to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Τι λένε οι μηχανοδηγοί για τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο και το δυστύχημα στο Άδενδρο

Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν οι μηχανοδηγοί της πανελλήνιας ένωσης προσωπικού Έλξης ΟΣΕ, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την έλλειψη προσωπικού. Έκανα λόγο για ελλιπή συντήρηση των υποδομών και απουσία συστημάτων ασφαλείας σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου.


Οι μηχανοδηγοί αντιδρώντας στην υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και στην έλλειψη προσωπικού, προχώρησαν σήμερα σε 24ωρη απεργία σήμερα Πέμπτη. Να σημειωθεί βέβαια πως υπήρχε απόφαση για 4ωρες στάσεις εργασίας Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη, ωστόσο μετά την απόφαση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για lockout, το σωματείο αποφάσισε να αναστείλει τις στάσεις εργασίας για την Τρίτη και την Τετάρτη και να προχωρήσει στην 24ωρη απεργία σήμερα.

Τι λένε οι εργαζόμενοι για το δυστύχημα στο Άδενδρο

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στις 13 Μαΐου οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν ενοχλημένοι με το πόρισμα που με ευκολία, όπως λένε, καταλόγιζε την ευθύνη στον μηχανοδηγό, χωρίς να αναφέρει τι συμβαίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του σωματείου Κώστας Γενιδούνιας τόνισε πως εδώ και δεκαετίες έχουν επενδυθεί δισεκατομμύρια στους σιδηρόδρομους, μέχρι σήμερα, ωστόσο στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας δε λειτουργεί σύστημα ασφαλείας δηλαδή την τηλεδιοίκηση, αυτή που με άλλα λόγια χαράσσει την πορεία των τρένων. Ακόμα, δεν υπάρχουν φωτοσήματα που υποδεικνύουν την αλλαγή της πορείας και το σύστημα του ανθρώπινου λάθους ECTS.  Όλα αυτά πρόσθεσε έχουν εγκατασταθεί και πληρωθεί και σήμερα όμως δεν λειτουργούν, ενώ μέρος αυτών έχει λεηλατηθεί.

Αυτά επομένως για τον πρόεδρο του σωματείου αποτελούν και την κύρια αιτία του δυστυχήματος στο Άδενδρο, επισημαίνοντας πως αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας ο μηχανοδηγός θα είχε την ένδειξη ότι εισέρχεται σε παρακαμπτήριο και θα μείωνε την ταχύτητα του, αν πάλι δε μείωνε τη ταχύτητά του ο μηχανοδηγός το σύστημα θα σταματούσε αυτομάτως το τρένο. Αν πάλι, λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση το τρένο δεν θα πήγαινε από παρακαμπτήριο(σ.σ. το intercity δεν εισέρχεται σε παρακαμπτήριο).

Ο πρόεδρος του σωματείου τόνισε ακόμα πως η οδήγηση των τρένων γίνεται εμπειρικά και δεν υπάρχουν οι παράμετροι για να ελαχιστοποιήσουν ένα δυστύχημα και φυσικά δεν υπάρχουν οι ενδείξεις στο δίκτυο για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα τρένα.

Τι ισχύει για τις προσλήψεις

Σύμφωνα με το σωματείο το 2010 δημοσιεύτηκε οργανόγραμμα από την Pries, με βάση το οποίο θα έπρεπε να δουλεύουν 470 εργαζόμενοι, ενώ σήμερα δουλεύουν μόλις 260. Ο κ. Γενιδούνιας δήλωσε πως με βάση το νόμο 3891 του 2010, 120 μηχανοδηγοί μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες, οι περισσότεροι πλέον έχουν συνταξιοδοτηθεί και μόλις 4 έχουν επιστρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Να αναφέρουμε πως το 2013 ήταν η τελευταία φορά που εκπαιδεύτηκαν 22 μηχανοδηγοί (σ.σ. σε σχολή που λειτουργεί το κράτος). Με βάση το Νόμο 3911 για να κατοχυρώσει κάποιος την άδεια μηχανοδήγησης απαιτούνται 14 μήνες μαθητείας, κάτι που οι εργαζόμενοι θεωρούν ως επιβεβλημένο λόγο και της σημερινής κατάστασης στην οποία βρίσκεται το δίκτυο.

Βασικά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Επιπλέον, σύμφωνα με το σωματείο υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο τόσο στον προαστιακό Αθήνας(Αεροδρόμιο-Κιάτο), (Προς Χαλκίδα και Πειραιά). Ειδικότερα υπάρχουν προβλήματα στην τηλεματική, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση και συστήματα προστασίας έναντι του ανθρώπινο λάθους. Τα φωτοσήματα  σε αυτά τα σημεία λειτούργησαν μέχρι το 2010, ενώ σήμερα μέρος του έχει λεηλατηθεί. Επίσης τα μέλη του σωματείου καταγγέλλουν ότι στον προαστιακό της Αθήνας (Προς Χαλκίδα και Πειραιά) τοπικοί φορείς εγκαθιστούν διαβάσεις πεζών, ενώ υπάρχουν πεζογέφυρες.

Στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκη οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι στο 70% της γραμμής δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση, ενώ η ηλεκτροκίνηση την περίοδο 2008-2011 λεηλατήθηκε και η ανακατασκευή της κόστισε 15 εκ. ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως στις αρχές του έτους υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι 45 εκατ. ευρώ.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)