to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Τέλος στον εφιάλτη των πλημμυρών της Ν. Αθήνας με το έργο ανάπλασης του Φαληρικού όρμου που ξεκινά την άνοιξη

Σε χρόνο ρεκόρ δρομολογήθηκε και αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανάπλαση του Φαληρικού όρμου, με την κατασκευή ενός έργου υποδομής, τεράστιας σημασίας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής, αλλά και για τον επαναπροσανατολισμό της πρωτεύουσας.


«Το μεγάλο στοίχημα για εμάς τώρα, είναι να ολοκληρωθεί το έργο έγκαιρα, έως τις 31/ 12/ 2018 και εντός του προϋπολογισμού» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενθουσιασμένος από την επιτυχή έκβαση του διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού, που διεξήγαγε στα γραφεία της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Αττικής, ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Χρήστος Καραμάνος.

Επισημαίνει ότι δεν πρόκειται για ανάθεση, όπως «σκόπιμα» επικαλούνται κάποιοι, αλλά για κατακύρωση του αποτελέσματος του μειοδότη, στο απόλυτα συμφέρον για το Δημόσιο και τους πολίτες, ποσό των 70 εκατ. ευρώ, έναντι του αρχικά προβλεπόμενου για την κατασκευή του έργου ποσού, των 150 εκατ. ευρώ.

Αναφέρει ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 15/1/17, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ- διεθνής, ηλεκτρονικός και αδιάβλητος), με ανοικτή διαδικασία επιλογής αναδόχου κατασκευής έργου, με ενσφράγιστες προσφορές και με το σύστημα της χαμηλότερης οικονομικής προσφοράς. Συμμετείχαν έξι ελληνικές και δύο ιταλικές εταιρίες, όπου ο προσωρινός μειοδότης του έργου «Άκτωρ» έκανε την πιο συμφέρουσα προσφορά, με έκπτωση περίπου 54%. Τονίζει ότι ο απόλυτα διαφανής τρόπος διεξαγωγής του διαγωνισμού «απέτρεψε τις μεταξύ των εργολάβων συνεννοήσεις, κάτι το οποίο συνέβαινε στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να κατακυρώνονται έργα με ποσοστά έκπτωσης πάρα πολύ χαμηλά, ακόμη και με μονοψήφια νούμερα».

Ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών χαρακτηρίζει το ποσό ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και εκτιμά ότι εάν δεν υπάρξουν έως και σήμερα ενστάσεις, η Περιφέρεια, η οποία, σημειωτέον, χρηματοδοτεί από ιδίους πόρους το έργο, θα προχωρήσει στην οριστική ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη σε οριστικό. Θα ακολουθήσει η σύμβαση και η έναρξη των εργασιών, «οπότε και θα ανοίξει ο δρόμος ενός σημαντικού έργου για την Αττική και τους πολίτες της, στις αρχές Μαρτίου».

Ο κ. Καραμάνος διευκρινίζει ότι δεν πρόκειται για «έργο βιτρίνας», όπως επίσης επικαλούνται ορισμένοι, με την αιτιολογία της απόρριψής του ως τέτοιο στο παρελθόν και της μη ένταξής του στο ΕΣΠΑ, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αναφέρει, ότι τότε το έργο αφορούσε τρία υποέργα: Υποδομής (αντιπλημμυρικά, συγκοινωνιακά), επιδομής (ανάπλαση, διαμόρφωση χώρων αναψυχής) και μαρίνα, συνολικού κόστους 500 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε κατατεθεί μαζί με το έργο για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Νότιου Τομέα, Χρήστος Καπάταης, ο οποίος αντέδρασε άμεσα με ανακοίνωση με τον τίτλο «Τι δεν κατάλαβαν;» στις αντιδράσεις για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, χαρακτηρίζει το έργο «πάρα πολύ σημαντικό αντιπλημμυρικό και κοινωνικά αναγκαίο».

Μάλιστα, υπερασπιζόμενος την περιφερειάρχη Αττικής, τονίζει κατηγορηματικά ότι: « Η Ρένα Δούρου, ουδέποτε μπήκε στο παιχνίδι της ονοματολογίας και της σκανδαλολογίας, όπως ορισμένοι με επιλεκτική μνήμη υποστηρίζουν, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα (δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά) κι επιχειρώντας να παρουσιάσουν το άσπρο, μαύρο. Ας το πάρουν όμως απόφαση: η Δούρου δεν στοχοποιεί πρόσωπα, δεν ασχολείται με ονοματολογίες -επιλέγει να κάνει έργο απτό και συγκεκριμένο στην Περιφέρεια Αττικής, αντιμετωπίζοντας χρόνιες παθογένειες (γραφειοκρατία, διαφθορά) και θέτοντας κανόνες σε ένα τοπίο που ήταν άναρχο επί χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπαγόταν για το δημόσιο χρήμα…

Στο ίδιο πλαίσιο αναγκάστηκε να κινηθεί και η ΠΑΤΤ, υπογραμμίζοντας σε ανακοίνωσή της ότι «στην Περιφέρεια Αττικής δεν υπάρχουν “ημέτερες” εταιρίες, οι διευθυντές και οι υπεύθυνοι των υπηρεσιών της δεν εντέλλονται και ούτε υφίστανται “ιδιαίτερες” σχέσεις με δημοσιογράφους. Η διοίκηση της Περιφέρειας θέτει το νομικό πλαίσιο που οφείλουν να σέβονται όλοι προς όφελος των πολιτών. Στο παρελθόν της διαπλοκής, της συναλλαγής και της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, η Περιφέρεια Αττικής απαντά έμπρακτα με διαφάνεια, κοινωνική αποτελεσματικότητα και προστασία του δημοσίου συμφέροντος».

Υπενθυμίζουμε ότι το έργο αφορά τη διευθέτηση ενός χρόνιου προβλήματος που μάστιζε τις περιοχές της Καλλιθέας του Ταύρου και του Μοσχάτου, των οποίων οι περίπου 160.000 κάτοικοι, κάθε χειμώνα ζούσαν με τον εφιάλτη των πλημμυρών, που έθεταν σε κίνδυνο τις περιουσίες και τις ζωές τους ακόμη. Το «τεχνητό φράγμα» της υπερυψωμένης λεωφ. Ποσειδώνος, η οποία κατασκευάστηκε επάνω στους εκατοντάδες τόνους αδρανών υλικών από τα κτίρια της πρωτεύουσας (τα οποία δόθηκαν για αντιπαροχή από την δεκαετία του ’50), έκλεισαν την πρόσβαση των νερών προς την θάλασσα, αλλά και των κατοίκων προς αυτή. «Από πρόσωπο προς την θάλασσα, της έστρεψαν την πλάτη, γεγονός εκτός των άλλων και κοινωνικά άδικο», όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Καπάταης. Το έργο επί της ουσίας προβλέπει. μετακίνηση της λεωφόρου χαμηλότερα προς την θάλασσα, σε μήκος της ακτογραμμής περίπου 2 χλμ και δημιουργία αντιπλημμυρικού καναλιού.

Σύμφωνα με τη σύμβαση οι εργασίες αφορούν σε:

α) Συγκοινωνιακά έργα, οδικά και τροχιοδρομικά.

β) Συναρτώμενα τεχνικά έργα οδού και τροχιόδρομου και τα έργα αποστράγγισης οδοστρωμάτων και τροχιόδρομου.

γ) Υδραυλικά έργα υποδομής της περιοχής του υποέργου Ι, ήτοι τα αντιπλημμυρικά έργα, τα έργα αποχέτευσης ομβρίων και έργα αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ (αγωγοί φυσικού αερίου, ύδρευσης κλπ.), καθώς και ορισμένα υδραυλικά έργα εκτός περιοχής, όπως αντλιοστάσια, αγωγοί, Κέντρο Ανάκτησης Νερού στον Ελαιώνα.

δ) Συνοδά ηλεκτρομηχανολογικά έργα των συγκοινωνιακών και υδραυλικών υποδομών.

ε) Κυκλοφοριακή σήμανση-ασφάλιση και οι απαραίτητες τροποποιήσεις / συμπληρώσεις των εγκαταστάσεων σηματοδότησης του συστήματος κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών εντός της περιοχής του έργου Ι και η εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού για την ένταξη της περιοχής του έργου στο Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.

 

tags: Φάληρο

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)