to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Τα προεκλογικά διλήμματα της εκπαιδευτικής κοινότητας

Οι Ελληνες εκπαιδευτικοί και γονείς δεν έχουν άλλη επιλογή από τη στήριξη των ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ.


Ο σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα τετραετία προβλέπει μόνιμους διορισμούς 15.000 εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας με τους πρώτους 4.500 στην Ειδική Αγωγή εντός του 2019 και τον Σεπτέμβριο του 2020, 10.500 εκπαιδευτικούς στη Γενική Εκπαίδευση.

● Από την άλλη πλευρά η Ν.Δ. στοχεύει με τις διακηρύξεις της στην ακύρωση των 15.000 μόνιμων διορισμών με την επαναφορά στον κανόνα της μίας πρόσληψης, όταν γίνονται πέντε συνταξιοδοτήσεις

● Με αυτή την εικόνα οι Ελληνες εκπαιδευτικοί και γονείς δεν έχουν άλλη επιλογή από τη στήριξη των ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ.
Πέρασαν τέσσερα χρόνια και έξι μήνες από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Τα πρόσφατα αποτελέσματα των ευρωεκλογών έδειξαν ότι η σχετική πλειοψηφία του ελληνικού λαού έδωσε σοβαρό προβάδισμα στη Ν.Δ., ενώ ένα άλλο πολύ σημαντικό ποσοστό επέλεξε την αποχή.

Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι το μεγάλο ποσοστό των απεχόντων και απεχουσών τοποθετούν ιδεολογικά τον εαυτό τους στην Αριστερά.

Το γεγονός ότι δεν κατέληξαν στην κάλπη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα θέμα προς διερεύνηση. Αλλωστε αφενός η βιασύνη στην εξαγωγή συμπερασμάτων μετά από κορυφαίες μάχες ποτέ δεν ωφέλησε και αφετέρου οι ήττες είναι πάντα πολυπαραγοντικά φαινόμενα που απαιτούν ήρεμη και συλλογική επεξεργασία.

Ομως τώρα βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα μάχη. Με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Η διαμαρτυρία χωρίς αποδέκτη και η αποχή από τη μάχη θα επηρεάσει άμεσα και καθοριστικά τις ζωές μας σε όλους τους τομείς που την αφορούν.

Στο παρόν κείμενο επιθυμώ να σταθώ, εν τάχει, στον τομέα της εκπαίδευσης και να δείξω τη σημασία της συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία και μάλιστα τη σημασία της υπερψήφισης του ΣΥΡΙΖΑ.

Για να υπάρχει όμως μια λογική διαδικασία που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αξιόπιστα συμπεράσματα, εκτιμώ ότι θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις σε τέσσερα βασικά και καθόλου απλά ερωτήματα για τον χώρο της παιδείας γενικότερα.

Tι παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015; Tι πέτυχε το διάστημα που είχε τη διακυβέρνηση; Τι σκοπεύει να πράξει αν κερδίσει και τις επόμενες εκλογές; Τι πρέπει η εκπαιδευτική κοινότητα να αποτρέψει να συμβεί σε περίπτωση νίκης της Ν.Δ.;

Οταν ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ την κυβέρνηση, ήταν καθεστώς η καθυστερημένη έναρξη λειτουργίας των σχολείων και των ειδικών σχολείων, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και τεράστια προβλήματα στη διανομή των βιβλίων, ενώ είχαν διακοπεί από το 2009 οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και η στελέχωση των σχολείων γινόταν αποκλειστικά με αναπληρωτές. Επίσης οι εργαζόμενοι στην ιδιωτική εκπαίδευση είχαν εκδιωχθεί από το υπουργείο Παιδείας όπου βρίσκεται η φυσική τους ηγεσία και είχαν υπαχθεί στο υπουργείο Εργασίας.

Η κυβέρνηση της Αριστεράς κατάφερε να πετύχει, στον χρόνο που είχε στη διάθεσή της, τη διετή υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση. Την επέκταση του oλοήμερου προγράμματος διδασκαλίας στο σύνολο των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Την κάλυψη όλου του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή. Την ίδρυση 40 νέων Ειδικών Σχολείων και 570 νέων Τμημάτων Ενταξης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Την αύξηση δαπανών για την έρευνα για πρώτη φορά στο 1% του ΑΕΠ. Τον σχεδιασμό της ελεύθερης πρόσβασης σε σημαντικό αριθμό σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με μοναδικό προσόν την απόκτηση του νέου αναβαθμισμένου απολυτηρίου του Λυκείου.

Ο σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα τετραετία προβλέπει μόνιμους διορισμούς 15.000 εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας με τους πρώτους 4.500 στην Ειδική Αγωγή εντός του 2019 και τον Σεπτέμβριο του 2020, 10.500 εκπαιδευτικούς στη Γενική Εκπαίδευση με κριτήρια το σύνολο της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών αλλά και ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια, χωρίς την εξευτελιστική διαδικασία του γραπτού διαγωνισμού για εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιους δασκάλους και καθηγητές.

Επίσης υπάρχει η πρόβλεψη για 10.000 θέσεις νέων ερευνητών έως το 2021. Ενώ ταυτόχρονα προβλέπει οι δαπάνες για την παιδεία στο τέλος της τετραετίας να ανέρχονται στο 5% του ΑΕΠ, δηλ. στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Από την άλλη πλευρά η Ν.Δ. στοχεύει με τις διακηρύξεις της στην ακύρωση των 15.000 μόνιμων διορισμών με την επαναφορά στον κανόνα της μίας πρόσληψης, όταν γίνονται πέντε συνταξιοδοτήσεις. Στην ακύρωση της νέας δομής της Γ’ Λυκείου που στοχεύει στην εξασθένιση της παραπαιδείας. Στην εκ νέου διάλυση των εργασιακών σχέσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Στην κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση της ιδιωτικής με βασικό της εργαλείο τη χρήση του εκπαιδευτικού κουπονιού (voucher), μεταφέροντας κρατικούς πόρους από τη δημόσια εκπαίδευση στην ιδιωτική κατά τα πρότυπα των δικτατοριών της Λατινικής Αμερικής και των επιλογών της Θάτσερ.

Εμπνευστής αυτής της πολιτικής είναι ο κ. Στουρνάρας από το 2011, την εποχή που ήταν πρόεδρος του ΙΟΒΕ, ενώ ένθερμοι υποστηρικτές της υπήρξαν οι κ. Αρβανιτόπουλος, Χατζιδάκις και Φορτσάκης και βέβαια ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων.

Με αυτή την εικόνα μπροστά τους πιστεύω βαθύτατα ότι οι Ελληνες εκπαιδευτικοί και γονείς, παρά τα επί μέρους λάθη, καθυστερήσεις και αδυναμίες του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση δεν πρέπει να έχουν άλλη επιλογή από τη στήριξη των ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ, για να αφήσουμε ένα μεγάλο παράθυρο ανοιχτό στην ελπίδα. Τώρα δεν ψηφίζουμε για να τιμωρήσουμε. Ψηφίζουμε για τη ζωή μας.

*Ο Γιώργος Μπουγελέκας είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στον Βόρειο Τομέα της Αθήνας

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)