως 8 εκατ. το χλμ. Είναι ενδεικτικό ότι ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, που υλοποιήθηκε με το σύστημα της συγχρηματοδότησης και δεν αντιμετώπισε ανάλογα προβλήματα μεγάλων καθυστερήσεων και δανεισμού, έχει μέσο κόστος 6,4 εκατ. ευρώ ανά χλμ.

Δεν πείθει ούτε η απάντησή του στο θέμα των υψηλών τιμών στα διόδια, αφού υποστηρίζει ότι διαμορφώνονται με βάση τις αρχικές συμβάσεις του 2007. Να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες συμφωνίες έχουν γίνει «κουρελόχαρτο» και έχουν τροποποιηθεί όλοι οι βασικοί όροι τους, εκτός από τα διόδια!

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)