to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:27 | 19.04.2019

Πολιτική

«Τα 3 ψεύδη της Ν. Κεραμέως»

Το υπουργείο Παιδείας απαντά στις δηλώσεις της τομεάρχου Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας


Με αφορμή τις δηλώσεις -σε… δραματικούς τόνους- της Τομεάρχου της Ν.Δ. κ. Νίκης Κεραμέως σε Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:

Η κ. Κεραμέως δυστυχώς για μια ακόμη φορά επιβεβαίωσε τόσο την άγνοιά της για τα θέματα της Παιδείας όσο και την καταφυγή της σε ψεύδη προκειμένου να δικαιολογήσει τους υψηλούς αντιπολιτευτικούς τόνους που έχει επιλέξει η Ν.Δ. για τον χώρο της Παιδείας.

Ψεύδος 1ο: Έκανε λόγο για επιβεβαίωση των ισχυρισμών της ότι, δήθεν, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου υποστήριξε ότι εκβιάστηκε από τον Υπουργό Κώστα Γαβρόγλου. Αντί άλλης απάντησης, παραθέτουμε από τα Πρακτικά της Βουλής την απάντηση που έδωσε ο ίδιος ο κ. Κατσής στην κ. Κεραμέως:

«Μας ειπώθηκε από τον Υπουργό, τουλάχιστον όχι σε μένα μόνο, σε όλους και το κάνω δημόσιο επειδή το είπα και στη Σύγκλητο, ότι αυτό είναι εν συνόλω το νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και έτσι είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου, σεβαστό βεβαίως, αλλιώς θα παραμείνουμε στην κατάσταση που είμαστε τώρα και θα συνεχιστεί ο διάλογος».

Είναι εκβιασμός, η επανάληψη από τον Υπουργό του συνολικό σχεδίου και της αδιάσπαστης λογικής του;

Ψεύδος 2ο: «Ο Υπουργός έφθασε στη σημείο να πει στον πρύτανη του ΕΜΠ ότι δεν ξέρει αριθμητική. Ο Υπουργός όσο συμφωνεί με τους φορείς η συναίνεση είναι πολύ καλή αλλά όταν διαφωνεί ασκεί πιέσεις στο όριο του μπούλινγκ».

Πράγματι, ο Υπουργός στην επιμονή του Πρύτανη του ΕΜΠ κ. Γκόλια ότι τα τμήματα των Επιστημών Μηχανικών γίνονται 80, απάντησε: «τα τμήματα είναι 74 και δεν είναι δυνατόν στο ΕΜΠ να μην γνωρίζετε αριθμητική». Αν αυτό είναι μπούλινγκ, τότε αυτό που κάνει με τις δηλώσεις της η κ. Κεραμέως κάθε φορά που αναφέρεται στον Υπουργό, τι είναι;

Ψεύδος 3ο: Είπε ότι η αναδιάταξη του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και αξιολογήσεις. Η αλήθεια είναι ότι -όπως έχουν αναφέρει πολλές φορές, και στη χθεσινή συνεδρίαση, οι Πρυτάνεις των Ιδρυμάτων που αποφάσισαν τις συνέργειες- οι μεταρρυθμίσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γίνονται με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια και με τις αξιολογήσεις που έχουν γίνει τόσο για τα Πανεπιστήμια όσο και για τα ΤΕΙ, πράγμα που η κ. Κεραμέως γνωρίζει και ψευδώς αποκρύπτει. Εξάλλου το σχέδιο μεταρρύθμισης για τη νέα αρχιτεκτονική των ΑΕΙ έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται με επιτυχία σε αρκετά Πανεπιστήμια και καλό θα είναι να ρωτήσει η κ. Κεραμέως τα Ιδρύματα γιατί προχωράει με επιτυχία το σχέδιο αυτό.

Έχει ενδιαφέρον η άρνηση της Ν.Δ. στην ίδρυση Νομικής Σχολής και Γεωπονικής Σχολής στην Πάτρα με το επιχείρημα ότι «η εκπαίδευση πρέπει να βρίσκεται σε βηματισμό με την αγορά εργασίας». Δηλαδή, αν καταλαβαίνουμε καλά, το πρόγραμμα της Ν.Δ. λέει ότι η αγορά εργασίας «χωρά» τους αποφοίτους ιδιωτικών πανεπιστημίων, όχι όμως τους πτυχιούχους των δημοσίων πανεπιστημίων, που πρέπει δραστικά να μειωθούν. Προφανώς, για να εξασφαλιστούν «πελάτες» για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα θέματα που έθιξε για την νέα Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι η ΝΔ δεν έχει το θάρρος να αναγνωρίσει την ανυπαρξία της Γ Λυκείου και τον εκφυλισμό της μαθησιακής διαδικασίας στο Λύκειο και, για αυτόν τον λόγο, μαζί με τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων υπερθεμάτισαν στη χθεσινή ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής υπέρ της παραμονής της σημερινής κατάστασης.

Οφείλουμε, όμως, να αναρωτηθούμε: κατανοεί αυτά που διαβάζει στα νομοσχέδια η κ. Τομεάρχης και καταφεύγει σε συνειδητή διαστρέβλωση ή τα διαβάζει και δεν τα κατανοεί; Μπορεί και τα δύο. Πάντως σίγουρα ακολουθεί την άγνοια του κ. Μητσοτάκη για τα εκπαιδευτικά ζητήματα ο οποίος και χθες επιδόθηκε σε έναν καταιγισμό κατηγοριών ενάντια στο δημόσιο πανεπιστήμιο.

Και το σημαντικότερο: Γιατί η Ν.Δ. έχει επιδοθεί σε μία υπερδραστηριότητα και φωνασκίες τις τελευταίες μέρες για το νομοσχέδιο; Τι είναι το καινούργιο που να δικαιολογεί τέτοια έλλειψη ψυχραιμίας; Η απάντηση είναι απλή: δεν πίστευε ότι η Κυβέρνηση θα κατάφερνε να ολοκληρώσει το μεταρρυθμιστικό της σχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και για την Γ’ Λυκείου με τέτοια εντυπωσιακή για τα δεδομένα του εγχειρήματος συναίνεση.

Τι δήλωσε η κ. Κεραμέως

«Αρμαγεδδώνα» στην παιδεία χαρακτήρισε το νομοσχέδιο Γαβρόγλου η Νίκη Κεραμέως. Σε συνέντευξη που παραχώρησε για το θέμα, η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ τόνισε πως κυβέρνηση έχει διοχετεύσει όλη της την ιδεοληψία και στα θέματα της παιδείας, ζητώντας την απόσυρση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. «Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας και θα παλέψουμε για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Αυτή η κυβέρνηση και ο Γαβρόγλου όταν κάποιος δεν συμφωνεί μαζί του ασκεί πιέσεις, οι αποφάσεις είναι προϊόν εκβιασμού, η ΝΔ δε θα επιτρέψει τέτοιες πρακτικές, η ΝΔ θεωρεί πως είναι επιτακτική ανάγκη να αποσυρθεί το νομοσχέδιο», είπε η κ. Κεραμέως επισημαίνοντας πως υπάρχουν σοβαρότατα θέματα διαδικασίας, αλλά και ουσίας. Όπως είπε το νομοσχέδιο κατατέθηκε μεσάνυχτα Τρίτης και οι βουλευτές κλήθηκαν να διαβάσουν 1.120 σελίδες και 226 άρθρα και να τα συζητήσουν την Τετάρτη το μεσημέρι. Μάλιστα κατηγόρησε τον υπουργό, Κ. Γαβρόγλου, πως στη διαδικασία ακρόασης φορέων δεν κλήθηκαν φορείς καίριας σημασίας, όπως ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων προφανώς γιατί, όπως είπε, διαφωνεί με τις θέσεις του υπουργού. « Ο υπουργός επέδειξε απαξιωτική συμπεριφορά απέναντι στους φορείς» δήλωσε η κ. Κεραμέως.
 
Η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ μίλησε για ισοπέδωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατηγόρησε την κυβέρνηση για την πλήρη κατάργηση των ΤΕΙ και τη συγχώνευσή τους με τα ΑΕΙ. «Καταργεί τον τεχνολογικό τομέα σε αντίθεση με τη διεθνή τάση. Αυτή η αναδιάταξη γίνεται χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες, χωρίς διασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, όλα με κριτήριο την ψηφοθηρία» είπε καταγγέλλοντας τον κ. Γαβρόγλου πως εκβιάζει πολιτικά τους πρυτάνεις για να αποδεχτούν τις συνενώσεις.
 
Παράλληλα τόνισε πως η ΝΔ είναι αντίθεση στην ίδρυση 4ης νομικής αλλά και νέας γεωπονικής σχολής. «Πρέπει επιτέλους η εκπαίδευση να είναι σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας», είπε αναφερόμενη και στον μεγάλο αριθμό ανέργων δικηγόρων.
 
Η κ. Κεραμέως κατηγόρησε την κυβέρνηση για προσπάθεια πολυτεχνοποίησης των σχολών μηχανικών των ΤΕΙ, λέγοντας πως ο υπουργός μέσα σε μια νύχτα μετατρέπει τα τμήματα μηχανικών ΤΕΙ σε πανεπιστημιακά. «Η διαδικασία επιχειρείται χωρίς να λαμβάνει υπόψη την αγορά εργασίας και οδηγεί σε εξίσωση προς τα κάτω των πολυτεχνικών σχολών» ανέφερε, ενώ άσκησε κριτική και για το νέο σύστημα εξετάσεων.
 
«Χρειάστηκε να περάσουν 3 χρόνια και φτάσαμε σε σύστημα εισαγωγής πασπαλισμένο με ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ», είπε χαρακτηρίζοντας πρωτοφανή την κατηγοριοποίηση σχολών σε υψηλού κύρους και σε πλήρους απαξίωσης.
 
Κριτική άσκησε και για τις αλλαγές στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία λέγοντας πως το νομοσχέδιο αφαιρεί την ελευθερία και την αυτονομία τους, καθώς μεταφέρει αρμοδιότητες σε διευθύνσεις εκπαίδευσης. Τέλος επεσήμανε πως το υπουργείο προχωρά στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων κολλεγίων στην Ελλάδα και μάλιστα εν μέσω χρονιάς. «Εμείς λέμε ξεκάθαρα ότι θα αναγνωρίσουμε την επαγγελματική ισοδυναμία κατά τρόπο σύννομο», δήλωσε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)