to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:28 | 15.03.2016

Αθλητισμός

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τον Κώδικα Αντιντόπιγκ του WADA

Κατατέθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το Σχέδιο Νόμο με τις «Αναγκαίες Ρυθμίσεις για την Εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με το νέο Κώδικα Αντιντόπιγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπιγκ και άλλες διατάξεις».


Όπως είχε δηλώσει ο υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής, το νομοσχέδιο κατατίθεται προς συζήτηση και ψήφιση ώστε να εναρμονιστεί απόλυτα η χώρα μας με τον κανονισμό του WADA κι έτσι να δοθεί τέλος στην… πορτοκαλί επιτήρηση που βρισκόταν μαζί με πολλές άλλες χώρες της υφηλίου.

Ο παγκόσμιος κώδικας κατά του ντόπινγκ υιοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2003, τέθηκε σε ισχύ το 204 και εν συνεχεία τροποποιήθηκε και τέθηκε εκ νέου σε ισχύ το 2009. Το ιδρυτικό συμβούλιο του WADA προχώρησε σε αναθεωρήσεις του παγκόσμιου κώδικα στις 15 Νοεμβρίου 2015 στο Γιοχάνεσμπουργκ το 2013 οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2015.

Σκοπός του παγκόσμιο κώδικα κατά του ντόπινγκ είναι μεταξύ άλλων:

Η προστασία του θεμελιώδους δικαιώματος των αθλητών να να συμμετέχουν στον αθλητισμό χωρίς τη χρήση φαρμακοδιέγερσης και συνεπώς η προώθηση της υγείας, της δικαιοσύνης και της ισότητας των αθλητών σε όλο τον κόσμο.

Επίσης η διασφάλιση εναρμονισμένων, συντονισμένων και αποτελεσματικών προγραμμάτων κατά του ντόπινγκ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, ως προς τον εντοπισμό, την αποτροπή και την πρόληψη του ντόπινγκ.

Ο κώδικας αποτελεί το θεμελιώδες και οικουμενικό έγγραφο πάνω στο οποίο βασίζεται το παγκόσμιο πρόγραμμα αντιντόπινγκ στον αθλητισμό. Σκοπός του κώδικα είναι να εντείνει τις προσπάθειες κατά του ντόπινγκ μέσω της παγκόσμιας εναρμόνισης των βασικών στοιχείων του αντιντόπινγκ.

Όλες οι διατάξεις του κώδικα είναι υποχρεωτικές και πρέπει να τηρούνται από κάθε αθλητή ή οργανισμό αντιντόπινγκ όπως προβλέπεται. Όμως ο κώδικας δεν αντικαθιστά ούτε ακυρώνει την ανάγκη υιοθέτησης εμπεριστατωμένων κανόνων αντιντόπινγκ από κάθε έναν οργανισμό αντιντόπινγκ ξεχωριστά.

Οι αθλητές ή άλλα πρόσωπα αποδέχονται τους κανόνες αντιντόπινγκ ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στους αγώνες και δεσμεύονται απ΄ αυτούς.

Ακόμη θεωρείται ουσιώδες για λόγους εναρμόνισης ότι όλα τα υπογράφοντα μέρη του κώδικα, θα βασίζουν τις αποφάσεις τους στο0ν ίδιο κατάλογο παραβάσεων κανόνων αντιντόπινγκ , στην ίδια ευθύνη απόδειξης και θα επιβάλουν τις ίδιες συνέπειες για τις ίδιες παραβάσεις κανόνων αντιντόπινγκ. Οι κανόνες πρέπει να είναι ίδιοι, ανεξάρτητα αν η ακροαματική διαδικασία πραγματοποιείται ενώπιον μιας διεθνούς ομοσπονδίας, σε εθνικό επίπεδο ή ενώπιον του CAS (Διεθνές Διαιτητικό Αθλητικό Δικαστήριο).

Μεταξύ άλλων στο νέο αθλητικό νομοσχέδιο προβλέπονται αλλαγές με τα εξής άρθρα:

Στο άρθρο 1.1 προσδιορίζονται οι φορείς που είναι αρμόδιοι για την καταπολέμηση του ντόπινγκ και αυτοί είναι το ΕΣΚΑΝ και ο ΕΟΚΑΝ, ο οποίος προορίζεται να αντικαταστήσει το πρώτο (αναμένεται η έκδοση προεδρικού διατάγματος ίδρυσής του)

Στο άρθρο 1.2 προβλέπεται η η υποχρεωτική εναρμόνιση με τους κανόνες αντιντόπινγκ όλων των εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών, η οποία αποτελεί πλέον προϋπόθεση για τηην έκδοση ή την διατήρηση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης καθώς και κάθε κρατικής επιχορήγησης.

Στα άρθρα 1.5 και 1.6 προσδιορίζονται οι διαδικασίες ελέγχου ντόπινγκ εντός και εκτός αγώνων, ενώ στο άρθρο 2 γίνεται ο ορισμός του ντόπινγκ και προσδιορίζονται οι παραβάσεις των κανόνων του.

Στο άρθρο 4 προσδιορίζεται ο κατάλογος των απαγορευμένων ουσιών, στο άρθρο 6 οι ειδικοί κανόνες ανάλυσης των δειγμάτων, στο άρθρο 8 η πειθαρχική διαδικασία και τα όργανα που επιλαμβάνονται μετά την ένδειξη από το ΕΣΚΑΝ περί παραβίασης κάποιου κανόνα.

Στο 8.1 περιλαμβάνεται η μεγαλύτερη ίσως τομή που επιφέρει ο κώδικας και είναι η απεμπλοκή του πρωτοβάθμιου πειθαρχικού οργάνου από τις εθνικές αθλητικές ομοσπονδίες και η καθιέρωση της ανεξάρτητης πρωτοβάθμιας πειθαρχικής επιτροπής στα πλαίσια του ΕΣΚΑΝ. Η επιτροπή είναι εννεαμελής με τετραετή θητεία. Δευτεροβάθμιο όργανο είναι το ΑΣΕΑΔ, ενώ προβλέπεται και η δυνατότητα προσφυγής στο CAS.

Στο άρθρο 9 προβλέπεται η αυτεπάγγελτη ακύρωση όλων των επιδόσεων και προνομίων των παραβατών, στο 10 αυστηροποιούνται οι πειθαρχικές ποινές σε παραβάτες αθλητές, όπως η ακύρωση των αποτελεσμάτων, οικονομικές συνέπειες, αυτοδίκαια δημοσιοποίηση της κύρωσης.

Στο άρθρο 12 προβλέπονται για πρώτη φορά στην ελληνική νομοθεσία κυρώσεις και κατά αθλητικών ομοσπονδιών, ενώ στο άρθρο 16 προβλέπεται η εφαρμογή των κανόνων αντιντόπινγκ και σε ζώα που συμμετέχουν σε αγώνες και στο 17 η δεκαετής παραγραφή από τη γνωστοποίηση της παράβασης στον αθλητή.

Με το άρθρο 23 αθλητές ή αθλήτριες που έχουν καταδικαστεί ποινικά ή πειθαρχικά για ντόπινγκ εξαιρούνται των ωφελημάτων της κείμενης νομοθεσίας. Τα κάθε είδους προνίομια ή ωφελήματα που τους έχουν χορηγηθεί ανακαλούνται.

Με το άρθρο 29 καταργείται το Εθνικό Συμβούλιο Αθλητικού Σχεδιασμού, γιατί ουδέποτε λειτούργησε στην πράξη ούτε εκπλήρωσε τους στόχους για τους οποίους είχε συσταθεί. Με το άρθρο 31 ρυθμίζεται το ζήτημα χορήγησης ειδικής άδειας για αθλητές και προπονητές που εργάζονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και συμμετέχουν σε αγώνες ύψιστης σημασίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)