to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:54 | 10.09.2015

Οικονομία

Στην Ευρωβουλή το ζήτημα του ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων

Δέσμευση 9 εταιρειών εμπορίας καυσίμων, ενώπιον της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, για παύση αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας με πρατηριούχους. Τι αναφέρεται σε απάντηση του Επιτρόπου Ενέργειας, Miguel Arias Canete, στον Δημήτρη Παπαδημούλη.


Στην άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά καυσίμων και στην παύση, εκ μέρους των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας με πρατηριούχους, αναφέρθηκε ο Επίτροπος Ενέργειας, κ. Canete, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στην ερώτησή του αναφερόταν στις προσπάθειες που καταβάλλει η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού για την άρση των κανονιστικών περιορισμών που νοθεύουν τον ανταγωνισμό στην αγορά καυσίμων, μνημονεύοντας παλαιότερη απάντηση της Κομισιόν, στην οποία σημειωνόταν ότι «η ελληνική αγορά καυσίμων είναι μάλλον συγκεντρωτική, με δύο καθετοποιημένες εταιρείες, όπου τα ΕΛ.ΠΕ και η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ έχουν δεσπόζοντα ρόλο». 

Στη συνέχεια της ερώτησής του ο Έλληνας ευρωβουλευτής, αφού τονίζει ότι «η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει επανειλημμένα προτείνει σε γνωμοδοτήσεις της (2007, 2008, 2012) μια σειρά από μέτρα που ενισχύουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, όχι μόνο στην αγορά λιανικής και χονδρικής, αλλά και στον κλάδο της διύλισης, στον οποίο λειτουργούν μόνο 2 επιχειρήσεις», ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων που έχει προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και πώς αξιολογεί την πορεία υλοποίησης η Επιτροπή», «ποια πρόσθετα μέτρα προτείνει η Επιτροπή στην ελληνική κυβέρνηση για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, κυρίως στον κλάδο της διύλισης", καθώς επίσης, «ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στα υπόλοιπα κράτη μέλη με παρόμοια δομή αγοράς σαν την ελληνική».

Στην απάντησή του ο Επίτροπος Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενημερώνει τον Έλληνα ευρωβουλευτή ότι «στις 25 Ιουλίου 2015, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι ανέλαβε δεσμεύσεις, τις οποίες πρότειναν 9 εταιρείες εμπορίας καυσίμων, ούτως ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ανταγωνισμού στη λιανική αγορά καυσίμων» και συγκεκριμένα την παύση της «πρακτικής σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας με πρατηριούχους», άνω των 5 ετών (βλέπε Ανακοίνωση Επιτροπής Ανταγωνισμού).

Καταλήγοντας στην απάντησή του ο Επίτροπος Canete τονίζει ότι «η Επιτροπή θα εξακολουθήσει τη στενή της συνεργασία με τις ελληνικές αρχές σε ό,τι αφορά τη λήψη μέτρων ενίσχυσης του ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων μέσω, μεταξύ άλλων, της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών, κατά περίπτωση».

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται εδώ:

http://www.epant.gr/img/x2/news/news777_1_1438080633.pdf

Ακολουθούν η πλήρης ερώτηση και απάντηση:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-010247/2015 προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού

Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL)

Θέμα: Ελληνική αγορά καυσίμων

Στην απάντησή της για τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, η Επιτροπή (Ε-10778/2014) ανέφερε ότι η «ελληνική αγορά καυσίμων είναι μάλλον συγκεντρωτική, με δύο καθετοποιημένες εταιρείες, όπου τα ΕΛ.ΠΕ και η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ έχουν δεσπόζοντα ρόλο», σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι «εκτιμά τις προσπάθειες της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού για την άρση των κανονιστικών περιορισμών που νοθεύουν τον ανταγωνισμό στον τομέα και συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές όσον αφορά μέτρα για την άρση των περιορισμών αυτών, μεταξύ άλλων, διευκολύνοντας τη συμμόρφωση των εισαγωγέων με την υποχρέωση διατήρησης αποθεμάτων». Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει επανειλημμένα προτείνει σε γνωμοδοτήσεις της (2007, 2008, 2012) μια σειρά από μέτρα που ενισχύουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, όχι μόνο στην αγορά λιανικής και χονδρικής, αλλά και στον κλάδο της διύλισης, στον οποίο λειτουργούν μόνο 2 επιχειρήσεις.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων που έχει προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και πώς αξιολογεί την πορεία υλοποίησης η Επιτροπή;

2. Ποια πρόσθετα μέτρα προτείνει η Επιτροπή στην ελληνική κυβέρνηση για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, κυρίως στον κλάδο της διύλισης;

3. Ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στα υπόλοιπα κράτη μέλη με παρόμοια δομή αγοράς σαν την ελληνική;

E-010247/2015 Απάντηση του κ. Arias Cañete εξ ονόματος της Επιτροπής (31.8.2015) 

Όπως σημειώνεται στη γραπτή ερώτηση E-10778/2014, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει και στηρίζει τις προσπάθειες της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, τις σχετικές με την άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό όσον αφορά την ελληνική αγορά καυσίμων. Στις 25 Ιουλίου 2015 η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι ανέλαβε δεσμεύσεις, τις οποίες πρότειναν 9 εταιρείες εμπορίας καυσίμων, ούτως ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ανταγωνισμού στη λιανική αγορά καυσίμων. Η Επιτροπή θα εξακολουθήσει τη στενή της συνεργασία με τις ελληνικές αρχές σε ό,τι αφορά τη λήψη μέτρων ενίσχυσης του ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων μέσω, μεταξύ άλλων, της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών, κατά περίπτωση. 

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)