to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:06 | 11.12.2019

Κοινωνία

Θεσσαλονίκη: Ένταση στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ - Έλεγχοι της αστυνομίας σε πολίτες

Πολίτες κατήγγειλαν ότι τους έγινε έλεγχος από αστυνομικούς που βρίσκονταν τόσο έξω από το δημαρχείο, όσο και στους διαδρόμους. «Η Θεσσαλονίκη δεν είναι άθυρμα κανενός» τόνισε η Κ. Νοτοπούλου.


Άναψαν τα αίματα κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ, όταν ο δημοτικός σύμβουλος Αντώνης Γαζάκης ανέφερε ότι γίνονται έλεγχοι σε πολίτες που θέλουν να εισέλθουν στην αίθουσα.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο πρόεδρος του Σώματος Δρόσος Τσαβλής βγήκε από την αίθουσα προκειμένου να εξετάσει τι έχει γίνει και τότε έγινε αποδέκτης παραπόνων.

Πολίτες κατήγγειλαν ότι τους έγινε έλεγχος από αστυνομικούς που βρίσκονται στο δημαρχείο. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά τους ζητούσαν ταυτότητες ενώ σε κάποιους άλλους ζητούσαν να ελέγξουν και τις τσάντες τους. 

Οι τόνοι ανέβηκαν με τον κ. Τσαβλή να εξηγεί ότι δεν έχει κληθεί η αστυνομία από τον δήμο. Στο σημείο έσπευσε και η Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία ζητούσε εξηγήσεις για τα όσα γίνονται.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μάκης Κυριζίδης παρενέβη στη φασαρία, σημειώνοντας πως όποιος θέλει να μπει στην αίθουσα μπορεί χωρίς να γίνει έλεγχος.

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου για λίγη ώρα διέκοψε τη συνεδρίαση.

«Καταγγέλλουμε την επιλεκτική ευαισθησία του προεδρείου του Δ.Σ..Η στάση που ακολουθήσατε είναι ντροπιαστική. Θα έπρεπε να επικοινωνήσετε αμέσως με την αστυνομία και να διαφυλάξετε την απρόσκοπτη είσοδο των πολιτών στη συνεδρίαση», τόνισε η κ. Νοτοπούλου.

K. Νοτοπούλου: «Η Θεσσαλονίκη δεν είναι άθυρμα κανενός»

«Η Θεσσαλονίκη δεν είναι άθυρμα κανενός» τόνισε η Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης κατά την διάρκεια μιας θυελλώδους ειδικής συνεδρίασης για τον ΟΑΣΘ.

Μικρομέτοχοι οι οποίοι αντιδρούν στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ επιτέθηκαν φραστικά στην κ. Νοτοπούλου, όταν  εκείνη αναφέρθηκε στις δωρεάν μετακινήσεις των ανέργων και σε όσα προηγήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια , σχετικά με τις εννέα εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις για τις παλιές διοικήσεις του ΟΑΣΘ,  την μηνυτήρια αναφορά στην οικονομική αστυνομία για την μαύρη χρηματαγορά στην διακίνηση των μετοχών , τα 48 εκατομμύρια ευρώ ειδικό αποθεματικό που εξαφανίστηκαν.

Η κα. Νοτοπούλου υπενθύμισε τις επισχέσεις εργασίας και την παράλυση της Θεσσαλονίκης από τους απλήρωτους εργαζόμενους ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ διασφάλισε τις θέσεις εργασίας τους. Ο δημόσιος ΟΑΣΘ έπαψε να σπαταλά τα χρήματα του ελληνικού λαού, θεράπευσε κοινωνικές αδικίες και διεύρυνε την κοινωνική πολιτική ανέφερε η κ. Νοτοπούλου.

Κάποιοι εδώ μέσα προσπαθούν να ξαναγεννηθούν αλλά μάταια , υπογράμμισε η κ.Νοτοπούλου υπενθυμίζοντας τις δικαστικές εκκρεμότητες και επεσήμανε πως αν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν εφάρμοζε τον Νόμο και δεν προχωρούσε σε εκκαθάριση, ο ΟΑΣΘ θα έκλεινε.

Χαρακτήρισε καυτή πατάτα την υπόθεση ΟΑΣΘ την οποία όμως η προηγούμενη κυβέρνηση την ανέλαβε, την στιγμή που κάποιοι, μπορεί να ήθελαν να αφήσουν την πόλη χωρίς συγκοινωνίες.

Αναφορικά με την ακύρωση του διαγωνισμού για τα νέα λεωφορεία η Επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί το χαρακτήρισε τραγικό και απαίτησε να δοθεί ειλικρινής απάντηση. «Γιατί σταματάτε το διαγωνισμό για τα καινούρια λεωφορεία; Γιατί στερείτε απο τους Θεσσαλονικείς καινούρια λεωφορεία;» σημείωσε με έμφαση και κάλεσε την νέα διοίκηση να δώσει στην δημοσιότητα τις συμβάσεις με την απευθείας ανάθεση του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ.

Αναφέρθηκε ακόμη, στην υποβάθμιση του ΟΣΕΘ τονίζοντας πως αυτή είναι η αριστεία της ΝΔ, το να υποτιμά τους επιστήμονες. Μίλησε για το σχέδιο της ΑΣΥΘ το οποίο μάλιστα προέβλεπε την ενεργό συμμετοχή των Δήμων στις αστικές συγκοινωνίες και κάλεσε τον Δήμαρχο Κ.Ζέρβα να πάρει σαφή θέση για την κατάργησή του.

Η επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί, υπογράμμισε με έμφαση την απουσία του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κ.Ταχιάου από την συνεδρίαση, ως ένδειξη για το πως αντιλαμβάνεται η ΝΔ την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, «σα να μην πρέπει να γίνει ενιαίος σχεδιασμός. Μάλλον επειδή ξέρει ότι το Μετρό δε θα γίνει ποτέ» .

Αυτό που χρειάζεται η πόλη είναι ένας ενιαίος σχεδιασμός είπε και κάλεσε την διοίκηση του Δήμου να μην καθυστερήσει άλλο στην ολοκλήρωση του ΣΒΑΚ.

«Οι Θεσσαλονικείς απαιτούν τώρα δημόσιες, αξιοπρεπείς αστικές μεταφορές , είναι ανθρώπινο δικαίωμα και είναι υποχρέωση όλων των αιρετών να το υλοποιήσουν» συμπλήρωσε η Κατερίνα Νοτοπούλου.

Μετά το φιάσκο της συνεδρίασης για το Μετρό, στήθηκε μια ειδική συνεδρίαση με όρους αρένας και κοινό τους πρώην μετόχους. Ο κ. Ζέρβας χρεώνεται άλλη μια συνεδρίαση παρωδία σχολίασε η κ. Νοτοπούλου.

Αναφερόμενη επίσης στην αστυνομική παρουσία έξω από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου η Κατερίνα Νοτοπούλου ανέφερε:

Καταγγέλλουμε την επιλεκτική ευαισθησία του προεδρείου που δεν είναι ανεκτικό στις διαμαρτυρίες των πολιτών που αναγκάστηκαν να τους ελέγξουν έξω, αλλά είναι απολύτως ανεκτικό στην αστυνομική παρουσία σε Δημοτικό συμβούλιο. Αυτή η στάση είναι ντροπιαστική για τον θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου , οφείλατε να διαφυλάξετε την ελεύθερη, απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στο Δημοτικό Συμβούλιο.

500 λεωφορεία μέχρι το φθινόπωρο του 2020

Την υπόσχεση πως μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, 100 - 120 λεωφορεία θα κυκλοφορούν στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης, αριθμός που θα προκύψει μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, έδωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης με μοναδικό θέμα συζήτησης τον ΟΑΣΘ. Η συνεδρίαση κινήθηκε σε υψηλούς τόνους, με εντάσεις, καταγγελίες και ολιγόλεπτες διακοπές προκειμένου να ηρεμήσουν τα πνεύματα.

Ο κ. Σταθόπουλος δεσμεύτηκε επίσης, πως το πρώτο τρίμηνο του 2020 θα βγει στον «αέρα» διαγωνισμός για τη μίσθωση επιπλέον 150 σύγχρονων και αντιρρυπαντικών λεωφορείων, που αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι το φθινόπωρο του 2020. Αυτή τη στιγμή, ο στόλος του ΟΑΣΘ ανέρχεται σε 320 λεωφορεία, ενώ ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες των κατοίκων είναι 500.

«Μετά την προσθήκη των 120 λεωφορείων τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο του 2020, μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ θα φτάσουμε τα 440. Όμως δεν μας καλύπτει ο αριθμός, γιατί ο στόλος έχει γεράσει και το νέο έτος θα αποσυρθούν άλλα 90 παλιά αστικά. Άρα δεν επαρκούν για να φτάσουμε στο μαγικό αριθμό των 500 οχημάτων. Ο προγραμματισμός είναι να προστεθούν επιπλέον 150 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, σύγχρονα και αντιρρυπαντικά, μέχρι το φθινόπωρο του 2020», συμπλήρωσε ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών.

      Την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης για τον ΟΑΣΘ, κήρυξε με εισήγηση του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, χαρακτηρίζοντας «ντροπή» για την πόλη «να μην έχει ούτε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς». 

«Η Αθήνα έχει έξι. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει. Απαιτείται λύση εδώ και τώρα» τόνισε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε ότι η πόλη βρίσκεται «σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και πως πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις. 

      Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόρδας, παραδέχθηκε πως τα προβλήματα είναι «πολλά και μεγάλα»: «Ναι, υπάρχουν προβλήματα σας παρακαλούμε όμως, μην πετροβολείτε τον ΟΑΣΘ. Προφανώς χρειαζόμαστε μέσο μαζικής μεταφοράς», είπε ο κ. Σκόρδας, τονίζοντας πως δρομολογούνται διαγωνιστικές διαδικασίες για να δοθεί λύση στο συγκοινωνιακό της Θεσσαλονίκης. 

      «Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Συζητάμε για έναν γερασμένο στόλο, καθώς το 60% των οχημάτων είναι ηλικίας άνω των 15 ετών. Το 2018, αντί να γίνει προμήθεια νέων λεωφορείων, επιμηκύνθηκε η ζωή αυτών που κυκλοφορούσαν, στα 23 χρόνια», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ.

Πηγή: voria, ΑΠΕ-ΜΠΕ

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)