to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:07 | 10.12.2014

πηγή: alterthess.gr

Κοινωνία

Θεσσαλονίκη: Επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στο Μετρό

Με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από χτες, Τριτη, απαντούν οι εργαζόμενοι του Μετρό της Θεσσαλονίκης στην ανυπαρξία οποιασδήποτε πρόνοιας για τις θέσεις εργασίας τους την ώρα που το έργο βρίσκεται στον αέρα. Από νωρίς το πρωί της Τρίτης οι απεργοί έκλεισαν τα εργοτάξια ενώ απέκλεισαν και τα γραφεία της κοινοπραξίας στη περιοχής του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού.


Το Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης, στην έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας στο Ε.Κ.Θ., εξέφρασε τους φόβους του για "αποχώρηση της Α.Ε.ΓΕ.Κ. από την κατασκευή και τις απολύσεις που γεννά αυτή η ενέργεια" ενώ ζήτησε "την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να θιγούν οι θέσεις εργασίας, καθώς και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στο έργο".

Την ίδια ώρα σήμερα λήγει η προθεσμία για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, την οποία αρνείται να υπογράψει η κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Ansaldo, Seli και Ansaldobreda, μέχρις ότου αποφασίσει πως θα κινηθεί. Πρόκειται για σύμβαση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας καθώς και εργασίες στα φρεάτια στους σταθμούς Φλέμινγκ, Συντριβανίου, Αγ. Σοφίας, Βενιζέλου, Δημοκρατίας και ΝΣΣ. Όπως υποστηρίζει η κοινοπραξία από 1η Δεκέμβρη δεν υπάρχει νομίμως κατατεθειμένο χρονοδιάγραμμα για το έργο. Το μέλλον του έργου τώρα βρίσκεται στα χέρια των επικεφαλής της κοινοπραξίας οι οποίοι καλούνται να αποφασίσουν αν θα αποχωρήσουν ή αν θα καταθέσουν χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου.

Το κλειδί της υπόθεσης φαίνεται να βρίσκεται για ακόμη μία φορά στις εξωσυμβατικές οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας. Υπενθυμίζεται πως παρ'ότι η κοινοπραξία δικαιώθηκε από τη διαιτησία ό,τι οι συμβατικές της υποχρεώσεις απέναντι στο έργο έληξαν την 1η Δεκέμβρη και άρα είναι ελεύθερη να αποχωρήσει, η απόφαση δεν αφορά τις οικονομικές απαιτήσεις για τη διαφωνία επί του χρονοδιαγράμματος, που αγγίζουν τα 215 εκατ. ευρώ. Η απόφαση για την αποζημίωση αναμένεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου. Το κίνητρο της κοινοπραξίας όμως γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρο αν κανείς προσθέσει και το σύνολο των εξωσυμβατικών απαιτήσεων για τις οποίες έχει προσφύγει στη διαιτησία. Πρόκειται για αιτήματα που στο σύνολό τους ξεπερνούν το ποσό των 550 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή σχεδόν 60% επιπλέον από την αρχική χρηματοδότηση. Η εκδίκαση των απαιτήσεων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Φεβρουάριο του 2015.  

Υπενθυμίζεται πως σειρά συναντήσεων είχαν οι επικεφαλής της κοινοπραξίας από τη Παρασκευή, συναντήσεις οι οποίες όμως ήταν άκαρπες λόγω έντονων διαφωνιών. Άνθρωποι που γνωρίζουν υποστηρίζουν πως οι διαφωνίες μεταξύ των ομίλων ήταν αναμενόμενες. Το παιχνίδι παίζεται και εντός της κοινοπραξίας καθώς για την απόσυρση από το έργο απαιτείται η συμφωνία των ομίλων που συμμετέχουν. Σύμφωνα με πληροφορίες τα συμφέροντα της ΑΕΓΕΚ (την οποία ουσιαστικά διοικεί ως τεχνικός σύμβουλος ο Άκτωρ συμφερόντων Μπόμπολα, ο οποίος έχει αναλάβει και την προέκταση στη Καλαμαριά) δεν συμπίπτουν με τα συμφέροντα της ιταλικής εταιρείας που συμμετέχει στη κοινοπραξία και έχει αναλάβει το ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι του έργου. Μέχρι σήμερα η ιταλική εταιρεία δεν έχει εκτελέσει έργο γεγονός που σημαίνει πως θα χάσει στο σύνολό των εργασιών άρα και των χρημάτων. Είναι γνωστό πως τη ταυτότητα αυτού του είδους των έργων, δίνουν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Οι ίδιες εγκαταστάσεις μάλιστα πρέπει να τοποθετηθούν και στις προεκτάσεις και μέχρι αυτή την ώρα για τη Καλαμαριά αυτό το μέρος του έργου δεν έχει δημοπρατηθεί. Αυτό σημαίνει πως νέος διαγωνισμός για το βασικό κορμό του μετρό, μπορεί να σημαίνει για τον ιταλικό όμιλο πως χάνει το σύνολο του έργου και για την ΑΕΓΕΚ πως παίρνει εκ νέου μέρος στο διαγωνισμό και συνάπτει κοινοπραξία με άλλη εταιρεία, ανταγωνιστική προς τον ιταλικό όμιλο. Οι συναντήσεις εντός της κοινοπραξίας αναμένεται να συνεχιστούν στο τέλος της εβδομάδας.

Από τη πλευρά του δημοσίου η Αττικό Μετρό μετά την επιστολή της όπου ζητά από τη κοινοπραξία να θέσει νέο χρονοδιάγραμμα, τηρεί στάση αναμονής περιμένοντας τις αποφάσεις της κοινοπραξίας. Πηγές από την Αττικό Μετρό αναφέρουν στο alterthess.gr πως όποια και αν είναι η εξέλιξη θα πρέπει να είναι στα πλαίσια της νομιμότητας. "Δεν υπάρχει προβλεπόμενη διαδικασία για διαπραγμάτευση των χρημάτων από την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία", υπογραμμίζουν και προσθέτουν πως η Αττικό Μετρό από τη πλευρά της "διευκόλυνε" την διαδικασία όταν συμφώνησε να επιλυθούν οι δεκάδες εξωσυμβατικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας από τη διαιτησία ώστε να μην "σέρνονται οι υποθέσεις για δεκαετίες στα δικαστήρια". Την ίδια ώρα η Αττικό Μετρό δηλώνει έτοιμη να διαχειριστεί κάθε ενδεχόμενο χωρίς αυτό να επιβαρύνει με έτη καθηστερήσεων το έργο. 

Κ.Μ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)