to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:02 | 27.05.2022

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Άμεση ανάγκη παρεμβάσεων για τα δυσθεώρητα ύψη της τιμής των καυσίμων στα νησιά

Ενίσχυση των νησιών της χώρας, ώστε να μπορέσουν κάτοικοι, επιχειρήσεις και επισκέπτες να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος των καυσίμων και να μην πληγεί ανεπανόρθωτα η τοπική οικονομία ζητούν 39 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Τουρισμού.


Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καλούν τους Υπουργούς να απαντήσουν, μεταξύ άλλων, αν προτίθενται να παρέμβουν και να προσαρμόσουν το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ώστε να ανταποκρίνεται στη ραγδαία αύξηση του κόστους των καυσίμων, που στα νησιά φτάνει σήμερα σε δυσθεώρητα ύψη, και να διευκολυνθεί έμπρακτα με τον τρόπο αυτό η ζωή και η καθημερινότητα των νησιωτών.

Η ερώτηση κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου και συνυπογράφουν ο Τομεάρχης Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός και η Τομεάρχης Τουρισμού της Κ.Ο Κατερίνα Νοτοπούλου.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Ανεξέλεγκτη είναι η αύξηση που παρατηρείται στην τιμή των καυσίμων στα νησιά της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα νησιά των Σποράδων Μαγνησίας όπου στην Αλόννησο, το πιο απομακρυσμένο από τα τρία νησιά των Σποράδων, το κόστος των καυσίμων κίνησης αγγίζει σήμερα τα 2,62 ευρώ το λίτρο ενώ στη Σκιάθο η τιμή έχει φτάσει πάνω από τα 2,50 ευρώ!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το ν. 4551/2018 σχεδίασε και υλοποίησε το Μεταφορικό Ισοδύναμο (Μ.Ι.) με σκοπό τη στήριξη της Νησιωτικότητας. Σκέλος του ΜΙ, εκτός από την επιδότηση του κόστους μεταφοράς προϊόντων των επιχειρήσεων και επιβατών, αποτελούσε και η επιδότηση των καυσίμων στα νησιά. Ο συγκεκριμένος πυλώνας είχε ως στόχο να αντιμετωπιστεί στην πράξη το χρόνιο πρόβλημα των νησιών, όπου οι υψηλές τιμές καυσίμων λειτουργούσαν αποτρεπτικά για την περαιτέρω τουριστική κίνηση ενώ αύξαναν σημαντικά το καθημερινό κόστος ζωής για τους νησιώτες. Δυστυχώς όταν ανέλαβε η παρούσα Κυβέρνηση κατήργησε το σκέλος της επιδότησης των καυσίμων στην αντλία, απενεργοποιώντας τους σκοπούς του μέτρου και οδηγώντας πάλι σε σημαντικές αυξήσεις των καυσίμων στα νησιά.

Σήμερα, η ενεργειακή κρίση και η πολεμική σύρραξη στη χώρα της Ουκρανίας έχουν θέσει τις τιμές των καυσίμων στη χώρα σε ένα ανεξέλεγκτο ράλι αυξήσεων, με τους πολίτες να επιβαρύνονται δυσανάλογα οικονομικά και την κυβέρνηση να αποδεικνύεται πολύ κατώτερη των περιστάσεων.

Η ραγδαία αύξηση του κόστους των καυσίμων έχει σημαντικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των νοικοκυριών, ιδίως των νησιών, καθώς πολίτες και τοπικές επιχειρήσεις δυσκολεύονται πραγματικά να ανταποκριθούν στις νέες αυξήσεις.

Τα νησιά μας αποτελούν κατεξοχήν τουριστικό προορισμό, που κατά τους θερινούς μήνες συγκεντρώνουν πλήθος τουριστών από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Οι αυξημένες τιμές στα καύσιμα αναμένεται να αποτελέσουν αποτρεπτικό παράγοντα για την τουριστική προσέλευση στα νησιά, γεγονός που θα πλήξει ανεπανόρθωτα την τοπική οικονομία.

Η εφαρμογή του ΜΙ θα πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των νησιωτών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σήμερα με τις ραγδαίες αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης το σκέλος του ΜΙ στα καύσιμα, από τη μια θα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να οδηγεί έμπρακτα σε σημαντική μείωση της τιμής για κατοίκους και επισκέπτες όλων των νησιών της χώρας και από την άλλη πρέπει να επανέλθει η επιδότηση στην αντλία, ως πιο αποτελεσματικός και άμεσος τρόπος παρέμβασης στις αυξήσεις.

Επειδή, στην Αλόννησο η τιμή της βενζίνης αγγίζει σήμερα τα 2,62 ευρώ το λίτρο, ενώ στη Σκιάθο είναι πάνω από 2,50 ευρώ.

Επειδή, η ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων κίνησης πλήττει ανεπανόρθωτα την καθημερινότητα των κατοίκων των Σποράδων και τους επιβαρύνει δυσανάλογα οικονομικά.

Επειδή, οι αυξημένες τιμές στα καύσιμα αναμένεται να αποτελέσουν αποτρεπτικό παράγοντα για την τουριστική προσέλευση στα νησιά, γεγονός που θα πλήξει ανεπανόρθωτα την τοπική οικονομία.

Επειδή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδίασε και υλοποίησε με το Μεταφορικό Ισοδύναμο με στόχο να αντιμετωπιστεί στην πράξη το χρόνιο πρόβλημα των νησιών, όπου τα ακριβά καύσιμα κίνησης λειτουργούσαν αποτρεπτικά για την περαιτέρω τουριστική κίνηση, ενώ αύξαναν σημαντικά το καθημερινό κόστος ζωής.

Επειδή, η εφαρμογή του ΜΙ, θα πρέπει να έχει ως στόχο την έμπρακτη ανάπτυξη και βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των νησιωτών.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.      Γνωρίζουν ότι σήμερα, σε πολλά νησιά, όπως στην Αλόννησο, στη Σκιάθο κ.α. η τιμή της βενζίνης ξεπερνά ακόμη και τα 2,60 ευρώ το λίτρο;

2.      Προτίθενται να παρέμβουν και να προσαρμόσουν το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ώστε να ανταποκρίνεται στη ραγδαία αύξηση του κόστους των καυσίμων, που στα νησιά φτάνει σήμερα σε δυσθεώρητα ύψη, και να διευκολυνθεί έμπρακτα με τον τρόπο αυτό η ζωή και η καθημερινότητα των νησιωτών;

3.      Πως προτίθενται να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο οι ραγδαίες αυξήσεις των καυσίμων κίνησης στα νησιά, να αποτελέσουν αποτρεπτικό παράγονται για την προσέλευση τουριστών, σε μέρη που αποτελούν παραδοσιακά κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς;

4.      Με ποιόν άλλον τρόπο προτίθενται να ενισχύσουν συνολικά τα νησιά της χώρας, ώστε να μπορέσουν κάτοικοι, επιχειρήσεις και επισκέπτες να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος των καυσίμων και να μην πληγεί ανεπανόρθωτα η τοπική οικονομία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Σαντορινιός Νεκτάριος

Νοτοπούλου Κατερίνα

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος

Βαρδάκης Σωκράτης

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Αναστασία

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Μανόλης

Κασιμάτη Νίνα

Κατσής Μάριος

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κώστας

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Μωραΐτης Θάνος

Ξανθός Ανδρέας

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πούλου Παναγιού

Ραγκούσης Γιάννης

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Μπέττυ

Σπίρτζης Χρήστος

Συρμαλένιος Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φίλης Νικόλαος

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Χουσεΐν Ζεϊμπέκ

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γιώργος

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)