to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:26 | 23.02.2021

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ για εγκύκλιο Μακρή: Η κυβέρνηση θα προσκρούσει στον τοίχο της αδιαλλαξίας και του αυταρχισμού

«Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της. Να μην επιμείνει στην κατάθεση βαθμολογίας εκεί όπου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για παιδαγωγικούς λόγους», αναφέρουν χαρακτηριστικά η ΕΠΕΚΕ Παιδείας και το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ σε κοινή ανακοίνωσή τους. Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας καλεί αύριο η ΟΛΜΕ


H ΕΠΕΚΕ Παιδείας και το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση για τις αποφάσεις της κυβέρνησης για τα σχολεία. Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: 

  • Με τα σχολεία στην Αττική και άλλες περιοχές κλειστά
  • Με όσα είναι ανοιχτά να πλήττονται από κρούσματα ή να απειλούνται από την πανδημία
  • Με την απουσία πρόσθετων μέτρων υγειονομικής προφύλαξης
  • Με έναν τεράστιο αριθμό παιδιών να παρακολουθούν πλημμελώς ή και καθόλου την τηλεκπαίδευση
  • Με τον υφυπουργό Παιδείας Άγγελο Συρίγο να παραδέχεται στη Βουλή ότι η τηλεκπαίδευση είναι μια άκρως προβληματική μέθοδος μάθησης, όσο κι αν έχει επιβληθεί λόγω της πανδημίας
  • Με ανεκπλήρωτες τις υποσχέσεις της υπουργού Παιδείας για προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού
  • Με δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά και απόλυτη απουσία παιδαγωγικής καθοδήγησης για την κάλυψή τους
  • Με δραματική μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια
  • Με τη διαμόρφωση ενός γενικότερου κλίματος κατατρομοκράτησης, αστυνομοκρατίας και αυταρχισμού, όπως έδειξε η βάρβαρη αστυνομική καταστολή της φοιτητικής κινητοποίησης στο ΑΠΘ.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, που δεν επέτρεψαν να διαμορφωθούν συνθήκες κανονικής λειτουργίας στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση της ΝΔ τολμά έναν διπλό εκβιασμό στον κόσμο της εκπαίδευσης.

Πρώτον, ζητά να καταθέσουν οι εκπαιδευτικοί βαθμολογία, κάτι που γνωρίζει ότι είναι αδύνατο σε αρκετές περιπτώσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών. Πώς να βαθμολογήσει ένας εκπαιδευτικός το παιδί που ξέρει ότι δεν είχε τον εξοπλισμό να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση; Το παιδί που δοκιμάστηκε από κρούσμα κορονοϊού ακόμη κι από θάνατο στην οικογένειά του ή τον ευρύτερο περίγυρο; Αντί να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουν αυτή τη περίοδο εκπαιδευτικοί και μαθητές, το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, ζητώντας με έγγραφο της υφυπουργού Παιδείας τα ονόματα (!) όσων δεν κατέθεσαν βαθμολογία Α΄ τετραμήνου, ασκώντας το παιδαγωγικό τους καθήκον, όπως οι ίδιοι έκριναν στις συγκεκριμένες συνθήκες και στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ελευθερίας αλλά και της ισχύουσας νομοθεσίας.

Δεύτερον, ζητά να προχωρήσει η τυφλή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, επίσης σε σχολικές μονάδες που λειτούργησαν κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες.

Η λειτουργία των σχολείων επιτεύχθηκε χάρη στην τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης, εντελώς αβοήθητοι, δημιούργησαν εκ του μηδενός ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και χρησιμοποίησαν εθελοντικά τον προσωπικό ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, υποβαλλόμενοι σε πρόσθετα έξοδα για την αναβάθμισή του. Και αντί αυτό και μόνο να συνιστά λόγο επαίνου και ηθικής επιβράβευσης, έρχεται μια ανυπόληπτη και εντελώς άσχετη με την εκπαιδευτική πραγματικότητα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να δράσει τιμωρητικά και εκδικητικά και να «βαθμολογήσει» το έργο των καθηγητών και των σχολείων, επί ανύπαρκτων στόχων και για μη-πραγματοποιηθείσες «υλοποιήσεις».

Η γραφειοκρατική φλυαρία της σχετικής Υπουργικής Απόφασης αποδεικνύεται άλλοθι προκειμένου να κάνει το πρώτο βήμα προς την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, το κλείσιμο εκπαιδευτικών μονάδων ή την παράδοσή τους σε ιδιώτες και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.

Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση υψώνει «τοίχο» αδιαλλαξίας και αυταρχισμού στον κόσμο της εκπαίδευσης, στον οποίο θα προσκρούσει η ίδια και η πολιτικής της.

Σε τρεις τουλάχιστον πρόσφατες περιπτώσεις το εκπαιδευτικό κίνημα απέκρουσε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Όταν ακύρωσε τις κάμερες στην τάξη, όταν αρνήθηκε να τιμωρήσει με απουσίες τους μαθητές που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις κι όταν με ποσοστό 93% απείχε από τις εκλογές-φιάσκο της Νίκης Κεραμέως για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Σήμερα, μέσα από τις κινητοποιήσεις των συνδικαλιστικών τους Ομοσπονδιών, αλλά και μέσα σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί δίνουν μάχη ατομικής και συλλογικής αξιοπρέπειας. Μάχη για τα δικαιώματα των παιδιών τους στη μόρφωση. Μάχη για να μη γίνουν τα μαθησιακά κενά της τηλεκπαίδευσης «αντικειμενική βάση» για διαχωρισμούς και νέες ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριές τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στέκεται δίπλα τους. Δίπλα στους αγώνες για το δημόσιο σχολείο της Γνώσης, της Ισότητας και της Δημοκρατίας.

Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της. Να μην επιμείνει στην κατάθεση βαθμολογίας εκεί όπου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για παιδαγωγικούς λόγους. Να αναστείλει λόγω των έκτακτων συνθηκών τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και να ανοίξει ειλικρινή και δημοκρατικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για όλα αυτά τα ζητήματα.

Καλούμε την κυβέρνηση να επικεντρωθεί στο μείζον. Στην υγειονομική προστασία των σχολείων. Σε ένα πρόγραμμα εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Στο ασφαλές άνοιγμα των κλειστών δομών της εκπαίδευσης. Στην κάλυψη των μαθησιακών κενών και στην ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών που δοκιμάζονται από την πανδημία.

Η εγκύκλιος στην οποία αναφέρεται η ανακοίνωση:

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας καλεί αύριο η ΟΛΜΕ

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προέβη την Δευτέρα 22 Φλεβάρη σε ένα ακόμα ατόπημα, δείγμα του αυταρχισμού με τον οποίο αντιμετωπίζει τον κλάδο μας. Με υπηρεσιακό έγγραφο που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, το ΥΠΑΙΘ απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν στις ΔΔΕ τα ονόματα όσων συναδέλφων δεν κατέθεσαν βαθμολογία του Α’ τετραμήνου, τα αιτιολογημένα σημειώματά τους καθώς και τα ονόματα των μαθητών που δεν έλαβαν βαθμούς στα συγκεκριμένα μαθήματα.
Η κ. Μακρή παρά την ιδιότητά της, ως νομικού, φαίνεται να αγνοεί ακόμα και το πώς συντάσσεται μία εγκύκλιος. Δεν αναφέρονται πουθενά οι διατάξεις, με βάση τις οποίες δίνεται η εντολή αυτή, ενώ αποκρύπτει για μία ακόμη φορά τη νομοθεσία που αφορά στην κατάθεση βαθμολογίας. Ποια νομοθεσία προβλέπει να παραδίδονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν  βαθμολογία στις ΔΔΕ ή των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν; Πότε άλλοτε έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο; Από πότε το ΥΠΑΙΘ παρεμβαίνει στην «επικοινωνία» μεταξύ σχολείων και ΔΔΕ;
Η τελευταία ενέργεια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Η πολιτική ηγεσία απαιτεί από τους συναδέλφους μας διευθυντές να μετατραπούν σε ένα είδος ιδιότυπου “καταδότη”, παραδίδοντας ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής. Η πρακτική αυτή παραπέμπει σε πολύ σκοτεινές εποχές που ως τώρα θεωρούσαμε ότι είχαν μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Η ηγεσία όμως του ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως έχει άλλη γνώμη. Έτσι ανασύρει πρακτικές των πιο γκρίζων εποχών του επιθεωρητισμού και του αυταρχισμού στα Δημόσια Σχολεία για να καλλιεργήσει στους εκπαιδευτικούς τον φόβο και τον τρόμο.
Με την τακτική του βούρδουλα και του εκφοβισμού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να διαχειριστεί τον  πανικό της για την πλήρως αποτυχημένη πολιτική της. Πανικός για να κρύψει τις αποκλειστικές της ευθύνες για το σημερινό αδιέξοδο που βιώνει η Δημόσια Εκπαίδευση, οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και οι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές. Τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η πολιτική των μηδενικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η εγκατάλειψη μαθητών και εκπαιδευτικών στην τύχη τους. Πανικός για την πλήρη αποδοκιμασία της πολιτικής της από την εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν συγχωρεί το ΥΠΑΙΘ το μαζικό κίνημα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών που αποκάλυψε στην κοινωνία την ανεπάρκειά των πολιτικών τους. Δεν συγχωρεί την ακύρωση στην πράξη της αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης για κάμερες στην τάξη. Δεν συγχωρεί την μαζική αποδοκιμασία των αντιδημοκρατικών εκλογών παρωδία των ΥΣ. Τρέμει για τη μαζική αποδοκιμασία της αξιολόγησης που θέλει να εφαρμόσει, μαθαίνοντας τα συντριπτικά ποσοστά των εκπαιδευτικών που ήδη συμμετέχουν στην απεργία αποχή.
Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καταλαβαίνει πως η “βιτρίνα” της κανονικότητας που θέλει να παρουσιάζει στην κοινωνία έχει ραγίσει για τα καλά. Τίποτα δεν μπορεί να κρύψει τα σημερινά τραγικά αδιέξοδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Καταφεύγει σήμερα στον μαζικό εκφοβισμό των εκπαιδευτικών για να επιβάλει το καθεστώς της σιωπής, να κάμψει και να εξαφανίσει κάθε αντίλογο στην πολιτική της. Προσπαθεί να μετατρέψει τους διευθυντές σε «χαφιέδες» για να σπάσει την ενότητα του κλάδου, αδιαφορώντας για τη διάλυση του παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας που απαιτείται στα σχολεία. Άλλωστε, το ποιος δεν κατέθεσε βαθμολογία, σε ποια μαθήματα και για ποιους μαθητές καταχωρίζεται στην εφαρμογή του myschool. Ο στόχος της εγκυκλίου δεν είναι η πληροφόρηση αλλά  η τρομοκρατία όσων, αναλογιζόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη, αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές της κυβέρνησης.
Το σύνολο του κλάδου μας μέσα στις συνθήκες της πανδημίας δίνει καθημερινά μάχη για να κρατήσει το Δημόσιο Σχολείο όρθιο απέναντι στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης. Δίνει καθημερινά μάχη για να στηρίξει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας απέναντι στην πολιτική της εγκατάλειψης. Οι συνάδελφοί μας μέσα σε αυτές τις συνθήκες εργάζονται με γνώμονα το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους κριτήριο, βάζοντας ως κύρια προτεραιότητα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Σε αντίθεση με το ΥΠΑΙΘ που αγνοεί και υποβαθμίζει συστηματικά το έλλειμμα ισότιμης συμμετοχής που έχει επιφέρει η τηλεκπαίδευση, καθώς και τα επακόλουθα παιδαγωγικά προβλήματα, εφαρμόζοντας πολιτικές (τράπεζα θεμάτων, πρόσβαση στην τριτοβάθμια, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης σε λύκειο και γυμνάσιο) που θα οξύνουν ακόμα περισσότερο την προϊούσα εκπαιδευτική κρίση.
Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά πως το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει τη μη κατάθεση βαθμολογίας με αιτιολογημένα σημειώματα των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου κανένας συνάδελφός μας δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τις αυταρχικές εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι ενέργειες αυτές επιβεβαιώνουν για μια ακόμα φορά τα αδιέξοδα του ΥΠΑΙΘ και την απόσταση που έχει πάρει η ηγεσία του από την πραγματικότητα. Ταυτόχρονα σκιαγραφούν με σκούρα χρώματα το μέλλον που περιμένει τους εκπαιδευτικούς και τα Δημόσια Σχολεία από την πολιτική που ασκείται από την κυβέρνηση στην εκπαίδευση.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την αυταρχική και αντιδημοκρατική πρακτική
της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ!

Καλεί τους συναδέλφους να μην υποκύψουν σε πιέσεις και εκβιασμούς!

Καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ την Τετάρτη 24 Φλεβάρη στις 12.00μ.μ απαιτώντας από το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει αμέσως το κατάπτυστο έγγραφο, να επανέλθει στην δημοκρατική οδό και να σκύψει πάνω από τα σοβαρά προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης που δημιούργησε με την πολιτική της.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)