H εταιρεία οφείλει δημόσια να εξηγήσει για ποιόν λόγο οι ρατσιστικές ανησυχίες μερίδας επιβατών της συγκεκριμένης πτήσης είχαν ως αποτέλεσμα την ακύρωση της παροχής των υπηρεσιών της εταιρείας όχι για τους ανησυχούντες επιβάτες αλλά για τα θύματα της ρατσιστικής συμπεριφοράς!
Η υιοθέτηση απαράδεκτων στερεοτύπων και η εφαρμογή ρατσιστικών πρακτικών από την εταιρεία, καθώς και η ακύρωση της παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας λόγω διάκρισης, δημιουργεί έντονη ανησυχία και αναδεικνύει το κενό δικαίου που υπάρχει ως προς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβιάσεων της αρχής της ίσης μεταχείρισης στο χώρο παροχής αγαθών και υπηρεσιών (Ν. 3304/2005). Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με σαφήνεια υπενθυμίζει πως απαγορεύεται και είναι καταδικαστέα, απ’ όπου κι αν προέρχεται, κάθε διακριτική μεταχείριση» και σημειώνει ότι προωθεί «τη διαδικασία αναθεώρησης του Ν. 3304/2005 με σκοπό την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης και την καλύτερη προστασία κάθε προσώπου από διακρίσεις». Βέβαια, τα όσα διημείφθησαν στις 3.1.2016 στο αεροσκάφος της Aegean έχουν σαφώς ευρύτερη σημασία και απαξία. Λόγω του ότι η Aegean αποτελεί ουσιαστικά τον εθνικό αερομεταφορέα της Ελλάδας, αλλά και λόγω της μεγάλης διάστασης που έχει πάρει το θέμα (βλ. αντιδράσεις σε Παλαιστίνη και Ισραήλ), αναμένουμε περαιτέρω εξηγήσεις και πρωτοβουλίες από τους αρμόδιους φορείς. Δεν είναι «πολύ ατυχές» περιστατικό (όπως λέει η Aegean), είναι μια κραυγαλέα περίπτωση εκδήλωσης ρατσισμού και εφαρμογής διακρίσεων, που δεν μπορούμε να ανεχτούμε.