Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του Συνηγόρου του Πολίτη, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση όπου χρειάστηκε η παρέμβαση της Αρχής ώστε η ΔΕΗ να επανασυνδέσει οριστικά διακοπείσα παροχή και να διακανονίσει ευνοϊκότερα από την αρχικώς προτεινόμενη ρύθμιση την οφειλή καταναλωτή, ο οποίος βρισκόταν σε πλήρη οικονομική αδυναμία λόγω μακροχρόνιας ανεργίας και σοβαρών προβλημάτων υγείας.
Μάλιστα, σημειώνεται ότι η Αρχή εξακολουθεί να εξετάζει πολλές τέτοιες περιπτώσεις και να διαμεσολαβεί για την επανασύνδεση παροχών, τον ευνοϊκότερο δυνατό διακανονισμό οφειλών και την ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο καταναλωτών που ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι από τον Νοέμβριο του 2011 ο Συνήγορος του Πολίτη είχε αποστείλει επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ, επισημαίνοντας ότι πολλοί πολίτες που ανήκουν κατά κύριο λόγο σε ευπαθείς/ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και ζητούν τη συνδρομή της Αρχής προκειμένου να εξευρεθεί τρόπος να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στη ΔΕΗ και να αποφύγουν την διακοπή της ηλεκτροδότησης των οικιών τους.