to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:37 | 08.07.2021

Πολιτική

Θεσσαλονίκη: Αποδοκιμασίες για Καραμανλή - Μενδώνη στον σταθμό «Βενιζέλου»

Τον υπ. Μεταφορών και Υποδομών, Κ. Καραμανλή και την υπ. Πολιτισμού αποδοκίμασαν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης κατά την άφιξη τους στον σταθμό του μετρό «Βενιζέλου» πριν την ευρεία σύσκεψη με την Αττικό Μετρό


«Θερμή» υποδοχή περίμενε την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή κατά την άφιξή τους στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, πολίτες και μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς έξω από το εργοτάξιο στον σταθμό Βενιζέλου, μόλις αντιλήφθηκαν την υπουργό Πολιτισμού ξέσπασαν σε αποδοκιμασίες προς το πρόσωπό της και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα.

Οι συγκεντρωμένοι κατηγορούν την Λίνα Μενδώνη ότι συνεργεί στο «έγκλημα στον σταθμό Βενιζέλου».

Δυνάμεις της αστυνομίας, όπως αναφέρει το thesstoday.gr, απώθησαν τους διαδηλωτές, με στόχο να αποτρέψουν περαιτέρω επέκταση του επεισοδίου.

Η υπουργός Πολιτισμού μαζί με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή και συνοδεία των γ.γ. Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο και τον διεθύνων σύμβουλο της εταιρείας Νίκο Κουρέτα, έφτασε στον σταθμό Βενιζέλου για επίσκεψη, λίγο πριν την ευρεία σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί στα γραφεία της Αττικό Μετρό.

Αντικείμενο της σύσκεψης είναι η ενημέρωση και ο συντονισμός της κυβέρνησης, των αρμοδίων και των τοπικών φορέων, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης με βάση το χρονοδιάγραμμα παράδοσης μέχρι το τέλος του 2023.

Κύριο θέμα της συζήτησης θα είναι ο σταθμός Βενιζέλου, μετά και το «πράσινο φως» που έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας για την κατασκευή του με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων.

Απόφαση που συνεχίζει να προκαλεί πάντως τις έντονες αντιδράσεις αρχαιολόγων, τοπικών συλλογικοτήτων και φορέων καθώς και πολιτών, οι οποίοι προκρίνουν ως μοναδική λύση την κατασκευή του σταθμού με παραμονή των αρχαιοτήτων στο χώρο τους.

[Πηγή: thesstoday.gr]

Ν. Παππάς - Χρ. Γιαννούλης: Μητσοτάκης, Καραμανλής και Μενδώνη υπεύθυνοι για το έγκλημα της απόσπασης των αρχαίων από το μετρό Θεσσαλονίκης

«Οι Κώστας Καραμανλής και Λίνα Μενδώνη βάζουν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή τους σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα σε βάρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Κατά την επίσκεψή τους στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης και κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης, που ακολούθησε, επιβεβαίωσαν την εμμονή τους στην απόσπαση των αρχαίων, κόντρα στη βούληση φορέων του πολιτισμού, ειδικών επιστημόνων από όλο τον κόσμο και των πολιτών.

Προανήγγειλαν, μάλιστα, την έναρξη των εργασιών ακόμα και την επόμενη εβδομάδα.

Δεν τρέφαμε αυταπάτες για το τι θα ακολουθούσε μετά την απόφαση του ΣτΕ, καθώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία αδιάλλακτη κυβέρνηση, η οποία βρίσκει, δυστυχώς, στο πρόσωπο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και του δημάρχου Θεσσαλονίκης πρόθυμους συνεργούς για την εφαρμογή των σχεδίων της.

Το πολύπλοκο και το σύνθετο του συμπλέγματος καθιστά την απόσπαση καταστροφική για την ακεραιότητα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και σε αυτήν την περίπτωση την ευθύνη θα φέρουν ακέραια, ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, η Λ. Μενδώνη και ο Κ. Καραμανλής.

Είναι οι ίδιοι που μέσα σε δύο χρόνια, με τις παλινωδίες και την αδράνειά τους μετέτρεψαν τον στόχο «και μετρό και αρχαία» σε «ούτε μετρό, ούτε αρχαία».

Ο κ. Καραμανλής τόλμησε μάλιστα, δίχως ίχνος ντροπής, να δεσμευτεί «κοιτάζοντας στα μάτια τους πολίτες, πως η πόλη θα έχει μετρό σε…μερικά χρόνια»!

Απέναντί τους θα βρίσκουν πάντα την κοινωνία, τους ενεργούς πολίτες, όλους εμάς που είμαστε αποφασισμένοι, ο κάθε ένας και η κάθε μία, από το δικό του μετερίζι, να αντισταθούμε στα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης Μητσοτάκη».

Σ. Αναγνωστοπούλου: Δύο χρόνια χαμένα για το Μετρό Θεσσαλονίκης - Η Μενδώνη θα έπρεπε να ντρέπεται

Η τομεάρχης Πολιτισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δηλώνει:

«Για την κ. Μενδώνη είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τον σταθμό και τα αρχαία. Το γεγονός ότι επέλεξε να ξεναγηθεί όχι από τους επιστήμονες της αρχαιολογικής υπηρεσίας αλλά από τον μελετητή της απόσπασης για λογαριασμό του εργολάβου,αδελφό μέλους του ΚΑΣ που γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης, συνιστά ευθεία προσβολή προς την ισχυρή και τεκμηριωμένη μειοψηφία του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκθέτοντας παράλληλα το σκεπτικό της οριακής πλειοψηφίας αναφορικά με τη συνταγματική αρχής της αμεροληψίας.

Η σημερινή επίσκεψη των αρμόδιων υπουργών αποτελεί ένα ακόμη επικοινωνιακό τέχνασμα αποπροσανατολισμού. Με εμφανή αμηχανία, έλλειψη επιχειρημάτων και επιστρατεύοντας τα συνήθη ψέματα, όπως για παράδειγμα για τον σταθμό της Αγίας Σοφίας για τον οποίο η κ. Μενδώνη θα έπρεπε να ντρέπεται προσωπικά, επιβεβαίωσαν την σημερινή αδιάψευστη πραγματικότητα: δύο χρόνια χαμένα για το ΜΕΤΡΟ και τη Θεσσαλονίκη με αποκλειστική ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης επαναφέροντας από τον Σεπτέμβριο του 2019 στη ΔΕΘ το διχαστικό δίλημμα «ή αρχαία ή ΜΕΤΡΟ» το μόνο που πέτυχε είναι η πόλη να μην έχει «ούτε ΜΕΤΡΟ ούτε αρχαία», παρατείνοντας αχρείαστα την ταλαιπωρία των πολιτών. Εφόσον μάλιστα υλοποιηθεί το κυβερνητικό σχέδιο για «προσωρινή απόσπαση» των αρχαίων θα χαθούν οριστικά οι συναρπαστικές αναπτυξιακές προοπτικές που προσφέρει στην πόλη η ευκαιρία δημιουργίας του μοναδικού παγκοσμίως μητροπολιτικού σιδηροδρόμου που εντός του θα φιλοξενεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

Ως προς την συνολική πρόοδο του έργου και την παράδοσή του ΜΕΤΡΟ στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, οι κκ. Μενδώνη και Καραμανλής αρκέστηκαν στα ευχολόγια και στις αόριστες υποσχέσεις και εξαγγελίες. Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για τον χρόνο που θα χρειαστεί η απόσπαση ούτε για το χρονοδιάγραμμα των νέων ανασκαφών που με αυτή τη λύση θα χρειαστούν σε όλη την έκταση του ενάμιση στρέμματος του σταθμού (ενώ η διατήρηση των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους δεν έχει καθόλου ανασκαφές, αποτελώντας τη καλύτερη λύση και για τα αρχαία και για το ΜΕΤΡΟ).Οι υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας δεν έδωσαν κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και καμία σαφή προοπτική για την ολοκλήρωση του έργου και την έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, που η κυβέρνηση το καθυστερεί εντελώς αδικαιολόγητα εδώ και δύο χρόνια, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένες μικροπολιτικές σκοπιμότητες και οικονομικά συμφέροντα.

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη με τις πράξεις της εξακολουθεί να δυσφημίζει την Ελλάδα στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα που έχει ταχθεί με πρωτοφανή ομοθυμία υπέρ της διατήρησης των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους. Συνεχίζει, όμως, και να έχει διαρκώς απέναντί της την κοινωνία των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επλήγησαν καίρια κατά την περίοδο της πανδημίας εξαιτίας των κυβερνητικών παλινωδιών στην υγειονομική κρίση αλλά και στο θέμα του ΟΑΣΘ και των εξαιρετικά προβληματικών αστικών μετακινήσεων. Οι υπουργοί της, ωστόσο, αρέσκονται να πανηγυρίζουν και να θεωρούν προσωπική τους δικαίωση την πολιτιστική καταστροφή και την καθυστέρηση των εργασιών του μετρό».

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)