to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Θέλουν να «σπείρουν» διόδια και στην Κρήτη

Με πρόσχημα τη βελτίωση του οδικού δικτύου και την ασφάλεια των πολιτών οι «γαλάζιοι» βουλευτές του νησιού «σπρώχνουν» αυτή τη λύση. Τρίβουν τα χέρια τους οι εθνικοί εργολάβοι. Για «δημόσιο έργο» μιλά η Περιφέρεια.


ΗΡΑΚΛΕΙΟ Του Μάριου Διονέλλη

Ολο και πιο συχνά ακούγεται το τελευταίο διάστημα η λέξη «διόδια» στην Κρήτη ως απάντηση στις εκκλήσεις των τοπικών φορέων και των πολιτών για τη βελτίωση του οδικού δικτύου του νησιού, που μέσα σε δέκα χρόνια έχει στοιχίσει τη ζωή σε περίπου 1.500 ανθρώπους.

Στο περιθώριο της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού και του Αντώνη Σαμαρά στην Κρήτη, οργανώθηκαν συσκέψεις για τον τουρισμό και την οδική ασφάλεια στο νησί, ενώ κλείστηκε και ραντεβού στο μέγαρο Μαξίμου για το προσεχές διάστημα με το ίδιο αντικείμενο.

 

Οι… διαμεσολαβητές

Οι «γαλάζιοι» βουλευτές του νησιού, προεξάρχοντος του Λ. Αυγενάκη, έπαιξαν τον ρόλο του διαμεσολαβητή μεταξύ της Περιφέρειας και του πρωθυπουργού, ώστε να κλειστεί το ραντεβού, ενώ από το γραφείο του περιφερειάρχη πέρασε και η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη.

Οι βουλευτές από την αρχή της συζήτησης έβαλαν στο τραπέζι ανοιχτά πλέον το θέμα των διοδίων. Φράσεις όπως «πρέπει να είμαστε ρεαλιστές», που ακούστηκαν αρκετές φορές τόσο από τον κ. Αυγενάκη όσο και από την ίδια την υπουργό, έδωσαν το στίγμα της κρητικής «πανστρατιάς» για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα, που εξήγγειλε ο βουλευτής.

Την κοινή συνισταμένη του «ρεαλισμού» προσυπέγραψαν τόσο οι βουλευτές Ηρακλείου της Ν.Δ., Γ. Δεικτάκης και Μ. Σενετάκης, όσο και ο πρώην πρόεδρος της ΝΟΔΕ Ηρακλείου Γρηγόρης Ροκαδάκης, που λίγες μέρες πριν είχε τοποθετηθεί στην καρέκλα του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.

Από την πλευρά της Περιφέρειας, πάντως, φαίνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, να υπάρχει επιμονή στον δημόσιο χαρακτήρα του έργου και να απορρίπτεται η λύση των διοδίων. «Δικαιούται η Κρήτη ένα δημόσιο έργο αυτού του μεγέθους. Χρειαζόμαστε ετήσια χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και άλλα τόσα μπορούν να εξασφαλιστούν από ευρωπαϊκούς πόρους. Μέσα σε 7 χρόνια θα έχουμε φτιάξει τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης. Αυτό θα ζητήσουμε από τον πρωθυπουργό», τόνισε ο περιφερειάρχης Στ. Αρναουτάκης.

Πάντως, σε όλο και μεγαλύτερο μέρος του πολιτικού προσωπικού της Κρήτης φαίνεται να επικρατούν λογικές «ρεαλισμού». Το θέμα της εισόδου των ιδιωτών επενδυτών «για να σταματήσουμε να ταΐζουμε με θύματα τον σύγχρονο Μινώταυρο του νησιού» φαίνεται να «κουμπώνει» με το γενικό επενδυτικό – αναπτυξιακό κλίμα που τροφοδοτήθηκε επαρκώς με την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού.

Μεγάλες ευκαιρίες οσμίζονται για τα μεγάλα οδικά έργα της Κρήτης οι εθνικοί εργολάβοι, ενώ γύρω από το δράμα των τροχαίων στο νησί κυκλοφορεί ήδη αρκετό χρήμα και πολλοί είναι αυτοί που δείχνουν ενδιαφέρον.

Και… συγκοινωνιολόγοι

Στη σύσκεψη με την Ολγα Κεφαλογιάννη συμμετείχαν και εκπρόσωποι του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς», οι οποίοι ζήτησαν χρηματοδότηση 100.000 ευρώ για να στείλουν συγκοινωνιολόγους να (ξανα)καταγράψουν τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και για να διοργανώσουν ενημερωτικές δράσεις κατά των τροχαίων.

«Δεν σημαίνει ότι επειδή τα ζήτησαν θα τα πάρουν κιόλας», απάντησε σε σχετική ερώτηση ο περιφερειάρχης Κρήτης, ενώ για ανυπαρξία ολοκληρωμένου σχεδίου τουλάχιστον στην ενημέρωση του πληθυσμού μίλησε από την Κρήτη ο αναπληρωτής γραμματέας της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Λευτέρης Μιχελάκης.

…………………………………………….

Προσοχή στα τρένα!

Μαθαίνουμε ότι η καμπάνια για την οδική ασφάλεια θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ενημέρωση των τουριστών για «προσοχή στις αφύλακτες διαβάσεις τρένων, τραμ κ.λπ.».

Δεδομένου ότι ούτε τρένο ούτε τραμ διαθέτει (μέχρι σήμερα) η Κρήτη, προκύπτει αβίαστα πως ίσως πρόκειται για τις… νέες μεγάλες επενδύσεις των Κινέζων στο νησί, που θα πραγματοποιηθούν μάλιστα σε χρόνο μηδέν, δεδομένου ότι η ενημέρωση θα διαρκέσει από 15/7 έως 30/9/2014!

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)