Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η επικεφαλής της παράταξης, Ρία Καλφακάκου, η υποχρέωση πληρωμής βαρύνει την εταιρία, "από τη στιγμή μάλιστα που επίσημα κυβερνητικά στελέχη βεβαιώνουν πως το κράτος έχει δώσει τις επιδοτήσεις".
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ακόμη πως η πρόταση της Ανοιχτής Πόλης προς το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης εδώ και ένα χρόνο, "είναι να αναλάβει την πρωτοβουλία για μια πλήρη χωροταξική και συγκοινωνιακή μελέτη που θα αφορά το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα" και προστίθεται πως "ο στόχος είναι να υπάρξουν τεκμηριωμένες και κοστολογημένες προτάσεις που θα βασίζονται σε στατιστικά στοιχεία για τις μετακινήσεις και θα προτείνουν βιώσιμες λύσεις για την συνδυαστική χρήση λεωφορείου, μετρό, τραμ και θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες καθημερινής μετακίνησης των πολιτών".
Προτείνεται ακόμη η επόπτευση των συγκοινωνιών από έναν δημόσιο φορέα, "στόχος του οποίου δεν θα είναι το κέρδος, για αυτό και πρέπει να επιδοτείται από το κράτος ώστε να διασφαλίζεται η χαμηλή τιμή του εισιτηρίου".