to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:58 | 04.10.2012

left.gr

Κοινωνία

ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ: σε βάρος των επιβατών και των νησιωτών τα υπουργικά σχέδια για την ακτοπλοϊα

«Σε νέα αδιέξοδα με θύματα τους επιβάτες και τους ναυτικούς οδηγούν οι προτάσεις της κυβέρνησης για το ακτοπλοϊκό», τονίζουν σε δήλωσή τους πέντε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ. Οπως τονίζουν, η μελέτη με τον βαρύγδουπο τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας», που εκπονήθηκε από την Εθνική τράπεζα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύνοψη γνωστών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών με στόχο την απομάκρυνση Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και τη μετακύλιση του κόστους των καυσίμων στον επιβάτη.


Οπως τονίζουν στη δήλωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ:

«Τα συμπεράσματα μελέτης που είδαν το φως της δημοσιότητας και οι προτάσεις που διατυπώθηκαν πρόσφατα από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή για τα θέματα της ακτοπλοΐας όχι μόνο δεν απαντούν στις ανάγκες των χρηστών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αλλά στοχεύουν στην προσωρινή διάσωση ακτοπλοϊκών εταιρειών σε βάρος των επιβατών, των ναυτεργατών και των κατοίκων των νησιών.

Η μελέτη με τον βαρύγδουπο τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας», που εκπονήθηκε από την Εθνική τράπεζα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύνοψη γνωστών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών με στόχο την απομάκρυνση Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και τη μετακύλιση του κόστους των καυσίμων στον επιβάτη».

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΣΤΙΣ «ΖΩΝΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ»

Και προσθέτουν οι πέντε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: «Ακόμα, όμως, και η πρόταση για τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης η οποία εξαγγέλθηκε και από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή οδηγεί στη δημιουργία ιδιωτικών μονοπωλίων σε μεγάλες περιοχές της νησιωτικής επικράτειας και η οποία, αν υλοποιηθεί, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και στις τιμές των εισιτηρίων για το επιβατικό κοινό.

Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου να απαντήσει τώρα σε συγκεκριμένα ερωτήματα:

1. Ποιος παρήγγειλε αυτή τη μελέτη, ποιος κάλυψε το κόστος της και πως επελέγη ο μελετητής;


2. Μπορεί να αποτελέσει «βάση διαλόγου» ένα τέτοιο κείμενο, που δεν έχει λάβει στο ελάχιστο υπόψη τις προτάσεις των ναυτεργατικών ενώσεων ή και των νησιωτικών φορέων;


Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ έχει καταθέσει έγκαιρα και με δημόσιο τρόπο την πρόταση του για την αναδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των κυβερνητικών στοχεύσεων. Η προσπάθεια που επιχειρείται και θα εκτυλιχθεί το επόμενο διάστημα για τη διαμόρφωση μίας νέας κατάστασης στο χώρο της ακτοπλοΐας μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών και των εργαζομένων στο χώρο απαιτούν την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των συλλογικών τους φορέων. Καλούμε τον κ. Υπουργό άμεσα να ανοίξει τη συζήτηση για την επίλυση των εκρηκτικών προβλημάτων της ακτοπλοΐας με τη συμμετοχή του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων και ιδιαίτερα των χρηστών και των εργαζομένων που δεν μπορούν να παραμένουν αμέτοχοι σε αυτή τη διαδικασία.


Οι βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας, Α' Πειραιά & Νησιών
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων
Δημήτρης Γάκης, Δωδεκανήσου
Αγνή Καλογερή, Σάμου
Γιάννης Ζερδελής Λέσβου».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)