to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Βελτιωμένη η κατάσταση στον Σαρωνικό - Εντατικές προσπάθειες για την απορρύπανση

Σε εξέλιξη η μεγάλη επιχείρηση για να περιοριστούν οι επιπτώσεις της πετρελαιοκηλίδας στο Σαρωνικό, που εκτείνεται κατά μήκος της ακτογραμμής από το Πέραμα έως τη Γλυφάδα, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ 2. Στην περιοχή έχουν τοποθετηθεί πλωτά φράγματα για να αποτραπεί η επέκταση προς τις ακτές της Βούλας και της Βουλιαγμένης, ενώ κάτοικοι και φορείς των παράκτιων δήμων ζητούν απόδοση ευθυνών.


Φωτογραφία: Marios Lolos

 

Το πράσινο φως από την ασφαλιστική εταιρεία, προκειμένου να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων έχει πάρει ιδιωτική εταιρεία. Σημειώνεται ότι στο σημείο του ναυαγίου υπάρχει σκάφος στο οποίο θα φορτωθούν τα καύσιμα του ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ, ενώ ειδικοί επί του θέματος σημειώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πρόκειται για διαδικασία στην οποία απαιτείται μεγάλη προσοχή, καθώς ένα λάθος μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα. Το πλοίο αναμένεται να τρυπηθεί από την κάτω και την πάνω πλευρά με ειδικά αντιεκρηκτικά εργαλεία, αφού πρόκειται για καύσιμα. Στη συνέχεια, από τη μία πλευρά με σωλήνα θα περνάει με πίεση ζεστό νερό και από την άλλη θα απαντλούνται τα καύσιμα, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κενό αέρα στις δεξαμενές και προκληθεί σύνθλιψη. Η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων αναμένεται να διαρκέσει περίπου 20 με 25 ημέρες.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η επιχείρηση απορρύπανσης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 25 ημέρες και τότε θα αναλάβει δράση το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ, το οποίο σε όλες τις περιοχές όπου υπήρξε απορρύπανση πετρελαιοειδών μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου θα πάρει δείγματα για να πιστοποιήσει την ασφάλεια και την καθαρότητα των ακτών και της θάλασσας.

Ακολούθως αναμένεται να υπογραφεί συμφωνητικό καλής συνεργασίας μεταξύ του λιμεναρχείου των δημάρχων των περιοχών και της εταιρείας απορρύπανσης που έχει αναλάβει την επιχείρηση.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι έχουν δοθεί εντολές προς τις εταιρείες απορρύπανσης να καταβάλουν εντατικές προσπάθειες, προκειμένου να περιοριστεί η ρύπανση. Χαρακτηρίζει, δε, το συμβάν «τραγικό» και σημειώνει και ότι «δεν συγχωρείται η εκμετάλλευσή του από κανέναν».

«Οι δηλώσεις διαφόρων "ειδικών και μη" περί των δήθεν αιτιών του ναυαγίου παραπληροφορούν το κοινό και δημιουργούν εντυπώσεις που δεν βοηθούν ούτε στο έργο της απορρύπανσης, ούτε στη διαλεύκανση της αλήθειας, που πρώτοι εμείς επιθυμούμε να αποκαλυφθεί αφού η οικονομική καταστροφή της εταιρείας μας εκ του συμβάντος είναι ανυπολόγιστη» αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: «Η πλοιοκτήτρια εταιρεία προς υπεράσπιση τουλάχιστον των εργαζομένων της, επαναλαμβάνει ότι το πλοίο είχε τα πιστοποιητικά του εν ισχύ και καμία καταγγελία δεν έγινε ποτέ από κανέναν ναυτικό σχετικά με την αξιοπλοΐα του δεξαμενόπλοιου».

Κοινή συνέντευξη Τύπου για τις εξελίξεις

«Βρισκόμαστε σε μια εξαιρετικά καλή εξέλιξη. Μέρα με τη μέρα έχουμε βελτίωση και αυτή τη στιγμή γίνεται μία γιγαντιαία προσπάθεια με στόχο να περιοριστούν οι επιπτώσεις που δημιουργήθηκαν από αυτό το περίφημο ναυάγιο», τόνισε χτες το απόγευμα σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Ο κ. Κουρουμπλής, είπε ότι αυτή την ώρα, αυτό που έχει σημασία είναι ότι το λιμενικό σώμα δίνει μια μεγάλη παρουσία και έχουν επιστρατευθεί όλα τα διαθέσιμα μέσα για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από το λιμενικό και ιδιώτες, ενώ εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της αντιπολίτευσης. 

«Πρέπει να σας πω, ότι για άλλη μία φορά πιάνω τον αρχηγό της ΝΔ αδιάβαστο. Τον περιβαλλοντολόγο κ. Μητσοτάκη. Είπε ο κ.Μητσοτάκης ότι υπήρξε καθυστέρηση. Το εννοεί;» τόνισε. 

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι από τις 2 τα ξημερώματα της Κυριακής που έγινε η βύθιση του πλοίου, έφθασαν άμεσα τα πλοία του λιμενικού με στόχο να διασώσουν τους ανθρώπους που βρίσκονταν μέσα σε αυτό, ενώ στις 5.30 κατέφθασε το πρώτο αντιρρυπαντικό πλοίο του λιμενικού και στις 6:14 υπάρχει e-mail όπου ανατίθεται η ευθύνη σε ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης. Στις 9.30 έχουν μπει τα πλωτά φράγματα και στις 10 το πρωί έχει ξεκινήσει η στεγανοποίηση του ναυαγίου πρόσθεσε. 

«Ο κ.Μητσοτάκης βιάστηκε για άλλη μία φορά. Τον καλώ μαζί με τους τομεάρχες των άλλων κομμάτων, να έρθουν την άλλη εβδομάδα στον Πειραιά να πάμε μια βόλτα σε όλα τα σημεία που έχουν πληγεί από τη ρύπανση για να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι τη γιγαντιαία προσπάθεια που έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα» συμπλήρωσε ο κ. Κουρουμπλής.

Ο υπουργός, αναφερόμενος στο θέμα που προέκυψε περί διάθεσης της παραίτησής του στον πρωθυπουργό, τόνισε το εξής: «Είπα το πρωί, το εννοώ και το πιστεύω, ότι οι παραιτήσεις όλων των υπουργών είναι πάντα στη διάθεση του πρωθυπουργού, γιατί ο πρωθυπουργός μας κρίνει καθημερινά και για μένα προσωπικά είναι μία στάση που ξεκινάει από τα παιδικά μου χρόνια όταν συνέβη η ανατροπή της κυβερνήσεως Γεωργίου Παπανδρέου το 1965, όπου ο τότε βασιλιάς δεν επέτρεπε στον πρωθυπουργό να ορίσει τους υπουργούς που ήθελε. Λέω λοιπόν ότι είναι πάντα το δικαίωμα στον πρωθυπουργό να κάνει τις δικές του επιλογές. Αυτό το νόημα είχε η πρωινή μου δήλωση και έγινε μια παρεξήγηση από στενό μου συνεργάτη και συνάδελφό σας, που είπε για «λογοπαίγνιο». Δεν είναι καθόλου λογοπαίγνιο, το πιστεύω - και γι’ αυτό θεωρώ πάντα, πως όλοι μας ως υπουργοί, αυτή τη δέσμευση έχουμε προς στον πρωθυπουργό».

Ο κ. Κουρουμπλής, επανερχόμενος στο θέμα της βύθισης, είπε ότι στόχος είναι να απαντληθεί το πετρέλαιο από το βυθισμένο σκάφος, να καθαριστεί η θάλασσα από τα πετρελαιοειδή να μαζευτεί η πίσσα απ’ τις ακτές και να καθαριστούν με ατμούς τα βράχια.

«Σε 25 με 30 ημέρες υπολογίζουμε ότι θα έχει αλλάξει η εικόνα των περιοχών που έχουν πληγεί και τότε θα μπορέσουμε να δούμε και τα αποτελέσματα των μετρήσεων του ΕΛΚΕΘΕ» διευκρίνισε ο υπουργός.

Παρών στην συνέντευξη, ο αν. υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, δήλωσε σε σχέση με την εξέλιξη των αντιρρυπαντικών προσπαθειών για τον περιορισμό των συνεπειών της πετρελαιοκηλίδας, πως «δεν θα υπάρχουν αναντίστρεπτες επιπτώσεις στο περιβάλλον».

Ο κ. Φάμελλος επεσήμανε ότι από την πρώτη ημέρα του ναυαγίου δόθηκε εντολή να βρίσκονται επί τόπου οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, οι οποίοι κάνουν καθημερινά αποτίμηση των ζημιών.

Μάλιστα, αναμένεται να αποδώσουν το πόρισμά τους προκειμένου να καταλογιστούν οι ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, προκειμένου να καταλογιστεί το πρόστιμο στη λογική του ο «ρυπαίνων πληρώνει». 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, στις 9:30 το πρωί της Κυριακής είχε ήδη ποντιστεί το πρώτο φράγμα, και ήδη μέσα σε 3,5 ώρες από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα είχε γίνει ανάθεση της πλοιοκτήτριας σε ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης. 

«Είχα χαρακτηρίσει την κατάσταση ιδιάζουσα, και είχα δώσει εντολή στους επιθεωρητές περιβάλλοντος να είναι ήδη στο σημείο, μαζί με το γραφείο αντιμετώπισης περιβαλλοντικής ζημιάς» ανέφερε ο κ. Φάμελλος. «Και τα τεχνικά μέσα και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός, είναι σύμφωνος με τους κανόνες» συνέχισε, προσθέτοντας ότι μέσω του Πράσινου Ταμείου, έχουν ήδη εξασφαλιστεί οι πόροι για τον καθαρισμό των περιοχών, ενώ το κόστος θα καλυφθεί από τον πλοιοκτήτη, τόσο για τη βραχυπρόθεσμη, όσο και για τη μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση των συνεπειών του ναυαγίου. 

Όπως ξεκαθάρισε, «δεν υπάρχουν διαρροές από την περιοχή του ναυαγίου ήδη από τα ξημερώματα της Τρίτης», προσθέτοντας ότι «το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι απολύτως εφικτό». 

Επιπλέον, ο αναπληρωτής υπουργός, δήλωσε ότι στο πλαίσιο της τριμερούς συνεργασίας Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ, φέτος ολοκληρώνεται το σχέδιο αντιμετώπισης κρίσεων, ενώ στο χθεσινό ταξίδι του στο Ισραήλ, συζήτησε σχετικά με τον ομόλογό του, προκειμένου «να αναβαθμίσουμε και τα τεχνικά και τα επιχειρησιακά εργαλεία που έχουμε και για τη θάλασσα». Σημείωσε μάλιστα, ότι για το περιστατικό ενημερώθηκε και το γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τη Σύμβαση της Βαρκελώνης. «Κάνουμε προετοιμασία για αναβάθμιση ικανοτήτων και επιχειρησιακών εργαλείων, καθώς η χώρα παίζει έναν ευρύτερο ρόλο στη νοτιοανατολική Μεσόγειο», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Όσον αφορά την εκτίμηση του μεγέθους της καταστροφής, ο κ. Φάμελλος τόνισε ότι αυτή «δεν θα έπρεπε να την κάνουμε με υποκειμενικούς όρους, αλλά με επιστημονικούς όρους»: «Δεν θα τη χαρακτήριζα καταστροφή» δήλωσε ο κ. Φάμελλος. «Έχουμε ένα σημαντικό περιβαλλοντικό ατύχημα, το οποίο αντιμετωπίζεται» συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας πως πλήρης αποτύπωση των προσπαθειών απορρύπανσης καθώς επίσης και των επιπτώσεων θα υπάρξει την ερχόμενη εβδομάδα. 

Παρόντες στην συνέντευξη Τύπου, ήσαν επίσης, ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας, Δ. Καλαματιανός και Χρ. Λαμπρίδης, ο αρχηγός του Λιμενικού, αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης, καθώς και στελέχη του Σώματος.

Στις περιοχές που παρατηρείται πρόβλημα η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας

Χτες το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παν. Κουρουμπλής, μαζί με τον υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχο Στ. Ράπτη και τον κεντρικό λιμενάρχη Πειραιά Κ. Λεοντάρα, επισκέφθηκαν με σκάφος του λιμενικού σώματος παράκτιες περιοχές του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως το Φλοίσβο, στην παραλία Μπάτη, όπου συνεχίζει να παρατηρείται, σε ορισμένα σημεία, διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ στον Σαρωνικό.

Στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «10 στην ενημέρωση» με τους δημοσιογράφους Χρήστο Παγώνη και Νίκο Αγγελίδη μίλησε χτες το πρωί ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, σχετικά με την επιχείρηση απορρύπανσης της περιοχής όπου βυθίστηκε το πλοίο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ.

Ποια η κατάσταση αυτή τη στιγμή στην περιοχή

«Η εταιρία του ναυαγίου έχει αναθέσει σε όλες τις απορρυπαντικές εταιρείες της χώρας την επιχείρηση απορρύπανσης της περιοχής. Το αποτέλεσμα είναι να επιχειρούν 13 ιδιωτικά σκάφη σήμερα. Παράλληλα, επιχειρούν 4 σκάφη του Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ και άλλα 3 τα οποία διαθέτουν αντιρρυπαντικό εξοπλισμό. Με εντολή της ηγεσίας του Υπουργείου, επιχειρεί το μεγάλο αντιρρυπαντικό σκάφος της EMSA, ΑΚΤΑΙΑ OSRV, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια στη Θάλασσα. Παράλληλα επιχειρούν και 2 αεροσκάφη του Λιμενικού. Τέλος, επιχειρούν από στεριάς 8 με 10 συνεργεία προκειμένου να μπορέσουμε να ελέγξουμε την κατάσταση, ελπίζοντας ότι σε λίγες μέρες η εικόνα των ακτών θα είναι καθαρότερη».

«Αυτό που είδαμε εμείς σήμερα δεν περιγράφεται ως μια ενιαία πετρελαιοκηλίδα- όπως έχουμε δει σε άλλες περιπτώσεις- που έχει εξαπλωθεί. Υπάρχουν διάσπαρτες μικρές κηλίδες πετρελαίου, μη συμπαγείς, στη περιοχή από τον Πειραιά μέχρι τη Γλυφάδα και φυσικά και στη Σαλαμίνα»

Το Λιμενικό ήταν από την πρώτη στιγμή εκεί

«Δεν υποεκτιμήθηκε η κατάσταση. Το ναυάγιο έγινε στις 2.30 περίπου τα ξημερώματα της Κυριακής. Από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στο σημείο σκάφος του Λιμενικού Σώματος και μέσα σε τέσσερις ώρες είχαν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειές: υπογράφηκε η σύμβαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας με την αντιρρυπαντική εταιρεία, ξεκίνησε η κατασκευή του φράγματος, παρουσία δυτών του Λιμενικού Σώματος και ιδιωτών, και ξεκίνησε η στεγανοποίηση του πλοίου η οποία και έχει ολοκληρωθεί. Σήμερα, δε, θα ξεκινήσει η διαδικασία απάντλησης του περιεχομένου του πλοίου».

«Να υπενθυμίσω ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις πέρασαν περισσότερες από δώδεκα ώρες προκειμένου να ξεκινήσει και η διαδικασία απορρύπανσης».

Ευθύνες θα αναζητηθούν προς πάσα κατεύθυνση

«Ήδη διενεργείται προανάκριση. Η δική μου θέση δεν είναι να κάνω πρόχειρες εκτιμήσεις. Μπορώ όμως να σας πω ότι η πολιτική ηγεσία είναι αποφασισμένη να αναζητήσει ευθύνες για όλα και προς πάσα κατεύθυνση»

Ανακαλείται η άδεια της πλοιοκτήτριας εταιρείας

Στο μεταξύ, να ανακαλέσει προσωρινά, μέχρι να βρεθεί άλλος χώρος εκτός Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας, την Άδεια “Εμπορίας Πετρελαιοειδών Προϊόντων κατ. A” στην εταιρεία “Oil One SA”, αποφάσισε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά τις ηχηρές αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και τις πρωτοβουλίες της Δημοτικής Αρχής.

Την ίδια στιγμή οι δήμοι Πειραιά και Γλυφάδας αποφάσισαν να κινηθούν δικαστικά κατά παντός υπευθύνου, μετά τη θαλάσσια ρύπανση.

Μέτρα για τη ρύπανση από την πετρελαιοκηλίδα λαμβάνει ο δήμος Σαρωνικού

Μέτρα για την αποτροπή της ρύπανσης από την πετρελαιοκηλίδα στις ακτές της περιοχής ευθύνης του, λαμβάνει ο δήμος Σαρωνικού.

Ο δήμαρχος Γιώργος Σωφρόνης, με ανακοίνωση του, ενημερώνει ότι ο δήμος λειτούργησε άμεσα για την προστασία των ακτών. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως η δημοτική αρχή προχώρησε στην προμήθεια αντιρρυπαντικού ρολού θαλάσσης μήκους 1 χλμ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί εφόσον απαιτηθεί για να αποτραπεί ενδεχόμενη μετακίνηση της πετρελαιοκηλίδας στις παραλίες του δήμου.

Ο ίδιος με δήλωση του εκτιμά ότι η καταστροφή «δυστυχώς λαμβάνει εφιαλτικές διαστάσεις και κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, για να προλάβουμε τις επιπτώσεις και να προστατέψουμε το πολυτιμότερο κεφάλαιο του τόπου μας, τις ακτές και τη θάλασσά μας».

Σημειώνει ότι τίποτα δεν αναιρεί τις τεράστιες ευθύνες όσων απέτυχαν να κάνουν τη δουλειά τους, και ζητά από το υπουργείο Ναυτιλίας «να προχωρήσει άμεσα στη λήψη των κατάλληλων μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης και για την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, και από την πολιτεία να διεξάγει τάχιστα τους απαραίτητους ελέγχους, ώστε να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι».


 

Άμεση ήταν η κινητοποίηση του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού για την αποκατάσταση της ρύπανσης στο Σαρωνικό, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δ. Καλαματιανός στην ΕΡΤ.

«Ήταν ένα βαρύ περιστατικό» όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καλαματιανός, καθώς το πλοίο μετέφερε 2.500 τόνους πετρελαίου. Από την πρώτη στιγμή έσπευσε στην περιοχή σκάφος του Λιμενικού. «Δόθηκε ειδική μέριμνα να ξεκινήσουν οι εργασίες στεγανοποίησης, η οποία και ολοκληρώθηκε. Ξεκίνησε ο εντοπισμός κηλίδων στη θάλασσα και στις ακτές. Ήδη η κατάσταση να έχει βελτιωθεί πολύ», είπε ο κ. Καλαματιανός και διαβεβαίωσε ότι «θα αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει και οι θάλασσες θα παραδοθούν καθαρές».Παρά το γεγονός ότι το φορτίο ήταν γύρω στους 2.500 τόνους, μικρό μέρος εκλύθηκε στη θάλλασα, ανέφερε ο γενικός γραμματέας, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή δίνεται ιδιαίτερη βάση στην απάντληση και στην παράδοση καθαρής θάλασσας και καθαρών ακτών.

Αναφορικά με το κόστος, ο κ. Καλαματιανός δήλωσε ότι αυτό θα επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία, όπως υποχρεούται. Διαβεβαίωσε τέλος ότι «οι ελληνικές αρχές διερευνούν τις αιτίες του ατυχήματος» και διαβεβαίωσε ότι το πόρισμα θα είναι άμεσο. «Θα αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει» τόνισε.

(βίντεο-φωτογραφίες: Άγγελος Καλοδούκας)

Φωτογραφία του Agelos Kalodoukas.

Στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, έφερε προχτές την υπόθεση της ρύπανσης από το ναυάγιο του Δεξαμενοπλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, με αίτημα που ήδη υπέβαλε το Υπουργείο, «ώστε να ενημερωθεί πλήρως ο ελληνικός λαός για την άμεση και πρωτοφανή κινητοποίηση των αρμόδιων Υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση. Η συνεδρίαση θα γίνει την επόμενη εβδομάδα» όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. (αναλυτικό ρεπορτάζ από τη συνεδρίαση της Επιτροπής)

Φωτογραφία του Agelos Kalodoukas.

Αξιόπλοο το πλοίο λέει η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Τη λύπη της για την αδόκητη πρόκληση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της παράκτιας περιοχής της Σαλαμίνας εκφράζει σε ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Αγία Ζώνη ναυτική εταιρεία».

«Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.

«Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον» αναφέρει ενώ σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου, ενημερώνει ότι «οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και όταν ολοκληρωθούν», θα είναι σε θέση να γνωρίζει.

Επισημαίνει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύι και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί.

«Η “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της», αναφέρει τέλος η πλοιοκτήτρια εταιρεία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)