to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:34 | 15.02.2023

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ο Μητσοτάκης αντί για έργα εγκαινιάζει μακέτες και πανηγυρίζει

«Αφού η πρόχειρη εξαγγελία του στις προγραμματικές δηλώσεις του 2019 για ενοποίηση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο πήγε στράφι, σήμερα έκανε "εγκαίνια μακέτας" της επέκτασης του Αρχαιολογικού Μουσείου λέγοντας μάλιστα ότι "γίνεται πραγματικότητα ένα προσωπικό του όνειρο"», σχολιάζει καυστικά η Κουμουνδούρου


Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία το βράδυ της Τετάρτης:

Ο κ. Μητσοτάκης αντί για έργα εγκαινιάζει μακέτες και πανηγυρίζει

Όσο πλησιάζουν οι εκλογές ο κ. Μητσοτάκης κατεβαίνει με ταχύτητα φωτός τα σκαλιά του αυτο​εξευτελισμού του. Αντί για έργα, χωρίς ίχνος ντροπής εγκαινιάζει μακέτες και πανηγυρίζει.

Αφού η πρόχειρη εξαγγελία του στις προγραμματικές δηλώσεις του 2019 για ενοποίηση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο πήγε στράφι, σήμερα έκανε "εγκαίνια μακέτας" της επέκτασης του Αρχαιολογικού Μουσείου λέγοντας μάλιστα ότι "γίνεται πραγματικότητα ένα προσωπικό του όνειρο".

Ο κ. Μητσοτάκης που ακόμη και σήμερα κάνει σπέκουλα σε βάρος του ΣΥΡΙΖΑ για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που το παρέλαβε στο τελικό του στάδιο και κατάφερε με τους χειρισμούς του να καθυστερήσει την έναρξη λειτουργίας του από τα μέσα του 2020 στα τέλη του 2023, ο ίδιος σήμερα εγκαινιάζει με τυμπανοκρουσίες σχέδια επί χάρτου. Κατηγορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ, που παρέδιδε ολοκληρωμένα έργα, για "μουσαμάδες" και ο ίδιος σήμερα εγκαινιάζει "μακέτες".

***

Με προκλητικές ευχαριστίες στη Μαρέβα η φιέστα εντός του Μουσείου

Την ίδια ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίαζε... όχι το νέο αρχαιολογικό μουσείο, ούτε τα τελικά σχέδια, αλλά τα προσχέδια του νέου αρχαιολογικού μουσείου, δηλώνοντας μάλιστα ότι «ένα προσωπικό μου όνειρο γίνεται πραγματικότητα».

Ο πρωθυπουργός παρουσίασε μακέτες την ώρα που αρχαιολόγοι και εργαζόμενοι στο ΥΠΠΟ διαμαρτύρονταν απ' έξω, καθώς η φιέστα της Τετάρτης 15/2 έλαβε χώρα στον απόηχο της ψήφισης του νέου πλαισίου για τη μετατροπή των πέντε μεγάλων δημοσίων αρχαιολογικών μουσείων σε ΝΠΔΔ, με στόχο τη λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αξίζει δε να σημειωθεί ο Κ. Μητσοτάκης κάνοντας ότι δεν ακούει τις έντονες αντιδράσεις για την αλλαγή του νομικού καθεστώτος στα μουσεία, έκανε λόγο για το «πρώτο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση αυτού του οράματος», και σχολίασε ότι πλέον τα πέντε αυτά μουσεία θα έχουν «μεγαλύτερη αυτονομία και ευελιξία» ώστε το κάθε ένα «να μπορέσει να διεκδικήσει το δικό του ρόλο και τη δική του θέση στον παγκόσμιο χάρτη των μουσείων και όχι απλά μια οργανική μονάδα του υπουργείου Πολιτισμού».

Αναφερόμενος και πάλι στο νέο αρχαιολογικό μουσείο, ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «πρόθεσή μας είναι όλες οι μελέτες να χρηματοδοτηθούν από ιδιωτικές δωρεές και στη συνέχεια, προφανώς, η κατασκευή του μουσείου και του περιβάλλοντα χώρου να χρηματοδοτηθούν από εθνικούς και από ευρωπαϊκούς πόρους».

Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι μεταξύ όσων ευχαρίστησε ήταν και η σύζυγός του, Μαρέβα Μητσοτάκη, «η οποία αθόρυβα και χωρίς να διεκδικήσει ποτέ οποιαδήποτε προβολή, υπήρξε η καρδιά αυτής της μεγάλης προσπάθειας».

Σημειώνεται ότι διαγωνισμός για την αρχιτεκτονική πρόταση επέκτασης και αναβάθμισης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου ουσιαστικά απέκλεισε τη συμμετοχή ελληνικών αρχιτεκτονικών γραφείων, ενώ ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων όσο και σύλλογοι αρχιτεκτόνων έχουν προσφύγει στο ΣτΕ καταγγέλλοντας τις παρατυπίες.

Η φιέστα του πρωθυπουργού έρχεται με φόντο τις έντονες αντιδράσεις του καλλιτεχνικού κόσμου σχετικά με το Προεδρικό Διάταγμα το οποίο εξισώνει τα απολυτήρια των καλλιτεχνικών σχολών με αυτά των απολυτηρίων λυκείου και στον απόηχο του δυναμικού κύματος καταλήψεων και παραιτήσεων των καθηγητών στο εθνικό θέατρο, στο ΚΘΒΕ και στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα, σήμερα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με τους καλλιτέχνες στο Μέγαρο Μαξίμου, αρνήθηκε να αποσύρει το ΠΔ υποσχόμενος νομοθετικές παρεμβάσεις στο μέλλον.

Συγκεκριμένα έκανε λόγο για δημόσιες και πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδές παραστατικών τεχνών έως το 2025, και άμεση νομοθέτηση για δίκαιη αμοιβή καλλιτεχνών σε όλο το δημόσιο. Επιπλέον αναφέρθηκε στην προστασία και διασφάλιση των ακαδημαϊκών, επαγγελματικών και μισθολογικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών.

Γιουχαΐσματα και αποδοκιμασές εκτός

Την ίδια ώρρα πλήθος κόσμου βρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης έξω από το Μουσείο, όπου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλούσε εκείνη την ώρα, στην εκδήλωση για την παρουσίαση της μελέτης. Ο Σύλλογος Αρχαιολόγων συμμετείχε δυναμικά στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την μελέτη επέκτασης και αναβάθμισης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Με ντουντούκες, συνθήματα και την Ανοιχτή Ορχήστρα οι διαδηλωτές εξέφρασαν την διαμαρτυρία τους για το σχέδιο, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα.

«Και τώρα ένα σύνθημα που όλους μας ενώνει, κρατήστε τα μουσεία και διώξτε την Μενδώνη» ήταν ένα από τα συνθήματα που ακούστηκαν ενώ οι διαδηλωτές γιούχαραν τον πρωθυπουργό κατά την άφιξή του.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, λόγω της χθεσινής 24ώρης απεργίας του Σωματείου Αρχαιολόγων ματαιώθηκε η συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε μπροστά στο κτίριο του ΥΠΠΟΑ στη Μπουμπουλίνας, με τη συμμετοχή του Ενιαίου Συλλόγου Αττικής Στερεάς και Νήσων, τα μέλη του οποίου πραγματοποίησαν στάση εργασίας.

Ακολούθησε πορεία προς το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο το οποίο, βάσει των όσων κατήγγειλαν οι συγκεντρωμένοι απεργοί - υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού, είχε περικυκλωθεί από την αστυνομία.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων προσθέτει στην ανακοίνωση ότι «η εικόνα του κεντρικού δημόσιου Μουσείου της χώρας με αστυνομικούς στο περιστύλιο και τα ΜΑΤ στον κήπο είναι η θλιβερή εικόνα από το μέλλον που ετοιμάζει για τα μουσεία ο κατάπτυστος νόμος του ΥΠΠΟΑ».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)