to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:34 | 01.03.2021

Πολιτική

Θ. Δρίτσας: Όχι Car Terminal στο "Παλατάκι"

Το Παμπειραϊκό μέτωπο δεν μπορεί να είναι απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, γιατί αυτό συνιστά αφελή και μόνο αυτοεπιβεβαιωτικό κάποιων, αποπροσανατολισμό. Το μέτωπο είναι καθαρά απέναντι στις αυθαιρεσίες και στον επεκτατισμό της Ο.Λ.Π. Α.Ε.-Cosco και στην Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη. Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας. Ε, όχι και car terminal στο ‘’Παλατάκι’’!


Αναλυτικά η δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Α΄ Πειραιά & Νησιών: «Να ακυρωθεί το νέο αυθαίρετο και επεκτατικό σχέδιο της Ο.Λ.Π. Α.Ε.-COSCO και να αναλάβει αμέσως τώρα η Κυβέρνηση τις ευθύνες της».

«Αγανάκτηση προκαλεί η νέα επεκτατική αυθαιρεσία της Ο.Λ.Π. Α.Ε.-COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, με την εγκληματική ανοχή, κάλυψη και στήριξη της Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα.

Καθ’ υπέρβαση όλου του πλαισίου νομιμότητας και της ισόρροπης αναπτυξιακής σκοπιμότητας και με ευθεία καταστρατήγηση της Σύμβασης Παραχώρησης (ν.4404/2016), των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, του Master Plan της ίδιας της Cosco και των αποφάσεων της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) και όλων των αρμόδιων οργάνων του ελληνικού Κράτους, η Cosco μετέτρεψε αυθαίρετα το χώρο της προβλήτας κρουαζιέρας στο ‘’Παλατάκι’’, σε χώρο εναπόθεσης αυτοκινήτων προς μεταφόρτωση και μεταφορά σε άλλα λιμάνια τελικού προορισμού. Μετά από κατά νόμο ανυπόστατη άδεια του Τελωνείου Πειραιά, μετατρέπει το ‘’Παλατάκι’’ σε Car Terminal, με πρώτο χρονικό ορίζοντα την 31η Μαΐου 2021 και βέβαια με απροσδιόριστο μέλλον παράτασης από εκεί και πέρα, προκαλώντας όλη την πειραϊκή κοινωνία, αδιαφορώντας γι’ αυτήν και για την πόλη του Πειραιά. Το λιμάνι του Πειραιά έχει παραχωρηθεί στην Cosco, μόνο για εκμετάλλευση προβλεπόμενων με απόλυτη σαφήνεια δραστηριοτήτων και δεν είναι τσιφλίκι της ούτε ιδιοκτησίας της. Το διαρρέον εντέχνως επιχείρημα ότι και παλαιότερα το 2010 είχε υπάρξει παρόμοια χρήση αυτής της προβλήτας του λιμανιού από τον υπό Δημόσιο έλεγχο τότε Ο.Λ.Π., είναι αβάσιμο και εκ του πονηρού. Ακριβώς για να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους αυθαιρεσίες και μάλιστα υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προνόησε με απόλυτη υπευθυνότητα και διορατικότητα. Η Σύμβαση Παραχώρησης (ν.4404/2016), ρητά απαγορεύει τη χρήση του κεντρικού λιμένα για οτιδήποτε άλλο, εκτός από ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα. Καλούμε αμέσως την Κυβέρνηση να υποχρεώσει την Cosco να ακυρώσει αυτό το σχέδιο και επίσης, καλούμε τη Δημοτική Αρχή Πειραιά, τα Επιμελητήρια και τους Συλλόγους της πόλης και την πειραϊκή κοινωνία, να αντιδράσουμε σ’ αυτό το ανοσιούργημα.


Τέλος, για τους κάθε είδους και προελεύσεως καλοθελητές που τόσο εύκολα σπεύδουν να εναντιωθούν στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και στην κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα (2015-2019) και σε εμένα προσωπικά ως τότε Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, αντί να εναντιωθούν στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη και να μην ενισχύουν το «αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο», έχω να πω τα παρακάτω:


όλες και όλοι και στον Πειραιά και σε όλη την Ελλάδα, γνωρίζουν πολύ καλά ότι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Ο.Λ.Π. Α.Ε. στην Cosco, ήταν προϊόν αδυσώπητου εξαναγκασμού και είχε προετοιμαστεί δεσμευτικά (προκήρυξη διαγωνισμού κ.λπ.), με όρους πραγματικά αποικιοκρατικούς, από την κυβέρνηση Σαμαρά. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο ιστορικό δίλημμα ή να σώσει οτιδήποτε μπορούσε να σωθεί μέσα στο συμβιβασμό ή να δραπετεύσει. Προτιμήσαμε το πρώτο. Ας κρατήσει ο καθένας την άποψή του για το πως θα έπρεπε να επιλυθεί αυτό το ιστορικό δίλημμα. Αλλά κανείς και καμιά, δεν μπορεί να αγνοήσει, ότι χάριν σε αυτήν την επιλογή, εξασφαλίστηκαν πάρα πολλές κατακτήσεις και εγγυήσεις υπέρ του Δημοσίου συμφέροντος, του περιβάλλοντος και των συμφερόντων της κοινωνίας του Πειραιά, της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας.


Εάν σήμερα κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, η Ο.Λ.Π. Α.Ε.-Cosco ούτε καν θα μπορούσε να διανοηθεί αυτήν την τελευταία και άλλες πολλές επεκτατικές αυθαιρεσίες, που σχεδόν καθημερινά ξεδιπλώνει. Το Παμπειραϊκό μέτωπο δεν μπορεί να είναι απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, γιατί αυτό συνιστά αφελή και μόνο αυτοεπιβεβαιωτικό κάποιων, αποπροσανατολισμό. Το μέτωπο είναι καθαρά απέναντι στις αυθαιρεσίες και στον επεκτατισμό της Ο.Λ.Π. Α.Ε.-Cosco και στην Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη. Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας. Ε, όχι και car terminal στο ‘’Παλατάκι’’!».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)