to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:39 | 04.11.2021

Πολιτική

Β. Αποστόλου: «Έκθεση ιδεών» χωρίς εφαρμογή το νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης

Στον «εκσυγχρονισμό» του πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών στοχεύει το υπουργείο Μεταφορών, παρότι το νομοσχέδιο που κατατέθηκε θα χρειαστεί τουλάχιστον 20 υπουργικές αποφάσεις για να συγκεκριμενοποιηθεί ως προς την υλοποίησή του


Αναλυτικά η ομιλία του Βαγγέλη Αποστόλου, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ., Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού στη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

“Το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί πρακτικά μία έκθεση ιδεών καθώς ο καθορισμός των λεπτομερειών για την υλοποίησή του, για άλλη μία φορά, εξαρτάται από την έκδοση 20 Υπουργικών Αποφάσεων και ενός Προεδρικού Διατάγματος.

Είναι χαρακτηριστικό το ότι επαγγελματίες του πεδίου προσπάθησαν να προχωρήσουν σε προσομοίωση για την εφαρμογή του αλλά δεν τα κατάφεραν.

Ειδικότερα προβλέπονται Υπουργικές Αποφάσεις που καθορίζουν μεταξύ άλλων, τα ειδικά εκπαιδευτικά εγχειρίδια, τη διδακτέα ύλη, τα ερωτηματολόγια, την ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης υποψήφιων οδηγών για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, τους όρους οδήγησης με συνοδό για τους υποψήφιους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το δέκατο έβδομο (17ο) έτος της ηλικίας τους, τα ειδικότερα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα και άλλα όπως τα προσόντα των εξεταστών που εγγράφονται στο Μητρώο Εξεταστών.

Με δύο λόγια όλες οι προβλέψεις του νομοσχεδίου θα χρειαστούν τις ανάλογες εφαρμοστικές Υπουργικές Αποφάσεις.

Το Νομοσχέδιο επιφέρει στην θεωρητική εκπαίδευση και εξέταση των υποψήφιων οδηγών επιφανειακές και όχι ουσιαστικές τροποποιήσεις, κι έτσι θα συνεχίσουν να παπαγαλίζουν τις απαντήσεις χωρίς ουσιαστική κατανόηση.

Δεν προβλέπει κανέναν έλεγχο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όπως σε μόνιμη βάση απαιτεί η συντριπτική πλειοψηφία των Εκπαιδευτών, προκειμένου να αλλάξει η νοοτροπία όλων των εμπλεκομένων, εκπαιδευτών, εξεταστών και υποψήφιων οδηγών.

Αν και σκοπός του παρόντος, όπως επικαλείστε, είναι η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της αδιαφάνειας κατά την εφαρμογή του συστήματος εξετάσεων για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, δυστυχώς δεν καταφέρνετε να εκπληρώσετε αυτούς τους διακηρυκτικούς σκοπούς του.

Το πλαίσιο στη λειτουργία χορήγησης αδειών παραμένει αναχρονιστικό και επικίνδυνο, ευνοώντας τις παράνομες συναλλαγές και κατατάσσοντας συλλήβδην όλους τους εξεταστές στους υπόπτους.

Έτσι το σχέδιο νόμου για την οδική ασφάλεια ενισχύει κυρίως την ανασφάλεια, αφού όχι μόνο δεν καταφέρνει να δώσει λύσεις στα μείζονα προβλήματα της εκπαίδευσης και εξέτασης των οδηγών αλλά διαιωνίζει και το αναξιόπιστο μέχρι σήμερα σύστημα.

Στη θεωρητική εκπαίδευση και εξέταση προχωράτε σε επιφανειακές και όχι ουσιαστικές τροποποιήσεις και έτσι δεν καταφέρνετε να σταματήσετε οι υποψήφιοι να παπαγαλίζουν τις απαντήσεις χωρίς ουσιαστική κατανόηση.

Επιτρέψτε μου να σταθώ σε ένα ζήτημα που αφορά στην Εύβοια και ιδιαίτερα στην περιοχή της Χαλκίδας.

Επί 25 χρόνια για παράκαμψη της Χαλκίδας μιλάμε κι ακόμη όχι μόνο δεν μπορεί να δημοπρατηθεί, αλλά άνοιξε και μια άλλη συζήτηση για μια ακόμη μετατόπιση της όδευσης, η τέταρτη νομίζω.

Κι αυτή η αλλαγή όδευσης έρχεται εκ των πραγμάτων από μόνη της, αφού την ίδια ώρα μιλάμε για χρηματοδότηση δύο παρακάμψεων που ακουμπούν εκατέρωθεν αυτή της Χαλκίδας και είναι η παράκαμψη Βασιλικού και των Ψαχνών.

Είναι δυνατόν στην ίδια περιοχή να έχουμε 3 παρακάμψεις χωρίς να έχουν συσχετιστεί μεταξύ τους; Είναι δυνατόν να συζητάμε για αποκαταστάσεις γεφυρών από την πλημμύρα του 2020, που κακώς καθυστερούν επί ενάμιση χρόνο, χωρίς να προβλέπεται η σύνδεσή τους με τις παρακάμψεις;

Αυτή την περίοδο γίνεται με αφορμή την τραγωδία της Β. Εύβοιας μια συζήτηση και για το οδικό Δίκτυο της Εύβοιας.

Δέστε τα όλα αυτά μαζί, μήπως και μπορέσει ο τόπος μας να μπει σε μια πορεία υλοποίησης του αυτονόητου, του οδικού άξονα της Εύβοιας που αποτελεί ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια.

Και δύο λόγια για την τροπολογία σας για τα σχολικά γεύματα, πρωτόγνωρη και πρόχειρη ρύθμιση που διατίθεται προσωρινή για να αποφύγετε την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ που αποτελεί τη  μόνιμη λύση. Δε μπορεί να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη τροπολογία, πάλι θα ξανάρθετε. Ευχαριστώ”.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)