to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:56 | 22.10.2021

Πολιτική

Β. Αποστόλου: Υποβαθμίζουν ακόμη και τα Δημοτικά σχολεία στις πυρόπληκτες περιοχές της Εύβοιας

Αυτή την ώρα στη Βόρεια Εύβοια, στους δύο Δήμους, έχει ξεσηκωθεί η τοπική κοινωνία για την αλλοπρόσαλλη παρέμβαση της κυβέρνησης πάνω στα θέματα των Δημοτικών Σχολείων με συγχωνεύσεις, οι οποίες, τουλάχιστον για τη συγκεκριμένη περιοχή, δεν έπρεπε να μπαίνουν καν για συζήτηση, τόνισε ο βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ μιλώντας στη Βουλή


«Αυτό που θα επαναλάβω για μια ακόμη φορά είναι ότι εμάς τους Βορειοευβοιώτες αυτό που, πρωτίστως, μας ενδιαφέρει είναι η επόμενη μέρα να έχει πολλούς ως κατοίκους που παραμένουν στην περιοχή από αυτούς που βίωσαν αυτή την τραγωδία. Είναι τόσο ολοκληρωτική η καταστροφή που δεν μπορούμε να δεχθούμε σε έστω ένα από αυτά που υπήρχαν πριν την πυρκαγιά και συνέβαλαν σε αυτό που λέμε να λειτουργεί η κοινωνία να γίνονται αρνητικές παρεμβάσεις», επισήμανε ο Βαγγέλης Αποστόλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ευβοίας και πρώην υπουργός, μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για τις «περιβαλλοντικές διαστάσεις των σχεδίων αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών»

«Το λέω», πρόσθεσε, «διότι αυτή την ώρα στη Βόρεια Εύβοια, στους δύο Δήμους, έχει ξεσηκωθεί η τοπική κοινωνία για την αλλοπρόσαλλη παρέμβαση της κυβέρνησης πάνω στα θέματα των Δημοτικών Σχολείων με συγχωνεύσεις, οι οποίες, τουλάχιστον για τη συγκεκριμένη περιοχή, δεν έπρεπε να μπαίνουν καν για συζήτηση».

Ο Β. Αποστόλου τόνισε ακόμα:

Θα σας διαβάσω μία απάντηση της Υφυπουργού κυρίας Μακρή σε αναφορά μου (επισυνάπτεται), για το Δημοτικό Σχολείο Κηρίνθου συγκεκριμένα. Είναι σε μία από τις πληγείσες περιοχές και λέει «Θα έπρεπε το σχολείο σας αντί 6θέσιο να λειτουργήσει σαν 4θέσιο. Παρόλα αυτά, για παιδαγωγικούς λόγους και, ιδιαίτερα, λόγω των δύσκολων συνθηκών που βίωσαν οι μαθητές εξαιτίας των πρόσφατων πυρκαγιών, αποφασίστηκε η λειτουργία του για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2021 - 2022 ως 5θέσιο, με διδακτικό προσωπικό μεγαλύτερο από τα προβλεπόμενα».

Και την επόμενη μέρα τι συνέβη; Εστάλη επιστολή στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, όπου τους λέει, ότι όχι είναι τετραθέσιο. Τη μια μέρα δηλαδή έχουμε την Υφυπουργό να μας αναγνωρίζει την αναγκαιότητα για πενταθέσιο και την επόμενη οι υφιστάμενοί της να την ακυρώνουν.

Σας λέω αυτό ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, διότι, συμβαίνουν πάρα πολλά και ιδιαίτερα που έχουν σχέση με τη διαχείριση των προβλημάτων που έχουν προκύψει και που τους αγανακτούν. Και αυτό το πράγμα πρέπει οπωσδήποτε να το λάβει σοβαρά υπόψη η κυβέρνηση.

Δεν θέλουμε ούτε ένας κάτοικος να φύγει από την περιοχή γιατί δεν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις που υπήρχαν πριν τη φωτιά. Άρα λοιπόν, γιατί είδα και μία τοποθέτηση από πολλούς που έλεγαν «Αυτή η χαλέπιος πεύκη, αυτό το είδος μας δημιουργεί τις φωτιές, μας δημιουργεί τα προβλήματα». Να το χωνέψουμε όλοι. Δάση, ειδικά στην βόρεια Εύβοια, στη Χαλκιδική, στην Κόρινθο και στη νότιο Ελλάδα, δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχε η χαλέπιος πεύκη.

Ακόμη και να κάνουν προσπάθεια να την αντικαταστήσουν σε μερικά σημεία, είναι τέτοια η δυναμική της που σε δύο, τρία και τέσσερα χρόνια θα τα εξαφανίσει. Αλλά ακόμη κι αν μπούμε σε αυτή τη λογική, αν υπάρξουν σημεία για συγκεκριμένη αναδάσωση, εκεί σίγουρα πρέπει να δούμε είδη τα οποία θα συμβάλλουν στην απασχόληση των κατοίκων αυτών και με το δάσος. Εγώ, γεννήθηκα, μεγάλωσα μέσα σε κόσμο δασικό. Χρόνια πριν, όλοι ζούσαν από την απασχόλησή τους με τα δάση και σήμερα βλέπουμε αυτό να μην υπάρχει. Άρα, μήπως είναι σκόπιμο, στις περιπτώσεις λέω εγώ που θα χρειαστεί κάποια παρέμβαση να το δούμε με τη λογική καλλιεργειών οι οποίες διασφαλίζουν εισόδημα στους κατοίκους; Που σημαίνει, ότι θα τους επαναφέρουν πάλι στην επαφή και στη συχνή σχέση με το δάσος; Είναι ένα θέμα ζητούμενο. Να δούμε την επόμενη μέρα.»


 

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)