to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:38 | 14.03.2018

Πολιτική

Συγχαρητήρια Λυμπερόπουλου, διαφωνία της «Beat» για το νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών

Πλήρης διάσταση θέσεων σχετικώς με το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα Μεταφορών, καταγράφηκε ανάμεσα στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ και τον εκπρόσωπο της Beat στην Ελλάδα, κατά τη συνεδρίαση για την ακρόαση φορέων στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή επί του νομοσχεδίου


Πλήρης διάσταση θέσεων σχετικώς με το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα Μεταφορών, καταγράφηκε ανάμεσα στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ και τον εκπρόσωπο της Beat στην Ελλάδα, κατά τη συνεδρίαση για την ακρόαση φορέων στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή επί του νομοσχεδίου.

Συγχαρητήρια στο υπουργείο Μεταφορών, απέδωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, για το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα του κλάδου του καθώς, όπως είπε μετά από πόλεμο τριών ετών (θεσμούς, πολιτικές παρατάξεις, πολυεθνικές) μπόρεσε να φέρει ένα τέτοιο νομοσχέδιο που δημιουργεί δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαιώνει την εργασία του αυτοαπασχολούμενου.

«Ο κλάδος μας, οι αυτοαπασχολούμενοι δεν είναι συντεχνία. Συντεχνία και διαπλοκή είναι εκείνοι που μέσα από την καινοτομία δεν κλέβουν μόνο τους επαγγελματίες αλλά και την πατρίδα. Εκείνοι που με πρόφαση την καινοτομία παρερμηνεύουν ακόμη και τη γνώμη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου» είπε. Ο κ. Λυμπερόπουλος, προσέθεσε πως δεν φοβάται κανέναν αλλά όποιος πάει κόντρα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν έχει καταλάβει τι θα αντιμετωπίσει.

Ο κ. Λυμπερόπουλος, καταφέρθηκε εναντίον της Beat, λέγοντας πως η μόνη «καινοτομία» της εταιρείας είναι ότι εισπράττει για λογαριασμό της το μίσθωμα και όχι ο ταξιτζής, ενώ διερωτήθηκε που είναι οι φόροι που πληρώνει η εταιρεία και ζήτησε να είναι τα πάντα καθαρά.

Από την πλευρά του, ο Νικόλας Δρανδράκης, εκπρόσωπος της εταιρείας Beat ανέφερε ότι υπάρχει πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου με βάση την οποία προκύπτουν αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους δεν έχει λόγο ύπαρξης το άρθρο 12 του νομοσχεδίου (για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών) και για τους οποίους η εταιρεία του και όλες οι παρόμοιες, δεν μπορούν να ενταχθούν σε αυτό.

«Παρέχουμε υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας που δεν μπορούν να περιορίζονται με βάση την κοινοτική νομοθεσία και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να συμβεί αυτό οι οποίες περιπτώσεις δεν συντρέχουν για τη δική μας αγορά» είπε και επικαλέστηκε γνωμοδότηση του συνταγματολόγου Γιάννη Δρόσου στην οποία - όπως είπε ο κ. Δρανδράκης - αποφαίνεται ότι οι υπηρεσίες που παρέχει η Beat δεν εμπίπτουν στις υπηρεσίες μεταφορών.

Ο κ. Δρανδράκης υποστήριξε ότι αν η εταιρεία του ενταχθεί σε αυτόν τον νόμο θα μπορεί να παρέχει εκπτώσεις, ενώ μέχρι τώρα, παρείχε επιδότηση του κομίστρου. Όπως τόνισε αυτό σημαίνει ότι και ο οδηγός θα παίρνει μικρότερο κόμιστρο, ενώ θα «κουρελιαστεί» το κόμιστρο αφού θα μπορούν να παράσχουν εκπτώσεις και άλλες εταιρείες. «Αυτή τη διάταξη τη γνωρίζουν τα συνδικάτα των ταξί;» διερωτήθηκε και απαντώντας στις σχετικές αναφορές του Θύμιου Λυμπερόπουλου ο κ. Δρανδράκης είπε «έχουμε ταράξει στη νομιμότητα αυτή την αγορά» προσθέτοντας «αποδεικνύεται ποιοι είμαστε, ποιά είναι τα έσοδά μας και πώς φορολογούμαστε από όλους τους ελέγχους στους οποίους μας έγιναν και δεν βρέθηκε ποτέ τίποτα».

Τι προβλέπει αναλυτικά για τα ΤΑΞΙ το σχέδιο νόμου

Κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών θεσμοθετεί το σχέδιο νόμου καθορίζοντας για πρώτη φορά άδειες λειτουργίας με όρους και προϋποθέσεις.

Η κυβέρνηση προσαρμόζεται πλήρως στην απόφαση που έλαβε κάποιους μήνες πριν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις υπηρεσίες της Uber ανατρέποντας τα δεδομένα αλλά και τη μέχρι σήμερα λειτουργία της εταιρείας στην ελληνική αγορά.

Υιοθετήθηκε η απόφαση του ΕΔ με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, και προχωρά σε πλήρη ρύθμιση της λειτουργίας όλων των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί. Οι εταιρείες διαμεσολάβησης καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τη φοροδιαφυγή που έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί, τα έσοδα των εταιρειών διαμεσολάβησης προβλέπεται να φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς και διαφορετικά για τον επιβάτη.

Για την αδειοδότησή τους, οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα καλούνται να υποβάλλουν μία σειρά από δικαιολογητικά, όπως είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά) επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.α.

Για χορήγηση άδειας απαιτούνται, σχετική αίτηση, παράβολο 1.000 ευρώ, υπεύθυνη δήλωση ότι δεν γίνεται έλεγχος από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ή ενημέρωση για το λόγο που γίνεται έλεγχος. Η αρμόδια υπηρεσίας οφείλει εντός 30 ημερών να εκδώσει την άδεια. Σε περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη, ενώ στο ίδιο διάστημα θα απαγορεύεται στους παραβάτες να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, θα διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια. Επιπλέον οι φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, των οχημάτων και των οδηγών θα καταγραφούν σε ειδικό μητρώο. Επίσης, με το εν λόγω νομοσχέδιο θεσπίζεται κώδικας συμπεριφοράς οδηγών και πελατών ταξί, ενώ προβλέπεται και ο καθορισμός θέσεων στάθμευσης (πιάτσες ταξί) μέσα σε δύο χρόνια.

Ακόμη, επιτρέπεται η μεταφορά ασυνόδευτων, δεμάτων και λοιπών αντικειμένων έως 20 κιλά, εφόσον υπάρχουν συνοδευτικά έντυπα και με χρέωση ταξίμετρου. Υποχρεωτική είναι η παραχώρηση προτεραιότητας για επιβίβαση σε τυφλούς, ανάπηρους και εγκύους. Προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 6 μήνες σε οδηγό υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα και την ασφάλεια των επιβατών. Σύσταση επταμελούς διαρκούς επιτροπής από το υπουργείο Μεταφορών για θέματα ελέγχου και αξιολόγησης των ταξί και δημιουργία ψηφιακού μητρώου στο οποίο θα καταχωρούνται και θα τηρούνται όλα τα στοιχεία των ταξί και των οδηγών, των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, των σχετικών συμβάσεων κλπ.

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)