to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:50 | 11.11.2012

Πολιτισμός

Τα βραβεία του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ο άνθρωπος, ο διαταραγμένος ψυχισμός, η διάρρηξη των «παλαιών» και ο επαναπροσδιορισμός των ιστών της κοινωνίας (ιδεολογία, πολιτική, οικογένεια, θρησκεία) ήταν το στίγμα και των 149 ταινιών που μετείχαν στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.


Γι’ αυτούς του ανθρώπους του σήμερα «μιλούν» και οι βραβευμένες ηθικά –κι όχι χρηματικά για πρώτη φορά –ως απόρροια της οικονομικής κρίσης που πλήττει και το σινεμά- ταινίες με τα βραβεία που απονεμήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στη διάρκεια της τελετής λήξης του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην αίθουσα του κινηματογράφου «Ολύμπιον».

Για «Μια Πειρατεία» σ’ ένα φορτηγό πλοίο, κάπου στα ανοιχτά του Ινδικού Ωκεανού και το Δανό μάγειρα του πλοίου που παραμένει εγκλωβισμένος στο αμπάρι μιλά η ομότιτλη ταινία του Τομπίας Λίντχολμ που έλαβε το βραβείο Καλύτερης ταινίας «Χρυσός Αλέξανδρος» - Θόδωρος Αγγελόπουλος, αλλά και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών (Fipresci) .

Στην πολυσυζητημένη ταινία «Μούχλα» του νεαρού Τούρκου σκηνοθέτη Αλί Αϊντίν απονεμήθηκε ο «Αργυρός Αλέξανδρος». Η ταινία (για την μοναχική πορεία ενός Τούρκου που αναζητά τα ίχνη του αντιστασιακού γιού του στα βάθη της Ανατολίας) είχε λάβει πρόσφατα και το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο φεστιβάλ της Βενετίας.

Τα περισσότερα βραβεία συγκέντρωσε όμως ο Χάλκινος Αλέξανδρος – το τρίτο βραβείο του φεστιβάλ που απονεμήθηκε στην ταινία «Επίλογος» του Ισραηλινού Αμίρ Μανόρ. Η βραβευμένη και με βραβείο σεναρίου, το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων αλλά και το βραβείο Κοινού Fischer για το Διεθνές διαγωνιστικό τμήμα, ακολουθεί ένα ηλικιωμένο ζευγάρι Ισραηλινών, ρομαντικών μιας άλλης εποχής, οι οποίοι αδυνατούν να προσαρμοστούν στο σήμερα. Εκπροσωπούν μια γενιά διανοούμενων που οραματίστηκαν ένα καλύτερο αύριο. Γύρω τους, η κοινωνία φθίνει, όπως φθίνει και το ίδιο τους το σώμα. Αποξενωμένοι και εξαθλιωμένοι, νιώθουν αποκομμένοι από έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται.

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας απονεμήθηκε στον Ισπανό Αντόνιο Μέντεθ Εσπάρθα για την ταινία του «Εδώ κι εκεί».

Το βραβείο γυναικείας Ερμηνείας έλαβε η Πολωνέζα Γιούλια Κίγιοβσκα – πρωταγωνίστρια στην ταινία «Αγάπη» του Σλάβομιρ Φαμπίτσκι ενώ ο Έλληνας Γιάννης Παπαδόπουλος έλαβε το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για το ρόλο του στην ταινία του Έκτορα Λυγίζου «Το Αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» . Η ίδια ταινία του Έκτορα Λυγίζου απέσπασε και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών (Fipresci) –για ελληνική ταινία.

Το βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης δόθηκε στην ταινία «Ζωή» του Ρώσου Βασίλι Σιγκάρεφ.

Οι ειδικές μνείες της κριτικής επιτροπής δόθηκαν στις ταινίες: «Ταμπούρ» του Ιρανού Βαχίντ Βακιλιφάρ και «το Χρώμα του Χαμαιλέοντα» του Βούλγαρου Εμίλ Χρίστοφ.

Το κοινό –μέσω των θεσμοθετημένων βραβείων Fischer– ψήφισε επίσης και έδωσε τα βραβεία της προτίμησης του (πέραν της ταινίας «Επίλογος» από το Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα) και τις ταινίες : «PAPADOPOULOS AND SONS» του Μάρκου Μάρκου (από το ελληνικό πρόγραμμα), «Πίσω από τους λόφους» του Ρουμάνου Κριστιάν Μουντζίου (από το πρόγραμμα «Ματιές στα Βαλκάνια») και την ταινία «ΝΟ» του Χιλιανού Πάμπλο Λαράιν (από το τμήμα «Ανοιχτοί Ορίζοντες»).

Την κριτική επιτροπή του 53ου φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελούσαν οι: Τόμας Έλζεσερ από τη Γερμανία (πρόεδρος), οι σκηνοθέτες Όλε Κρίστιαν Μάντσεν και Ζουάου Πέντρου Ροντρίγκες από τη Δανία και την Πορτογαλία αντίστοιχα, η διευθύντρια του Ισλανδικού κέντρου κινηματογράφου Λόβεϊ Γκούδγιονσντοτιρ και Έλληνας διευθυντής φωτογραφίας Θύμιος Μπακατάκης.

Οι κινηματογραφόφιλοι της Θεσσαλονίκης ανανέωσαν το ραντεβού τους στις σκοτεινές αίθουσες στις 15 του ερχόμενου Μαρτίου για το 15ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ (15-24 Μαρτίου) .


Πηγή: ΑΜΠΕ

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)