to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:28 | 19.05.2021

Κοινωνία

Τους ενοχλεί ό,τι ελεύθερο: Αστυνομική εισβολή στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο «Εμπρός»

Η αστυνομία μπήκε στον αυτοδιαχειριζόμενο θεατρικό χώρο που έχει καταληφθεί και λειτουργεί ως χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων εδώ και δέκα χρόνια - Το κτίριο που έσφυζε από ζωή, σφραγίζεται τώρα με τσιμεντόλιθους - «Άλλος ένας χώρος πολιτισμού στοχοποιείται από την α-πολιτισμική κυβέρνηση της ΝΔ», σχολιάζει η Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Σ. Αναγνωστοπούλου


(Mετά την αστυνομική επέμβαση σε ένα χώρο πολιτισμού, ήρθαν οι τσιμεντόλιθοι: Η κυβέρνηση επέβαλλε ξανά σιωπή σε έναν παρατημένο χώρο, και πλέον αντί για μουσικές, τραγούδια, χορό, ταινίες, στο Εμπρός θα υπάρχουν μόνο τσιμεντόλιθοι στις θύρες και τα παράθυρα - φωτ. από to προφίλ της AnnaLaskari)

Από τα ξημερώματα,  ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις συγκεντρώθηκαν έξω από το θέατρο «Εμπρός» που από το 2011 λειτουργεί ως αυτοδιαχειριζόμενος χώρος πολιτισμού.

Το κτίριο από το 2006 είχε εγκαταλειφθεί και ήταν κλειστό μέχρι που το 2011 με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών «Κίνηση Μαβίλη» έγινε κατάληψη και άρχισε να λειτουργεί ως αυτοδιαχειριζόμενος χώρος.

Φωτ. του Ν. Χριστοφάκη

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν έχει βρεθεί κάποιο άτομο στον χώρο, ενώ αναμένεται πως μετά την «επιχείρηση» το κτίριο θα σφραγιστεί, όπως συνηθίζει η ΕΛΑΣ στις πολλές εκκενώσεις κτιρίων που έχει πραγματοποιήσει τον τελευταίο 1,5 χρόνο «στοχεύοντας» κυρίως καταλήψεις στέγης.

«Το "Εμπρός" τσιμεντώνεται»: Το συγκλονιστικό βίντεο των καλλιτεχνών καθώς εκκενώνουν το θέατρο«Χάνουμε το καλλιτεχνικό μας σπίτι, χάνουμε την ανάσα μας»: Με την ΟΠΚΕ απέξω, με τη σκηνή να έχει μετατραπεί σε γιατπί και τη λάσπη να ετοιμάζεται για το τσιμέντωμα, οι καλλιτέχνες που επί χρόνια δημιουργούσαν στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο Εμπρός μάζεψαν τα πράγματα τους από το χώρο, μετά την απροειδοπόίητη αστυνομική επέμβαση σήμερα, Τετάρτη 19/5, το πρωί

Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχαν γίνει δυο απόπειρες της αστυνομίας να σφραγίσει το θέατρο και τελικά τη λειτουργία και διαχείρισή του είχε αναλάβει ανοικτή συνέλευση στην οποία μπορούσε να συμμετάσχει όποις το επιθυμούσε. Το κτίριο, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι στην κυριότητα του δημοσίου.

Τους ενόχλησε το θέατρο, ο χορός, το παιχνίδι

Φαίνεται πως στο υπ. Προστασίας του Πολίτη και την κυβέρνηση συνολικά, δεν αρέσουν οι αυτοδιαχειριζόμενοι χώροι, που ανεβαινουν παραστάσεις, που γίνεται θεατρικό παιχνίδι, μαθήματα χορού, γιόγκα ή που συνεδριάζουν πολιτικές συλλογικότητες, γίνονται προβολές.

Το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 με πλάνα από την επιχείρηση με δεκάδες αστυνομικούς

Μια ματιά στη σελίδα του Εμπρός - embros.gr - ή στο προφίλ του στο facebook δείχνει τον πλούτο δραστηριοτήτων που λάμβαναν χώρα εντός του αυτοδιαχειριζόμενου χώρου. Τώρα η ΕΛΑΣ θέλει μόνο τσιμεντόλιθους στις πόρτες και σιωπή νεκροταφείου.

Οι φωτογραφίες του Ν. Χριστοφάκη από την επιχείρηση:

Τομέας Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ: Συνέχεια της αυταρχικής κυβερνητικής γραμμής του… «νόμος και τάξη»

«Ένα μοναδικό αυτοδιαχειριζόμενο καλλιτεχνικό εγχείρημα στη χώρα μας, έβαλε στο στόχαστρο η κυβέρνηση της ΝΔ. Σήμερα νωρίς το πρωί, ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις εκκένωσαν το ιστορικό κτίριο που φιλοξενεί το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός».

Η επίθεση και το σφράγισμα ενός ελευθέρου και αυτοδιαχειριζόμενου χώρου πολιτισμού, αποτελεί τη συνέχεια της αυταρχικής κυβερνητικής γραμμής του… «νόμος και τάξη» σε μια περίοδο πλήρους απαξίωσης του καλλιτεχνικού κόσμου.

Σε μια περίοδο που η κοινωνία παρουσιάζει κόπωση από την παρατεταμένη υγειονομική κρίση του κορονοϊού, η κυβέρνηση επιλεγεί να σφραγίσει ένα ιστορικό θέατρο με σκοπό να αποτρέψει τους ευάλωτους καλλιτέχνες να λογίζονται ελεύθερα.»

«Η τέχνη δεν είναι ένας καθρέφτης για να αντικατοπτρίζεις την πραγματικότητα αλλά ένα σφυρί για να τη διαμορφώνεις.»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

Σ. Αναγνωστοπούλου: Άλλος ένας χώρος πολιτισμού  στοχοποιείται από την α-πολιτισμική κυβέρνηση της ΝΔ

Την αστυνομική εισβολή στο Θέατρο «Εμπρός» σχολίασε η Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου, η οποία τόνισε:

«Άλλος ένας χώρος πολιτισμού  στοχοποιείται από την α-πολιτισμική κυβέρνηση της ΝΔ. Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός, αυτό το συλλογικό εγχείρημα εναλλακτικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, η κατάληψη πολιτισμού στην καρδιά της πόλης της Αθήνας, που γεννήθηκε από τις διαφορετικές  συλλογικότητες των κοινωνικών κινημάτων και που εδώ και μία δεκαετία αποτέλεσε ένα από τα σημεία αναφοράς για καλλιτέχνες και θεατές, εκκενώνεται σήμερα από αστυνομικές δυνάμεις. Στην πιο οδυνηρή περίοδο των τελευταίων χρόνων για τη χώρα μας, η κυβέρνηση συμβολικά και υλικά διαλέγει να βάλει την σφραγίδα της πολιτικής της στον Πολιτισμό και τους εργαζόμενους σ’ αυτόν. Στον παλαιοκομματισμό και τη νεοφιλελεύθερη αγριότητα των ενεργειών της , σήμερα προστίθεται και ένα ακόμη στοιχείο, ο ιδεοληπτικός επαρχιωτισμός απέναντι σε αυτό που νοηματοδοτεί ο χώρος του Εμπρός: την διαφορετική αντίληψη της συνύπαρξης και της συμβίωσης ανθρώπων και τέχνης. Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι υπόλογο για αυτή την εξέλιξη.».

Π. Σκουρολιάκος: Την περίοδο του τσιμέντου ζει ο ελληνικός πολιτισμός της εποχής Κ. Μητσοτάκη - Λ. Μενδώνη

Η δήλωση του αν. Τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Πάνου Σκουρολιάκου, για το θέατρο Εμπρός:

«Την περίοδο του τσιμέντου ζει ο ελληνικός πολιτισμός της εποχής Κ. Μητσοτάκη - Λ. Μενδώνη.

Μετά το τσιμεντάρισμα της Ακρόπολης, του εμβληματικού αυτού μνημείου της ανθρωπότητας, ήρθε η σειρά να τσιμεντωθεί το θέατρο Εμπρός, διατηρητέο κτίριο του σύγχρονου πολιτισμού. Αντί ο πολιτισμός να ενισχύεται σ' αυτή τη δύσκολη εποχή, η κυβέρνηση τον αποδυναμώνει, τον σφραγίζει με τσιμέντο και τον καθιστά απροσπέλαστο και για τους δημιουργούς και για το κοινό.

Τσιμέντο να γίνει, λοιπόν, μέχρι να απαλλαχθούμε απ' αυτήν την εχθρική για τον πολιτισμό κυβέρνηση».

Ανοιχτή Πόλη: ΕΛΑΣ και Δήμος Αθηναίων βαφτίζουν την εκκένωση «απελευθέρωση κι αξιοποίηση»

«Σε μια περίοδο που το οργανωμένο έγκλημα οργιάζει στους δρόμους της πόλης, η Ελληνική Αστυνομία και η δημοτική αρχή της Αθήνας έκριναν σκόπιμο να κάνουν επίδειξη κυνισμού, εκκενώνοντας το θέατρο “Εμπρός”. Το ιστορικό κτίριο στου Ψυρρή έχει αποτελέσει έναν αυτοδιαχειριζόμενο χώρο πολιτισμού, ζωντανό και ανοιχτό σε όλη την κοινωνία, όπου έλαβαν χώρα χιλιάδες παραστάσεις, συναυλίες, μαθήματα, διαλέξεις και άλλες συλλογικές δραστηριότητες με σημαντική καλλιτεχνική και κοινωνική σημασία.

Εδώ και σχεδόν δυο χρόνια, ΕΛ.ΑΣ. και Δήμος Αθηναίων εκκενώνουν και σφραγίζουν εγκαταλειμμένα κτίρια που χρησιμοποιούνται, βαφτίζοντας το σχέδιό τους “απελευθέρωση και αξιοποίηση” των κτιρίων αυτών. Για την Ανοιχτή Πόλη, αξιοποίηση των εγκαταλειμμένων κτιρίων της πόλης συνιστά η κατοίκηση και η χρήση τους, με σεβασμό στις γειτονιές και την καθημερινότητά τους. Ασφάλεια στην πόλη φέρνει η κίνηση, η ζωντάνια και η δημιουργία, και όχι τα σφραγισμένα και σκοτεινά κτίρια.

Η σημερινή εκκένωση του θεάτρου “Εμπρός” συνιστά άλλη μία στιγμή εργαλειοποίησης της πανδημίας, περιφρόνησης της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης και αδιαφορίας για τις πραγματικές ανάγκες της πόλης, την οποία κάποιοι αντιμετωπίζουν σαν πεδίο αποκλειστικά τουριστικής και εμπορευματικής εκμετάλλευσης».

Τμήμα Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η κυβέρνηση τσιμεντώνει τον πολιτισμό από τα κάτω

Η κυβέρνηση που τσιμέντωσε την Ακρόπολη, προχώρησε σήμερα στην εκκένωση και σφράγιση με τσιμεντόλιθους του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου Εμπρός.

Η κατάληψη του θεάτρου Εμπρός από διάφορες συλλογικότητες αποτέλεσε για πάνω από δέκα χρόνια χώρο συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών και ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Στον ελεύθερο προσβάσιμο χώρο του πραγματοποιήθηκαν αφιλοκερδώς εκατοντάδες θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις και αντιφασιστικές εκδηλώσεις.

Την ώρα που ο Πολιτισμός είναι κλειστός μήνες τώρα, η κυβέρνηση επιλέγει να χτυπήσει την ελεύθερη ακηδεμόνευτη έκφραση.

Το «τσιμέντωμα» του Εμπρός εκτός όλων των άλλων είναι και παράνομο καθώς το κτίριο είναι κηρυγμένο διατηρητέο μνημείο. Η υπουργός Πολιτισμού θα αντιδράσει σχετικά διαψεύδοντας το προσωνύμιο «Τσιμενδώνη»;

Μέρα25: Πίσω ολοταχώς σε κάθε «Εμπρός»

Όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη μιλάει για επιστροφή στην κανονικότητα προφανώς δεν εννοεί βελτίωση στα επιδημιολογικά δεδομένα αλλά επιστροφή στις αστυνομικές εκκενώσεις εμβληματικών αυτοδιαχειριζόμενων πολιτιστικών χώρων. Πίσω ολοταχώς σε κάθε «Εμπρός» και προσεχώς εξώσεις σπιτιών και για τα υπερχρεωμένα στις τράπεζες νοικοκυριά.

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Να επιστραφεί ο χώρος  στην ελεύθερη καλλιτεχνική δημιουργία

«Ο χώρος του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ βρέθηκε στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και προορίζονταν προς πώληση στα αρπακτικά του real estate για να πεταχτούν τα χρήματα στην μαύρη τρύπα της εξυπηρέτησης του χρέους», τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις Γειτονιές με την οποία καταδικάζει την αστυνομική επέμβαση, δίνοντας και στοιχεία για τη δραστηριότητα του χώρου:

«Θυμίζουμε ότι πάνω από τρεις χιλιάδες καλλιτέχνες, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί, συγγραφείς, εικαστικοί πήραν την πρωτοβουλία, αρχές της δεκαετίες του 2010, να αξιοποιήσουν δημοκρατικά τον χώρο, αποδίδοντας τον σε “άστεγες” καλλιτεχνικές ομάδες και άτομα. Ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης έδωσε δωρεάν στέγη για πρόβες σε εκατοντάδες ομάδες που δεν είχαν χρήματα να νοικιάζουν στούντιο. Ήταν ένα πρωτότυπο εργαστήρι τεχνών με σημαντικές δραστηριότητες επί σειρά ετών.

Άλλωστε, το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας με ομόφωνη απόφαση του είχε εκφραστεί ΘΕΤΙΚΑ για το πρωτοπόρο αυτό πείραμα! Απόπειρες σφραγίσματος της Αστυνομίας κατέθεσαν καθώς ακόμη και τα δικαστήρια αθώωσαν δύο καλλιτέχνες που παραπέμφθηκαν για την χρησιμοποίηση του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ. Σε αυτές τις δίκες μάρτυρες υπεράσπισης ήταν οι δημοτικοί σύμβουλοι Αθήνας Πέτρος Κωνσταντίνου και η καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Ελένη Πορτάλιου.

Στις δύσκολες περιόδου ανόδου της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής, στο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ οργανώθηκε το Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών ενώ στις 19 Γενάρη 2013, οι εκδηλώσεις Αθήνα-πόλη αντιφασιστική ξεκίνησαν με παράσταση παιδικού θεάτρου από το συγκεκριμένο χώρο και ενώθηκαν με χιλιάδες διαδηλωτές, δύο μέρες μετά την δολοφονία του Σαχζάτ Λουκμάν.

Καλούμε το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας να παρέμβει για να διασφαλιστεί ότι ο χώρος θα λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Καλούμε την ΠΟΘΑ, τον ΣΕΗ, τα συνδικάτα των εργαζομένων να απαιτήσουν την άμεση επιστροφή του χώρου στην ελεύθερη καλλιτεχνική δημιουργία και όχι την παράδοση του στα αρπακτικά των εκτιμητών και των πωλητών δημόσιας περιουσίας».

Άλλη αφίσα από δραστηριότητες του Εμπρός:

Πληροφορίες από Αυγή, ΑΠΕ

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)