to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:17 | 15.06.2021

Πολιτική

Στην Βουλή η αναγκαιότητα χρηματοδότησης απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων στην Κρήτη

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Χ. Μαμουλάκης, Σ. Βαρδάκης και Ν. Ηγουμενίδης σχετικά με την αναγκαιότητα χρηματοδότησης των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων για τις ευαίσθητες περιοχές και του νομού Ηρακλείου


Την αναγκαιότητα χρηματοδότησης των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων που θα θωρακίσουν ευαίσθητες περιοχές, μεταξύ άλλων και του νομού Ηρακλείου, ανέδειξε για μια ακόμη φορά στη Βουλή ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με Επίκαιρη Ερώτηση -την οποία συνυπογράφουν οι βουλευτές Σ. Βαρδάκης και Ν. Ηγουμενίδης-που κατέθεσε προς τον Υπουργό υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

  Ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε το γεγονός ότι η Κυβέρνηση έχει προβλέψει μόλις 110 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για το σύνολο των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας σε Κρήτη, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησο και Κεντρική Μακεδονία, ποσό που θεωρείται εξαιρετικά μικρό δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων όλων αυτών των περιοχών. Αν συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι ο παραπάνω προϋπολογισμός θα καλύψει και έργα για την παροχή νερού για αρδευτικούς σκοπούς, καθώς και παρεμβάσεις ενίσχυσης της αποτελεσματικής διαχείρισης υδάτων, καθίσταται προφανές ότι δεν επαρκεί για την αποτελεσματική θωράκιση όλων αυτών των περιοχών.

«Με δεδομένο ότι η κλιματική αλλαγή προκαλεί καιρικά φαινόμενα που οδηγούν σε ισχυρότερες και συχνότερες πλημμύρες, αλλά και τις επιστημονικές προβλέψεις που αναφέρουν ότι το 30% περίπου της έκτασης της Ελλάδας απειλείται με ερημοποίηση, καθίσταται σαφές ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός είναι ανεπαρκής» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Σε προηγούμενη Κοινοβουλευτική Ερώτηση που κατέθεσα για το μείζον ζήτημα των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας του νομού Ηρακλείου, ο Υπουργός απάντησε ότι για την αναγκαιότητα εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης αντιπλημμυρικών έργων στη συγκεκριμένη περιοχή, τα εν εξελίξει και προγραμματιζόμενα έργα και μελέτες, ανέρχονται στο συμβατικό ποσό των 233,47 εκατ. ευρώ. Με ποιο κριτήριο επιμερίστηκε το ποσό των 110 εκατ. ευρώ στα αντιπλημμυρικά έργα στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και κατά πόσο αυτό θεωρείται επαρκές, για να καλύψει τις σχετικές ανάγκες της Κρήτης, της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και  Κεντρικής Μακεδονίας;».

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης: 

Θέμα: «Άμεση αναγκαιότητα αναβάθμισης του δρόμου Ηράκλειο -Αρκαλοχώρι»

Με τις εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Καστελλίου να εξελίσσονται, προκύπτει άμεση ανάγκη αναβάθμισης του δρόμου Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι. Στο νέο συγκοινωνιακό χάρτη του νησιού ο εν λόγω δρόμος αναμένεται να καταστεί ο πλέον  πολυσύχναστος της Κρήτης, αφού θα δέχεται όλο τον μεταφορικό φόρτο από το Ηράκλειο προς το αεροδρόμιο μέσω Αρκαλοχωρίου και αντιστρόφως.

Παράλληλα, στο μέλλον, από τον δρόμο Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι αναμένεται να κατευθύνεται και το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών του νησιού που θα μεταβαίνουν στο νέο αεροδρόμιο από το νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού.

Εάν στα ανωτέρω προστεθεί και η πρόσβαση των κατοίκων της Ιεράπετρας και άλλων περιοχών της Νοτιοανατολικής Κρήτης προς το Ηράκλειο που θα πραγματοποιείται από τον ίδιο δρόμο, όταν ολοκληρωθεί το τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ) Βιάννος - Ιεράπετρα, η ανάγκη για την αναβάθμιση του παραπάνω έργου γίνεται επιτακτικότερη.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του ο κύριος Υπουργός δεν έχει κάνει καμία αναφορά στην αναγκαιότητα αναβάθμισης του συγκεκριμένου δρόμου που, σε μέρες και ώρες αιχμής ασφυκτιά από την μεγάλη κυκλοφορία των οχημάτων, πριν ακόμα από την ολοκλήρωση του νέου Αεροδρομίου Καστελλίου.

Καθίσταται εμφανές ότι ο δρόμος Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι χρήζει υποχρεωτικής αναβάθμισης ώστε να αποκτήσει τέσσερις λωρίδες και νησίδα ασφαλείας. Η αναγκαιότητα, δε, αυτή  ενισχύεται και από τον τραγικό απολογισμό των ατυχημάτων που λαμβάνουν χώρα κάθε χρόνο στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα του νησιού.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1.    Με ποιο τρόπο σχεδιάζει το Υπουργείο την συγκοινωνιακή αναβάθμιση του δρόμου Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι;

2.    Προτίθεστε να ενταχθεί ο δρόμος Ηράκλειο Αρκαλοχώρι  ως τμήμα του ΒΟΑΚ και να προκηρυχθεί ως υποέργο ενός από τους τρεις εν εξελίξει διαγωνισμούς για την ολοκλήρωση του;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)