to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Θρήνος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό από τον θάνατο του Αντουάν Ουμπέρ στο grand prix του Βελγίου (βίντεο)

Όπως έγινε γνωστό ήδη από χθες εκ μέρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), ο Αντουάν Ουμπέρ άφησε την τελευταία πνοή του σε δυστύχημα που έλαβε χώρα στη διάρκεια αγώνα της Φόρμουλα 2 στο βελγικό grand prix. Οι πρώτες αντιδράσεις από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.


Επιμέλεια-σύνταξη: Κωστής Λιερός

Όπως φάνηκε και από τα πλάνα που μεταδίδονταν ζωντανά παγκοσμίως (δείτε παρακάτω), ο θάνατος του Γάλλου οδηγού Αντουάν Ουμπέρ (Antoine Hubert) που σε λίγες ημέρες θα έκλεινε τα 23 του έτη (γεννημένος το 1996), έλαβε χώρα κατά τον δεύτερο γύρο του αγώνα, όταν το μονοθέσιό του προσέκρουσε αρχικά με μεγάλη ταχύτητα στις μπαριέρες και ακολούθως «επέστρεψε» στην πίστα, για να «εμβολιστεί» στη συνέχεια από το αυτοκίνητο του Χουάν Μανουέλ Κορέα.

Η σύγκρουση, στα πλαϊνά του μονοθεσίου του άτυχου Ουμπέρ, ήταν τόσο σφοδρή ώστε ακόμα και το κάλυμμα σε σχήμα «U» που έχει σχεδιαστεί και τοποθετηθεί για την προστασία του λαιμού και του κράνους των οδηγών από συγκρούσεις από πλαϊνή κατεύθυνση, εξφενδονίστηκε στον αέρα (βλ. φωτό).

Τουλάχιστον στα 200 χλμ υπολογίστηκε η ταχύτητα της σύγκρουσης

Το τραγικό περιστατικό έλαβε χώρα στην εβληματική για τη δυσκολία και την ιστορία της, στροφή Eau Rouge («κόκκινο νερό») της πίστας του ορεινού σιρκουί Spa-Francorchamps, στο οποίο αυτό το σαββατοκύριακο, πέρα από το γκραν πριν της πρώτης κατηγορίας, της Φόρμουλα 1,  πραγματοποιούταν ο αγώνας της Φόρμουλα 2.

Ο Γάλλος, ύστερα από «μάχη» επί αγωνιστικού εδάφους με τον Ιάπωνα Μαρίνο Σάτο, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, το οποίο κατέληξε στις προστατευτικές μπάρες, δεκάδες μέτρα από την αγωνιστική γραμμή, σημείο ειδικά διαμορφωμένο να δέχεται τις πλευρικές και μετωπικές φορτίσεις που αναπτύσσονται από τις προσκρούσεις των μονοθεσίων.

Ωστόσο, η πρόσκρουση ήταν τόσο σφοδρή (υπολογισμένη στα 250 χλμ), ώστε μετά την επαφή του με της μπαριέρες το μονοθέσιο του Ουμπέρ επανακατευθύνθηκε προς το μέρος της πίστας όπου οι υπόλοιποι οδηγοί συνέχιζαν ακόμα τον αγώνα τους. Εκείνη την ώρα, το μονοθέσιο του Αμερικανού Χουάν Μανουέλ Κορέα, διένυε και αυτό μια ελαφρώς εκτός πορείας διαδρομή, με αποτέλεσμα οι δύο οδηγοί να συγκρουστούν, με τον Αμερικανό να διεμβολίζει από την πλαϊνή μεριά τον Γάλλο.

Το αυτόκίνητο του άτυχου οδηγού κόπηκε αμέσως στα δύο, με το μέρος του κινητήρα να σφινώνεται στις μπαριέρες, ωστόσο το τραγικό γεγονός επήλθε καθώς η σύγκρουση έλαβε χώρα στο ύψος της οδηγικής θέσης του Αντουάν Ουμπερ. Το μονοθέσιο του Αμερικανού Κορέα, αφού απογειώθηκε, προσγειώθηκε ανάποδα στην πίστα, με τον οδηγό ωστόσο να δείχνει από τις πρώτες στιγμές σημάδια κίνησης.

Οι κάμερες διέκοψαν τη μετάδοση κοντινών πλάνων μέχρι την είσοδο του ασθενοφόρου στην πίστα, γεγονός που επέφερε την προσωρινή, και στη συνέχεια, μετά από διαβούλευση των αγωνοδικών, την οριστική διακοπή του αγώνα. Η κόκκινη σημαία έφερε όλα τα μονοθέσια πίσω στα πιτ.

Οι δύο οδηγοί μεταφέρθηκαν άμεσα στο νοσοκομείο, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατος του Ουμπέρ, ενώ η κατάσταση του Κορέα παραμένει σταθερή σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.

Οδύνη και περισυλογή: Οι πρώτες αντιδράσεις του κόσμου του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Οδύνη, περισυλλογή είναι τα κυρίαρχα συναισθήματα στις δηλώσεις επώνυμων εκπροσώπων των μηχανοκίνητων σπορ στο άκουσμα του θανάτου του άτυχου Αντουάν, όπως τις συγκέντρωσε το gazzetta.gr.

Λιούις Χάμιλτον: «Αν σκέπτεται έστω και ένας από εσάς, που παρακολουθεί και απολαμβάνει αυτό το άθλημα, ότι αυτό που κάνουμε είναι ασφαλές, τότε πλανάται οικτρά. Όλοι αυτοί οι οδηγοί ρισκάρουν τη ζωή τους, όταν μπαίνουν στην πίστα και ο κόσμος πρέπει να το εκτιμά αυτό σοβαρά, γιατί δεν εκτιμάται αρκετά. Όχι όμως από τους οπαδούς ή ορισμένους ανθρώπους, που εργάζονται σε αυτό το άθλημα. Για εμένα είναι ο Αντουάν ένας ήρωας, γιατί πήρε ένα τέτοιο ρίσκο, για να πραγματοποιήσει τα όνειρά του. Είμαι πολύ λυπημένος, που συνέβη αυτό. Οφείλουμε να τον θυμόμαστε. Αναπαύσου εν ειρήνη, αδελφέ».

Μικ Σουμάχερ: «Η μοίρα είναι βάρβαρη. Η απώλεια ατέλειωτη. Αντουάν, μας λείπεις ήδη. Αναπαύσου εν ειρήνη».

Μαξ Φερστάπεν: «Είμαι απόλυτα σοκαρισμένος από το τραγικό δυστύχημα του Αντουάν Ιμπέρ. Οι σκέψεις μου βρίσκονται σε αυτόν και στην οικογένειά του, στους φίλους του, στην ομάδα του και στους αγαπημένους του».

Φελίπε Μάσα: «Είμαι βαθιά συγκλονισμένος και γεμάτος θλίψη για τον χαμό ενός τέτοιου ταλέντου. Στέλνω στην οικογένεια και στους φίλους του αγάπη και δύναμη».

Formula 2: «Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του Αντουάν, τους αγαπημένους του και τους φίλους του. Θέλουμε επίσης να εκφράσουμε τη βαθιά μας συγκίνηση σε όλη την ομάδα της Arden. Ο Αντουάν ήταν από το 2017 μέρος αυτού του Paddock. Ήταν ένας φανταστικός οδηγός με λαμπρό μέλλον, που βρισκόταν μπροστά του. Ήταν ευγενικός με όλους, πάντα χαμογελαστός και η θετική του στάση ήταν μεταδοτική. Θα μας λείψει πολύ. Από σεβασμό προς αυτόν, ακυρώνεται ο αγώνας της Κυριακής».

Σαρλ Λεκλέρ: «Δεν μπορώ να το πιστέψω. Αναπαύσου εν ειρήνη».

Φερνάντο Αλόνσο: «Τι θλιβερό απόγευμα. Δεν έχω λέξεις. Πονάει η καρδιά μου. Αναπαύσου εν ειρήνη, Πρωταθλητή».

Τζορτζ Ράσελ: «Δεν μπορώ να το πιστέψω. Αναπαύσου εν ειρήνη φίλε μου».

Τζένσον Μπάτον: «Συγκονιστικά νέα από το Σπα. Ο υπερταλαντούχος Αντουάν Ιμπέρ υπέκυψε στα τραύματά του μετά από δυστύχημα σε αγώνα της Formula 2. Αναπαύσου εν ειρήνη, Πρωταθλητή».

Βάλτερι Μπότας: «Πολύ λυπηρά νέα στο Σπα. Μία τραγική ημέρα. Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του Αντουάν και στους φίλους του».

McLaren: «Με μεγάλη θλίψη πληροφορήθηκε η McLaren της απώλεια του Αντουάν Ιμπέρ σε αγώνα της Formula 2. Στέλνουμε από καρδιάς συλλυπητήρια στην οικογένεια του Αντουάν, στους αγαπημένους του, στους συναδέλφους του, στην ομάδα της Arden και σε όλη τη συλλογικότητα της Formula 2».

Μercedes – AMG: «Όλη η οικογένεια της Mercedes στέλνει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους φίλους του Αντουάν Ιμπέρ. Επίσης στις ομάδες Arden και Renault αυτή την τραγική ημέρα».

Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της Red Bull: «Ο τραγικός θάνατος του οδηγού της Formula 2, Αντουάν Ιμπέρ, στο Σπα, υπενθυμίζει πόσο φρικτά μπορεί να γίνουν καμία φορά τα μηχανοκίνητα αθλήματα, δηλαδή τα αθλήματα που αγαπάμε. Στην πρώτη του σεζόν έδειξε ο Αντουάν ως ρούκι, ότι είναι ένας σταρ του μέλλοντος, νικώντας αυτή τη χρονιά ήδη σε αγώνες στο Μονακό και στη Γαλλία. Στο όνομα της Aston Martin Red Bull Racing στεκόμαστε δίπλα στην οικογένεια του Αντουάν, στη Renault και στην ομάδα BWT Arden – Team, που βρίσκονται βαθιά μέσα στην καρδιά μου. Οι σκέψεις μας βρίσκονται αυτή τη στιγμή στον Χουάν Μανουέλ και στην οικογένειά του».

Ματία Μπινότο, διευθυντής της Ferrari: «Σε τέτοιες φρικτές στιγμές είναι ουσιαστικά αδύνατον, να βρεις τις σωστές λέξεις. Τα σημερινά περιστατικά αποτελούν μία βάρβαρη υπενθύμιση, ότι αυτό το σπορ που αγαπάμε τόσο πολύ, είναι ακόμη πολύ επικίνδυνο. Γι αυτόν τον λόγο πρέπει να δουλέψουμε όλοι συνεχώς πάνω στην ασφάλεια, ώστε να διασφαλίσουμε, ότι δεν θα συμβαίνουν πλέον τέτοια περιστατικά και δεσμεύομαι στο όνομα της Scuderia, να εργαστώ ακόμη πιο σκληρά σε αυτό το μέτωπο».

«Τεθωρακισμένα βέλη»: Τα άλματα στην ασφάλεια των μονοθεσίων

H συζήτηση δεν ήταν καθόλου καινούργια, καθώς μια σειρά από κορυφαίους οδηγούς του κόσμου είχαν ήδη χάσει τη ζωή τους στην (αγωνιστική) άσφαλτο. Ωστόσο η κουβέντα αρχίζει να γίνεται πιο σοβαρή από ποτέ όταν την πρωτομαγιά του 1994, ο Ayrton Senna γίνεται ο δεύτερος οδηγός (μετά τον Roland Ratzenberger) που χάνει τη ζωή του μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο, κατά τη διάρκεια του grand prix του San Marino.

Έκτοτε η ασφάλεια τον μονοθεσίων έχει εκτοξευθεί σε πρωτόγνωρα ύψη, μέσω της έρευνας, του σχεδιασμού, και φυσικά των αυστηρότατων κανόνων που έχει θεσπίσει η FIA, τόσο για τους κατασκευαστές, όσο και για τους διοργανωτές των αγώνων. Παρά το γεγονός πως ένα άθλημα που περιλαμβάνει ταχύτητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα 300χλμ την ώρα δεν θα θεωρείται ποτέ πλήρως ασφαλες, η συχνότητα των θανάτων έκτοτε έπεσε κατακόρυφα, βλέποντας συχνά οδηγούς να αποχωρούν με απλές μελανιές ύστερα από συγκρούσεις πολλών χιλιομέτρων.

Μάλιστα, ο πρόσφατος θάνατος του Jules Bianchi το 2015, όταν λίγους μήνες πριν στο σιρκουί της Ιαπωνίας, υπό καθεστώς αμαξιού ασφαλείας αλλά και συνθηκών έντονης ολισθηρότητας λόγω νερού στην πίστα, ξέφυγε της πορείας του και σφινώθηκε κάτω από γερανό που είχε εμπλακεί στην απομάκρυνση έταιρου μονοθεσίου, έχει εδώ και καιρό αναζωπυρώσει τη συζήτηση για την ασφάλεια των αγώνων. «Τέκνο» αυτού του γεγονότος είναι η ακόμα πιο ενισχυμένη μορφή του κόκπιτ των αυτοκινήτων αλλά και οι νέες προστατευτικές μπάρες γύρω από τα κράνη των οδηγών. Μια τεχνολογία που πέρασε από τη Φόρμουλα 1 και στη Φόρμουλα 2, αλλά δυστυχώς δε στάθηκε ικανή εχθές να προστατέψει τον άτυχο Ουμπέρ.

«Είμαι ήδη χαρούμενος, που έφτασα έως εδώ χωρίς πολλά χρήματα»: Ποιος ήταν ο Αντουάν Ουμπέρ

Ο Ουμπέρ, γεννημένος στις 22 Σεπτεμβρίου του 1996 στη Λυόν, αποτελούσε από τα ελάχιστα παραδείγματα στις υψηλές βαθμίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού που τα καταφέρνουν μη έχοντας υπόβαθρο και υποστήριξη από ευκατάστατα σπίτια.

Ήταν ένα ευγενικό παιδί και πραγματικός τζέντλεμαν στους αγώνες, αναφέρει σχετικό αφιέρωμα: «Λάτρευε το ποδόσφαιρο και την Ολιμπίκ Λιόν, ενώ είχε αποκαλύψει ότι ήταν και προληπτικός. Αν και ρούκι, είχε προλάβει  να πετύχει εφέτος δύο νίκες στη Formula 2 με την όχι ιδιαίτερα δυνατή ομάδα της Arden.  Kορυφαία στιγμή της καριέρας του ήταν τον Ιούνιο όταν είχε νικήσει στο Λε Καστελέ. Για τον Ουμπέρ ήταν μία μοναδική στιγμή, όταν ανέβηκε στο βάθρο και πανηγύρισε μπροστά στους Γάλλους θεατές, ενώ έπαιζε ο εθνικός ύμνος της χώρας του.

Οι επιδόσεις του καλύτερου ρούκι της εφετινής σεζόν της Formula 2 είχαν κεντρίσει πάντως το ενδιαφέρον αρκετών ισχυρών ομάδων του συγκεκριμένου πρωταθλήματος και ο νεαρός Γάλλος βρισκόταν ένα βήμα πριν την ένταξή του σε μία από αυτές το 2020. Αυτό θα του έδινε άλλες δυνατότητες και προοπτικές και ενδεχομένως να έφερνε τον ταλαντούχο αλλά όχι πλούσιο νεαρό μέχρι τη Formula 1.

Ο Ουμπέρ είχε τρέξει αρκετές φορές στο παρελθόν με συνομήλικους οδηγούς, που συμμετέχουν τώρα στη Formula 1, όπως για παράδειγμα ο Εστεμπάν Οκόν και ο Σαρλ Λεκλέρ, ενώ εφέτος ήταν αντίπαλος –μεταξύ άλλων- με τον γιο του Μίκαελ Σουμάχερ στο πρωτάθλημα της Formula 2.  Στις 22 Σεπτεμβρίου θα γινόταν 23 ετών, δυστυχώς όμως το νήμα της ζωής του κόπηκε απότομα και πρόωρα στο Σπα, σκορπίζοντας τη θλίψη στους πολυάριθμους φίλους των μηχανοκίνητων αθλημάτων».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)