to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:49 | 12.11.2022

Οικονομία

Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ: Γραφειοκρατία και καθυστερήσεις «πνίγουν» το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες πνίγουν την εφαρμογή του σκέλους της επιδότησης των καυσίμων μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου, τονίζει σε ανακοίνωσή του το αρμόδιο τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία


Σύμφωνα με τον Τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Μετά από τρία σχεδόν χρόνια που η πιλοτική εφαρμογή του σκέλους της επιδότησης των καυσίμων μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου έχει παγώσει, με ευθύνη της Κυβέρνησης και ενώ το Υπουργείο Ναυτιλίας χρωστάει ακόμη χρήματα στους επιβάτες για το 2022 και στις επιχειρήσεις για το 2021!

Ενώ η ακρίβεια Μητσοτάκη γονατίζει τα νοικοκυριά, ιδίως των νησιών που επωμίζονται το επιπλέον μεταφορικό κόστος και την ώρα που η Κυβέρνηση της ΝΔ κλυδωνίζεται από τις μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις και από τις αποκαλύψεις σημαντικών σκανδάλων, το Υπουργείο Ναυτιλίας «θυμήθηκε» να ασχοληθεί με το Μεταφορικό Ισοδύναμο!

Η πρόσφατη ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε σχετικά με την επιδότηση των καυσίμων, προσομοιάζει περισσότερο σε επικοινωνιακή φούσκα, παρά σε μια πραγματική πολιτική στήριξης και ενίσχυσης των νησιών.

  • Τα ποσά της επιδότησης κυμαίνονται ανάμεσα στο 0,05- 0,13 €/λίτρο, τιμές- τσιρότο συγκριτικά με τις συνθήκες συνεχούς υπερτίμησης των τιμών των καυσίμων που βιώνουμε και οι οποίες συμπαρασύρουν και όλα τα βασικά είδη διατροφής και διαβίωσης. Αυτό είναι το καλύτερο  που μπορούσαν να κάνουν για τους νησιώτες;
  • Η Απόφαση κάνει λόγο για αναδρομική ισχύ του μέτρου από 1/1/22 και αναρωτιόμαστε πως ακριβώς θα εφαρμοστεί αυτό, αφού κανείς δεν είχε ενημερώσει τους κατοίκους των νησιών να κρατάνε τις αποδείξεις από την αρχή του έτους! Πρόκειται ξεκάθαρα για άλλη μια κούφια επικοινωνιακή εξαγγελία!
  • Έτσι όπως τελικά η Κυβέρνηση διαμόρφωσε το σκέλος της επιδότησης, αφήνει εκτός εφαρμογής τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, έχοντας σα σκοπό να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα των νησιών, ιδίως των μικρών, είχε επιλέξει να δίνεται η επιδότηση απευθείας στην αντλία. Ένα μέτρο που λειτουργούσε προς όφελος τόσο των μονίμων κατοίκων, όσο και των επισκεπτών, στηρίζοντας τον νησιωτικό πληθυσμό και δίνοντας προοπτικές στην τοπική ανάπτυξη.
  • Ενώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο είχε την λογική του άμεσου αντισταθμίσματος, ως αναγνώριση των αρνητικών συνεπειών της Νησιωτικότητας, η συγκεκριμένη ΚΥΑ είναι γεμάτη από πολύπλοκες και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Έτσι αντί ο νησιώτης να δει άμεσα στην τσέπη του την συμβολή του μέτρου, το Υπουργείο απαιτεί από αυτόν να γίνει εξπέρ στα λογιστικά και από τους πρατηριούχους των νησιών να είναι αυθεντίες στην τεχνολογία! Άλλος ένας εμπαιγμός.

Μετά από τρεισήμισι χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, η Κυβέρνηση δεν έφερε καμία ολοκληρωμένη πολιτική για τα νησιά. Δεν χρησιμοποίησε το Μεταφορικό Ισοδύναμο ως ένα μέτρο που θα μπορούσε να ανακουφίσει τα νησιά από το βάρος των συνεχών ανατιμήσεων και των πολλαπλών κρίσεων που βίωσαν. Υπέσκαψε την ίδια την λειτουργία του μέτρου που είχε σχεδιαστεί και υλοποιηθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Οι νησιώτες έχουν ήδη όμως καταλάβει και θα τους επιστρέψουν σύντομα τον λογαριασμό!».

 ​

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)