to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:36 | 12.11.2012

Κοινωνία

Στην ουρά με ένα φασίστα

Σχόλιο αναγνώστριας



Περιμένoντας σε μία απ'  όλες αυτές τις ουρές στις δημόσιες υπηρεσίες και ενώ φαινόταν μακρύς ο δρόμος, από πίσω μου έρχεται και περιμένει στωικά ένας αλλοδαπός. Τότε με πολύ θράσος ένας τύπος από αυτούς που έχουν υπεραναλυθεί κοινωνικο-ψυχολογικά τον τελευταίο καιρό αλλά που όταν τον συναντήσεις είναι σαν να τον αντιμετωπίζεις πάντα για πρώτη φορά, σπρώχνει με θράσος τον αλλοδαπό λέγοντας του "άντε γαμήσου ρε μαλάκα που θα μου πάρεις και τη θέση, γαμώ τη φάρα σου". 

Ο αλλοδαπός όμως δεν αντιδράει και αλλάζει υπομονετικά θέση για να μπει μπροστά ο ούγκανος που ανέφερα. Στη συνέχεια μία άλλη κότα-πολύ Ελληνίδα-πενηντάρα-που δεν μπορεί να καταδεχτεί να της πάρει η ξένη τη θέση στην ουρά αρχίζει να φωνάζει σε ένα ζευγάρι νεαρών μουσουλμάνων που τόλμησαν να βρίσκονται μπροστά της. Τότε και ήταν η στιγμή αυτή που είπα να παρέμβω  λέγοντας το αδιανόητο.. ότι είναι τουλάχιστον αηδιαστικό να τσακώνεσαι και να βρίζεις έναν άγνωστο γιατί έκανε την εγκληματική πράξη να σου πάρει την θέση στην ουρά και στην περίπτωση του ούγκανου να πάρει ο ίδιος τη θέση από τον αλλοδαπό γιατί προφανώς ως Έλλην προηγείται.

Για να μην μακρηγορώ κάνοντας την αδιανόητη επίσης πράξη να παραχωρήσω τη θέση μου στους μουσουλμάνους εξεγείρω την κότα και τον ούγκανο οι οποίοι σαφώς και αλληλοστηρίζονται και καταλήγω να με ακολουθεί  από πίσω ο σαραντάρης πατριώτης ουρλιάζοντας μου σε όλο το κατέβασμα μέχρι τον δρόμο αλλά και στον δρόμο ατάκες όπως "μωρή ξεφτιλισμένη δεν σε γαμάνε οι Έλληνες καλά και υπερασπίζεσαι τους βρομιάρηδες, θα σε στείλω μωρή στην Μακρόνησο παλιοκουμούνι να σε γαμάνε οι ξένοι, παλιοξεφτιλισμένη" κτλπ κτλπ.

Περιττό να πώ ότι σε όλη τη διαδικασία αυτή δυστυχώς είχα μείνει με ανοιχτό το στόμα μην μπορώντας να απαντήσω σε όλο αυτό τον παροξυσμό.

Το ζήτημα όμως δεν είναι ο πατριώτης με role model τον Ηλία Κασιδιάρη, ούτε η κοτάρα που καθόταν μπροστά μου αλλά οι τουλάχιστον 100 άνθρωποι που παρακολουθούσαν το σκηνικό αλλά κανένας τους δεν θέλησε να σπαταλήσει πέντε λεπτά από την ζωή του και να τραμπουκίσει τον φασίστα. Πλέον οι λέξεις αλληλεγγύη, σεβασμός σε ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο είναι τουλάχιστον ουτοπικές. 

Όπως λειτουργούμε σε όλα σχεδόν τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα που αφορούν είτε έμμεσα είτε άμεσα εμάς τους ίδιους, αδιάφορα, έτσι και σε αυτού του είδους τις περιπτώσεις δεν θα επεμβαίναμε. Γιατί άλλωστε να επέμβεις όταν βλέπεις κάτι τέτοιο; Μπορεί να βρεις και τον μπελά σου.. Και είναι αυτός ο φόβος, ο ωχαδερφισμός, η αδράνεια και η αδιαφορία που αποτελούν πολύ μεγαλύτερο στήριγμα για τον φασισμό από τους ίδιους τους υποστηρικτές του.Ή ακόμα χειρότερα επειδή μέσα μας έχουμε ένα φασιστάκι μπορεί όλοι αυτοί που παρακολουθούσαν τον φασίστα να με βρίζει και να με απειλεί μπορεί να σκεφτόντουσαν "Τα ήθελε και αυτή.. Ποιος ο λόγος να υπερασπιστείς έναν μετανάστη;". Γιατί για πολλούς η υποστήριξη, η βοήθεια και η υπεράσπιση ενός άγνωστου είναι περιττές διαδικασίες.

 Αλλά πολλές φορές η βία που παράγει η σιωπή μπορεί να είναι πολύ πιο δυνατή από τη λεκτική ή τη σωματική.. Είναι οι αδιάφοροι, αυτοί που μας επηρεάζουν μέσω της αδράνειας τους, μέσω της σιωπής τους. Σ' οποιαδήποτε περίπτωση δεν θα εκτεθούν γιατί τι θα πει και ο κόσμος άλλωστε, δεν θα μιλήσουν γιατί  φοβούνται και είναι αυτός ο φόβος τους η μεγαλύτερη κινητήριος δύναμη για έναν φασίστα, για έναν εργοδότη, για ένα αυταρχικό καθεστώς. Μπορούν να μας ελέγξουν γιατί φοβόμαστε, μπορούν να μας απολύσουν γιατί δεν μπορούμε να συσπειρωθούμε και να δράσουμε συλλογικά ενάντια στην απόλυση του άλλου γιατί δεν απέλυσαν εμάς, μπορούν να μας τραμπουκίσουν γιατί γνωρίζουν ότι κανένας δεν θα μας υπερασπιστεί. Δεν μπορούμε να μένουμε ανέπαφοι. Δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια πλέον.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)