to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:15 | 14.07.2020

Κοινωνία

«Συρρικνώνεται» ο Μεγάλος Περίπατος

Οι αντιδράσεις, το μποτιλιάρισμα, και η μετ' εμποδίων εφαρμογή των μέτρων ανάπλασης οδήγησαν τον Κώστα Μπακογιάννη στο να εισηγηθεί αλλαγές στο χθεσινό Δημοτικό συμβούλιο - «Η Δημοτική Αρχή απέσυρε το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης μπροστά στον φόβο της να υπερψηφίσει μόνη της», αναφέρει η Ανοιχτή Πόλη


Βήματα πίσω για τον Μεγάλο Περίπατο κάνει ο Κώστας Μπακογιάννης, αίροντας τους περιορισμούς κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αθήνα. Οι αντιδράσεις, το μποτιλιάρισμα, και η  μετ' εμποδίων εφαρμογή των μέτρων ανάπλασης οδήγησαν τον Κώστα Μπακογιάννη στο να εισηγηθεί αλλαγές στο χθεσινό Δημοτικό συμβούλιο.

Σε αυτό το πλαίσιο και ενώ αρχικά ο μεγάλος περίπατος αφορούσε έξι χιλιόμετρα, τώρα θα απελευθερωθούν από τις ρυθμίσεις οι ακόλουθει δρόμοι:  Αθηνάς, Ερμού,  Πεσμαζόγλου,  Σοφοκλέους  Ευριπίδου, καθώς και οι δρόμοι των Αγίων Θεοδώρων, Δραγατσανίου Παπαρηγοπούλου κ.α

Επίσης απελευθερώνονται οι οδοί Αριστείδου, Χρήστου Λαδά, έως την Πλατέια Καρύτση, Καραγεώργη Σερβίας από την πλατεία Συντάγματος έως την οδό Βουλής.

Στην περιοχή της Πλάκας η κυκλοφορία των οχημάτων, θα συνεχιστεί στις οδούς Ξενοφώντος, Νίκης, Απόλλωνος. Σκούφου και Ναυάρχου Νικοδήμου.

Πρέπει βέβαια να θυμίσουμε ότι ο «Μεγάλος Περίπατος», εκτός από το καθημερινό κυκλοφορικό χάος, έχει οδηγήσει σε πρωτοφανές σπατάλες, που εξόργισαν το κοινό αίσθημα.

Ανοιχτή Πόλη: Ένας «Μεγάλος Περίπατος» που έχασε το δρόμο του

H δημοτική παράταξη Ανοιχτή Πόλη αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στην χθεσινή Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζήσαμε άλλο ένα επεισόδιο απαξίωσης της δημοκρατικής λειτουργίας του Δήμου. Η Δημοτική Αρχή απέσυρε το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης μπροστά στον φόβο της να υπερψηφίσει μόνη της».

Όπως επισημαίνει «Η εισήγηση αναφερόταν στα κυκλοφοριακά μέτρα για το εμπορικό τρίγωνο. Ταυτόχρονα κάτω από το βάρος των αντιδράσεων του επαγγελματικού και εμπορικού κόσμου η εισήγηση περιελάμβανε την ακύρωση του περιορισμού της κυκλοφορίας στις οδούς Ερμού και Αθηνάς.

Η κίνηση σχετικά με τις οδούς Αθηνάς και Ερμού έρχεται καθυστερημένα και αμυντικά να προσπαθήσει να απαντήσει στο ερώτημα για τις χρήσεις γης στο κέντρο. Από την πρώτη στιγμή επιμένουμε ότι απαιτείται γενναία παρέμβαση που θα κατοχυρώνει το λιανεμπόριο, την μεταποίηση και την κατοικία στο κέντρο, που δεν θα επιτρέπει την μονοκαλλιέργεια της εστίασης και του τουρισμού.

Χρειάζονται μέτρα που θα αντιμετωπίζουν την ανεξέλεγκτη επέκταση της εστίασης καθώς και κανόνες ρύθμισης της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Υπάρχουν μια σειρά από προτάσεις τόσο από τους επιστημονικούς φορείς όσο και από τον εμπορικό κόσμο, αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση».

Ταυτόχρονα σημειώνει «Η Δημοτική Αρχή όλο αυτό το διάστημα δεν έχει ασκήσει καμία ουσιαστική πίεση για την ενίσχυση των Μέσων Μεταφοράς, δεν σεβάστηκε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για «μέτρα χαμηλού κόστους» και τέλος θυμήθηκε την διαβούλευση με τους φορείς σχεδόν δύο μήνες μετά την σχετική απόφαση. Μια διαβούλευση στην οποία χάνεται πολύτιμος χρόνος στην επιμονή να συζητηθεί το σχέδιο της συνολικής πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου».

Και καταλήγει: «Η υλοποίηση του Μεγάλου Περιπάτου ακυρώνει την πραγματική ανάγκη της πόλης για περισσότερο δημόσιο χώρο και για ένα βιώσιμο μοντέλο αστικής κινητικότητας. Η Δημοτική Αρχή επέλεξε να μην ακούσει τους ανθρώπους της πόλης και άρα επέλεξε να μείνει μόνη της».

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)