to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:23 | 16.04.2013

Οικονομία

ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ περί επανεκκίνησης κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων: Χαρίζουν τουλάχιστον άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ στους εργολάβους

Ανακοίνωση του Τμ. Χωρικού σχεδιασμού και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ σχετικά με τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί επανεκκίνησης κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων. Για το ίδιο θέμα έκανε δηλώσεις και ο βουλευτής και υπεύθυνος τομέα ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Γιώργος Σταθάκης.


Ολόκληρη η ανακοίνωση του Τμ. Χωρικού σχεδιασμού και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

Οι θορυβώδεις εξαγγελίες της τρικομματικής συγκυβέρνησης  για την επανεκκίνηση των έργων των αυτοκινητόδρομων δεν μπορούν να κρύψουν ούτε  την παταγώδη αποτυχία των Συμβάσεων Παραχώρησης, που από κοινού ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ ψήφισαν το 2007, ούτε την συνεχιζόμενη, και με τη νέα συμφωνία, σκανδαλώδη χορήγηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στους διαπλεκόμενους  μεγαλοεργολάβους.

Οι «εθνικοί» εργολάβοι συνέχιζαν να εισπράττουν πανάκριβα διόδια ενώ διέκοψαν τα έργα, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, παρόλο που είχαν οι ίδιοι την ευθύνη για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των έργων.

Όπως  ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ έχει αναδείξει,  με σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων, οι εργολάβοι  έχουν  ήδη εισπράξει από το ελληνικό Δημόσιο και από τα διόδια ποσά πολύ μεγαλύτερα από το κόστος των έργων που έχουν κατασκευάσει.

Με αυτή την τακτική η συγκυβέρνηση, ο  κ. Χατζηδάκης και ο κ. Σαμαράς τους χαρίζουν τουλάχιστον άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ. Για να καταλήξουν στις νέες λίστες Λαγκάρντ;

Τα έργα όφειλαν εδώ και καιρό να επανεκκινήσουν-αλλά αλλιώς: Με διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, με διασφάλιση της ασφαλούς μετακίνησης των πολιτών, με αξιοπρεπή αμοιβή για το τεχνικό προσωπικό,  και όχι με χαράτσια για δρόμους  με πινακίδες «εδώ συμβαίνουν ατυχήματα», όχι με μια Ολυμπία Οδό που δε φθάνει στην Ολυμπία.

Γιώργος Σταθάκης: Συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση της πολιτικής των διοδίων και την προάσπιση των συμφερόντων των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων στο ζήτημα αυτό

"Με νέες δηλώσεις του ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε την έναρξη τμημάτων των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων που από το 2011 και μετά είχαν εγκαταλειφτεί. Είναι η δεύτερη φορά που ο κ. υπουργός επισπεύδει τους σχετικούς πανηγυρισμούς και που χρησιμοποιεί την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτών έργων ως επικοινωνιακό πυροτέχνημα πριν την οριστικοποίηση των όρων υπό τους οποίους αυτά θα υλοποιηθούν. Όπως και ο ίδιος ομολόγησε, η ανακοίνωση έγινε χωρίς να έχει υπάρξει έγγραφη συμφωνία με τις τράπεζες, η απόσυρση των οποίων ήταν και ο βασικό λόγος για τον οποίο τα έργα είχαν διακοπεί.

Στη σημερινή οικονομική συγκυρία, δεδομένης της βαθειάς ύφεσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία εξαιτίας των μνημονιακών μέτρων, οι ανακοινώσεις του κ. υπουργού αφήνουν πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων. Τι σκοπεύει να πράξει η κυβέρνηση με τα τμήματα των αυτοκινητόδρομων που έχουν εγκαταλειφθεί;  Πώς και με τι όρους θα γίνει η τραπεζική χρηματοδότηση των έργων; Σκοπεύει η ηγεσία του υπουργείου να αναθεωρήσει τις υφιστάμενες συμβάσεις προς τα κάτω ώστε να ανταποκρίνονται στα σημερινά οικονομικά δεδομένα; Και τέλος, πως προτίθεται να κινηθεί στο κρίσιμο ζήτημα των διοδίων δεδομένου του ότι η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει καθίζηση στα σχετικά έσοδα, ενώ ταυτόχρονα οι οικονομικά ασθενέστεροι συμπολίτες μας δυσκολεύονται να συνεισφέρουν το αντίστοιχο αντίτιμο;

Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δεσμευόμαστε να δραστηριοποιηθούμε προς την κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος στα θέματα που σχετίζονται με την κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και να αναλάβουμε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση της πολιτικής των διοδίων και την προάσπιση των συμφερόντων των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων στο ζήτημα αυτό."

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)