to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:05 | 22.03.2016

Πολιτική

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων συζητήθηκαν οι πρώτες προτάσεις για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Το κείμενο-πλαίσιο των διαπιστώσεων της πρώτης αυτής φάσης αποτελείται από βασικές προτάσεις και 23 σημεία με βάση τα οποία μπορεί να σχεδιαστεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, μέσα στον επόμενο μήνα θα διατυπωθούν οι απόψεις των κομμάτων για κάθε σημείο αναλυτικά.


Καταδίκασαν τις επιθέσεις στις Βρυξέλλες σήμερα, αλλά και στην Κωνσταντινούπολη την προηγούμενη εβδομάδα, οι εκπρόσωποι όλων των κομμάτων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την οποία ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος συζητήσεων στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. «Ζούμε σε πολύ κρίσιμες ιστορικές στιγμές», ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Σία Αναγνωστοπούλου.

Εξάλλου, στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης ήταν τα συμπεράσματα από την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου συζητήσεων στην Επιτροπή, στις οποίες συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων της εκπαίδευσης (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, ΕΛΜΕ προτύπων και πειραματικών, Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, πρόεδροι Ερευνητικών Κέντρων), μορφωτικοί ακόλουθοι των χωρών της ευρωζώνης, καθώς και πρώην υπουργοί Παιδείας (η Μαριέττα Γιαννάκου, η οποία παρέστη σε συνεδρίαση και οι Άννα Διαμαντοπούλου, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος και Γεράσιμος Αρσένης με υπομνήματα).

Το κείμενο-πλαίσιο των διαπιστώσεων της πρώτης αυτής φάσης αποτελείται από βασικές προτάσεις και 23 σημεία με βάση τα οποία μπορεί να σχεδιαστεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, μέσα στον επόμενο μήνα θα διατυπωθούν οι απόψεις των κομμάτων για κάθε σημείο αναλυτικά.

Ειδικότερα, αναφέρεται στο κείμενο η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου, η αναμόρφωση της ύλης στα σχολικά βιβλία, η καθιέρωση πιστοποιητικού διδακτικής επάρκειας στα πανεπιστήμια, για όσους θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί, η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αυτοτέλεια του λυκείου και ο νέος τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και η διαμόρφωση του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας.

Για «διαπιστώσεις που αποτυπώνουν την πραγματικότητα», έκανε λόγο η Σία Αναγνωστοπούλου και επεσήμανε ότι δείχνουν ότι η περίοδος της κρίσης ήρθε να προστεθεί στα προβλήματα που είχε ήδη η Παιδεία, καταδεικνύοντας το ζήτημα της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης. «Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να σταθεί όρθια η Παιδεία σε περίοδο κρίσης, αλλά και βγαίνοντας από αυτήν, να βρούμε ποια είναι η Παιδεία που θέλουμε να προσφέρουμε στους νέους ανθρώπους», προσέθεσε η αναπλ. υπουργός.

Από την πλευρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αν και υπήρξε γενικά αποδοχή της προσπάθειας για την εξεύρεση μιας συναίνεσης και αναφέρθηκαν αρκετές προσθήκες σχετικά με το κείμενο των συμπερασμάτων, έντονη ήταν η αίσθηση ότι πρόκειται για ένα πολύ γενικόλογο κείμενο, το οποίο χρήζει πολλών διευκρινίσεων.

Σε πιο έντονους τόνους, ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο οποίος δήλωσε απαισιόδοξος ως προς την πιθανότητα να απαλλαχθεί η Παιδεία από τις παθογένειες και να δοθεί όραμα και πίστη, εξαιτίας της «εμμονής και ιδεοληψίας» της κυβέρνησης. Επίσης, ο τομεάρχης Παιδείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, έκανε λόγο για «ασάφειες» του κειμένου, που αποδεικνύουν την «προσχηματικότητα» του διαλόγου, ενώ από το ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής έκανε λόγο για προσπάθεια «αποπροσανατολισμού από τα επείγοντα προβλήματα του λαού» και στο χώρο της Παιδείας.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)