to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:48 | 27.05.2022

Πολιτισμός

Συναυλία για τα παιδιά πρόσφυγες από την Ουκρανία από την ΚΟΑ 4/6

Μια συναυλία με βαθιά συμβολική σημασία. Δύο πολλά υποσχόμενοι νέοι μουσικοί ερμηνεύουν μαζί με έναν από τους καλύτερους βιολονίστες του κόσμου


«Η μουσική αρχίζει εκεί που τελειώνουν οι δυνατότητες της γλώσσας», είχε πει ο Φινλανδός συνθέτης Γιαν Σιμπέλιους. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, έχοντας επίγνωση του κοινωνικού και πολιτισμικού της ρόλου, συμπράττει ξανά με τον παγκοσμίως κορυφαίο Λεωνίδα Καβάκο σε ρόλο αρχιμουσικού και σολίστ στις 4 Ιουνίου. Μια συναυλία με βαθιά συμβολική σημασία. Δύο πολλά υποσχόμενοι νέοι μουσικοί ερμηνεύουν μαζί με έναν από τους καλύτερους βιολονίστες του κόσμου. Ο διακεκριμένος Ουκρανός βιολονίστας Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο συνδιαλέγεται με τον Λεωνίδα Καβάκο στο δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για 2 βιολιά και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα του Γ.Σ. Μπαχ. Έργο που αναπτύσσει πληθωρικό διάλογο μεταξύ των σολίστ, το Κοντσέρτο για δύο βιολιά χρησιμοποιεί την ορχήστρα για να αναδείξει την πολυφωνία που κυριαρχεί.

Στη συνέχεια, ο Α’ Κορυφαίος στις βιόλες της Ορχήστρας, Ηλίας-Ίων Λιβιεράτος μαζί με τον Λεωνίδα Καβάκο, παρουσιάζουν το δεύτερο μέρος (Andante) της αριστουργηματικής Συμφωνίας κοντσερτάντε για βιολί, βιόλα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα του Β.Α. Μότσαρτ. Πρόκειται για ένα από τα πιο αισθαντικά και εκφραστικά μέρη που έγραψε ποτέ ο συνθέτης, στο οποίο το βιολί και η βιόλα αποδεικνύονται ισάξιοι συνομιλητές σε έναν αιθέριο μουσικό διάλογο. Το πρώτο μέρος της συναυλίας κλείνει με τον ακμαίο Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο να ερμηνεύει το δεύτερο μέρος (Adagio di molto) από το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα του Γιαν Σιμπέλιους. Σύνθεση/δημιουργία-σταθμός για το ρεπερτόριο του οργάνου, το συγκεκριμένο Κοντσέρτο απαιτεί έναν αληθινό βιρτουόζο για να αποδώσει την εκφραστικότητα και τη γοητεία του.

Το πρόγραμμα δεν θα μπορούσε παρά να λήγει με τη μεγαλειώδη Συμφωνία αρ. 4 σε μι ελάσσονα του Γ. Μπραμς. Η τελευταία και αναμφισβήτητα ωριμότερη Συμφωνία του μεγάλου ρομαντικού συνδυάζει την μορφολογική ακρίβεια με το βαθυστόχαστο μουσικό περιεχόμενο με τρόπο που μόνο ένα Σώμα καλλιτεχνών θα μπορούσε να αναδείξει. Το Σώμα της Ορχήστρας.

Η συναυλία τελεί υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, UNHCR.

Τα έσοδα θα διατεθούν για τα παιδιά πρόσφυγες από την Ουκρανία.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

  • ΓΙΟΧΑΝ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΠΑΧ (1685-1750) Κοντσέρτο για 2 βιολιά και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα BWV 1043
  • ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756–1791) Συμφωνία κοντσερτάντε για βιολί, βιόλα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα, K.V. 364 (2ο μέρος: Andante)
  • ΓΙΑΝ ΣΙΜΠΕΛΙΟΥΣ (1865–1957) Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα, έργο 47 (2ο μέρος: Adagio di molto)
  • ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ (1833–1897) Συμφωνία αρ. 4 σε μι ελάσσονα, έργο 98

ΣΟΛΙΣΤ

  • Λεωνίδας Καβάκος, βιολί
  • Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο, βιολί
  • Ηλίας-Ίων Λιβιεράτος, βιόλα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)