to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:23 | 19.11.2018

Πολιτική

Τρ. Αλεξιάδης: Η αδυναμία να έχουν επιχειρήματα οδηγεί ορισμένους σε τραμπουκισμούς (ηχητικό)

«Έχουμε περίπου 900 εκατ. από τα θετικά μέτρα, που έχουν εξαγγελθεί στη ΔΕΘ, και θα ισχύσουν από 1.1.19 και άλλα 900 εκατ. με 1 δις είναι το κοινωνικό μέρισμα το οποίο θα δοθεί μέχρι τέλος του έτους σε 1,5 εκατ. συμπολίτες μας»


Για τις εξελίξεις στην Οικονομία:

    Ήδη ο Πρωθυπουργός ξεκίνησε στην Βουλή, με την εύστοχη αναφορά στο Δ΄μνημόνιο, να εξηγεί τι θα γίνει το επόμενο διάστημα. Εκτός από το θέμα των αναδρομικών και της μη περικοπής των συντάξεων(κόστους 2δις), έχουμε περίπου 900 εκατ. από τα θετικά μέτρα, που έχουν εξαγγελθεί στη ΔΕΘ, και θα ισχύσουν από 1.1.19 και άλλα 900 εκατ. με 1 δις είναι το κοινωνικό μέρισμα το οποίο θα δοθεί μέχρι τέλος του έτους σε 1,5 εκατ. συμπολίτες μας.  Όλα μαζί είναι ένα πακέτο θετικών μέτρων 4 δις. Εμείς έχουμε στόχο την κοινωνία και εκεί έχουμε στραμμένη την πολιτική μας, σε αντίθεση με άλλους που διαφωνούν με τα θετικά μέτρα. Και το πολιτικό ερώτημα είναι, τι θέση έχουν αυτοί που διαφωνούν με όλα αυτά τα μέτρα; 

Για την συμφωνία με την Εκκλησία:

    Στο Υπουργείο είχα ασχοληθεί με θέματα φορολογίας της εκκλησίας (λόγω της αρμοδιότητάς μου) για την δημόσια περιουσία και την εκκλησιαστική περιουσία, κι έχω και λόγω ενδιαφέροντος μια μεγάλη εικόνα για αυτά τα ζητήματα, τα οποία πρέπει κάποια στιγμή να λυθούν. Εάν αυτή την στιγμή η εκκλησία δεν καταλάβει ότι η συμφωνία που έγινε από τον αρχιεπίσκοπο και τον Πρωθυπουργό ευνοεί κυρίως την εκκλησία, τότε δεν πρόκειται να λυθούν αυτά τα προβλήματα και η διαιώνισή τους, δεν ευνοεί την εκκλησία. Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για την εκκλησιαστική περιουσία και το ταμείο αξιοποίησής της. Δεν αφορά όλη την περιουσία της εκκλησίας. Αφορά μόνο τα αμφισβητούμενα, αυτά δηλαδή που είναι είτε μία λίμνη είτε ένα δάσος και υπάρχει μία αντιδικία στα δικαστήρια και θα λυθεί μετά από 10-20-30 χρόνια. Άρα θα λυνόταν αμέσως αυτά τα ζητήματα και θα είχε από την επόμενη χρονιά κιόλας, έσοδα η εκκλησία που δεν είχε σήμερα, 50% η εκκλησία και 50% το δημόσιο, και θα παρείχε και στο ταμείο ό,τι άλλο περιουσιακό στοιχείο εθελοντικά επιθυμούσε η εκκλησία για αξιοποίηση. Σε ό,τι αφορά αυτά τα ζητήματα δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει η άρνηση. Διότι από τη στιγμή που εξασφαλίζεται πλήρως η μισθοδοσία των κληρικών (ακόμα και οι αυξήσεις που δικαιούνται) δεν καταλαβαίνω που υπάρχουν οι αντιδράσεις. Εάν κάποιοι δεν καταλάβουν τι είναι θετικό για την εκκλησία και θέλουν να το εντάξουν σε μια προεκλογική λογική, θα χάσουν οι ίδιοι και φυσικά η εκκλησία.

    Σε ό,τι αφορά στο αν οι ιερείς είναι στο δημόσιο ή όχι, εγώ πραγματικά ψάχνω την διάταξη ή τον νόμο που ορίζει ότι οι ιερείς είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Οι ιερείς δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, απλά μισθοδοτούνται  από το δημόσιο και δεν φεύγουν από αυτό με την συμφωνία με βάση νόμο που θα γίνει. Και επειδή μερικοί φοβούνται μην αλλάξει κάτι, να σας θυμίσω ότι  Ελληνική κυβέρνηση πριν από λίγα χρόνια απέλυσε μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους και έπρεπε να έρθουμε εμείς το 2015 για να τους ξαναπροσλάβουμε. Άρα οι ανησυχίες και οι "βεβαιότητες" δεν έχουν βάση. Να θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση ΝΔ (και ο κ.Μητσοτάκης  σαν Υπουργός) απέλυσαν Δημόσιους Υπαλλήλους!

    Αυτό που δεν αποκαλύπτουν αυτοί που είναι αντίθετοι της συμφωνίας, είναι ότι με την συμφωνία αυτή η εκκλησία θα μπορεί να κάνει όσες νέες προσλήψεις, πέρα από τις 10.000 θέσεις, θέλει και να τους μισθοδοτεί η ίδια. Έχουμε πολλά χωριά και περιοχές, νησιά, κλπ που δεν μπορούν να τελεστούν τα ιερά μυστήρια λόγω έλλειψης ιερέων. Αυτήν την πλευρά ποιος θα την αναδείξει;

   Εγώ με σεβασμό και αγάπη στην εκκλησία και ειδικά στο ρόλο του αρχιεπισκόπου, που έχει ένα πολύ δύσκολο ρόλο, θα πρότεινα σε όσους είναι αντίθετοι στην συμφωνία, να διαβάσουν ένα μικρό βιβλίο με ένα κήρυγμα του Μ.Βασιλείου που λέγεται: ‘’Προς πλουτίσαντες’’ και εξηγεί τη σχέση του χριστιανισμού με τον πλούτο. Βεβαίως, συμφωνώ ότι πρέπει να καλύπτονται οι ανάγκες των ιερέων, βιοποριστικές ανάγκες, αλλά κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι οι Αγιορίτες δεν έχουν μισθό από το δημόσιο και μια σειρά από κληρικούς σε όλο τον κόσμο προσφέρουν θεολογικα και κοινωνικά, χωρίς να έχουν μισθό από το δημόσιο.

    Είναι λάθος η εκκλησία να εμπλέκεται στην κομματική αντιπαράθεση. Βεβαίως η εκκλησία μπορεί να έχει κοινωνικό και πολιτικό λόγο, διότι αφορά το ποίμνιό της. Αλλά να εμπλέκεται στην κομματική αντιπαράθεση και ορισμένοι εξ αυτών να θεωρούν ότι η Χρυσή Αυγή είναι κοντά στην εκκλησία ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μακριά, τότε να θυμίσω την φράση ενός μητροπολίτη: ‘’καλύτερα άθεος παρά Χρυσαυγίτης’’. Είναι θλιβερό να υπάρχει έστω και ένας ιεράρχης που να είναι κοντά σε αυτές τις λογικές.

Για τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο και την πορεία:

   Ήμουν παρών και την Παρασκευή όταν προσπαθήσαμε να καταθέσουμε στεφάνι, ήμουν παρών και στην πορεία το Σάββατο. Αυτά που έγιναν είναι θλιβερά. Κρύβουν από πίσω τους δυστυχώς φασιστικές λογικές, διότι το να απαγορεύεις σε κάποιον να πάει σε έναν χώρο και να καταθέσει στεφάνι σε ένα μνημείο για την Ελλάδα και την Δημοκρατία, είναι πραγματικά θλιβερό και δείχνει την απολυταρχική λογική που έχουν κάποιοι. Όπως είναι και θλιβερό να επιλέγεις στο μέρος της πορείας, που είναι οι κάμερες και περιμένουν τα σχετικά γεγονότα, να πετάς 2-3 αυγά και μπουκάλια με νερό σε αυτούς που διαδηλώνουν και φωνάζουν "ποτέ ξανά φασισμός". Πραγματικά είναι φασιστικές αυτές οι λογικές που έχουν ορισμένοι, θλιβερά γεγονότα είναι αυτά, αλλά δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο όσων ήταν στην πορεία, διότι αν βρέθηκαν 5-10 γραφικοί και έκαναν αυτά τα έκτροπα είναι δική τους ευθύνη. Είναι ευθύνη όμως και των πολιτικών δυνάμεων, που είτε τους καλύπτουν είτε σιωπούν. Εγώ είμαι κατά της βίας από όπου κι αν προέρχεται. Την έχω υποστεί στη ζωή μου στα τόσα χρόνια που πηγαίνω σε διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις Υπουργείων, ειρηνικά όλα αυτά. Έχω υποστεί πολύ μεγάλη βία από αστυνομικές δυνάμεις, παρόλα αυτά είμαι κατά της βίας και δεν θεωρώ ότι είναι πολιτική λύση. Σε κάθε περίπτωση και στο Κερατσίνι στον εορτασμό της επετείου του Π. Φύσσα και στο Πολυτεχνείο είδαμε συγκεκριμένα άτομα από συγκεκριμένο πολιτικό μπλοκ να επιτίθενται εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Στο Κερατσίνι ήταν ορισμένοι από το μπλοκ της Ανταρσύα (είναι ευθύνη της Ανταρσύα να ξεκαθαρίσει την θέση της) οι οποίοι ήταν και στο Πολυτεχνείο και το έπαιζαν "πορτιέρηδες".

   Δεν έχουν καταλάβει την λογική της εξέγερσης και το τι έγινε στο Πολυτεχνείο. Είναι θλιβερό πραγματικά, αλλά είναι δυνατόν να απαγορεύουν την είσοδο στο Πολυτεχνείο στους Μάκη Μπαλαούρα, Νίκο Μανιό και σε άλλους αγωνιστές που συνελήφθησαν, βασανίστηκαν και κράτησαν μία στάση ζωής από τότε και να γίνονται τιμητές τους; Δυστυχώς το ξαναλέω και καταλαβαίνω και την βαρύτητα της έκφρασης. Είναι μία φασιστική λογική, πίσω από αυτήν την αντίληψη.

   Όσο η πολιτική περίοδος αποδεικνύει ότι η οικονομία σιγά-σιγά (όπως προκύπτει από πολλούς δείκτες) βελτιώνεται, τόσο οι επικριτές μας θα έχουν πρόβλημα να τεκμηριώσουν την κριτική τους. Καταλαβαίνουμε όλοι, ότι το πολιτικό δίλημμα των επόμενων εκλογών σε λίγους μήνες θα είναι ή να ξαναγυρίσουμε στο χθες ή να προχωρήσουμε στο αύριο, με μία κυβέρνηση που έχει συγκεκριμένο κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο. Και επειδή δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν πολιτικό διάλογο, καταφεύγουν σε τέτοιες και άλλες παρόμοιες "τραμπούκικες" ενέργειες, για να εμποδίσουν τον δημοκρατικό διάλογο. 

   Είναι δική τους ευθύνη και πιστεύω ο λαός θα τους απομονώσει.

Ηχητικό: https://soundcloud.com/user-665020045/191118a

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)