to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:17 | 01.06.2020

Πολιτική

Σχολείο φθηνό για το κράτος και ακριβό για την οικογένεια: Στην επιτροπή της Βουλής το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας συζητήθηκε σήμερα (Δευτέρα 1/6/20) στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής - Το νομοσχέδιο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο «φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές», τόνισε ο Νίκος Φίλης


Το βράδυ της Πέμπτης κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Σήμερα, Δευτέρα 1/6/20, έγινε η πρώτη σχετική συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.

Έκλεισε τα ολοήμερα σχολεία χωρίς να εκδώσει ούτε καν εγκύκλιο

Χωρίς να εκδώσει ούτε καν εγκύκλιο η υπουργός Παιδείας έκλεισε τα ολοήμερα σχολεία: Αυτό αποκάλυψε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης με παρέμβασή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (1/6/2). «Πρόκειται για καραμπινάτη παρανομία. Κεραμιδαριό η εκπαίδευση» είπε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα ο Ν. Φίλης επεσήμανε ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα του φιλοκυβερνητικού τύπου η Ν. Κεραμέως ήταν εναντίον του κλεισίματος των σχολείων τον Μάρτιο λόγω του κορωνοϊού παρά τις εισηγήσεις των επιστημόνων αλλά αναγκάσθηκε να αλλάξει θέση μετά την απόφαση του πρωθυπουργού. «Αυτά που λέει ότι ακούει τους ειδικούς είναι για το πόπολο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καλώντας την υπουργό να διαψεύσει τα δημοσιεύματα Επισημαίνεται ότι ο Ν. Φίλης πριν την έναρξη της συνεδρίασης για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο ζήτησε από την υπουργό να δηλώσει αν έχει αποσταλεί εγκύκλιος στα σχολεία ότι δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα.

«Ερωτώ και θέλω μία απάντηση. Υπάρχει από την υπουργό εγκύκλιος, απόφαση ή οτιδήποτε; Τι νομοσχέδια συζητάμε όταν δεν υπάρχει σαφής απάντηση για ένα θέμα που αφορά την εκπαίδευση και την οικογένεια και υπάρχει αναβρασμός στην εκπαίδευση», είπε.

«Εγκύκλιος υπάρχει με όλες τις οδηγίες για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Τα ολοήμερα υπάρχει απόφαση να μην λειτουργήσουν. Όλοι είναι ενημερωμένοι ότι λειτουργούμε με το πρωινό τμήμα. Έφυγε έγκαιρα η εγκύκλιος με τη λειτουργία του πρωινού τμήματος. Είναι όλοι ενήμεροι. Έχουν γίνει τηλεδιασκέψεις με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης», απάντησε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι δεν εστάλη εγκύκλιος ότι δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα, αλλά εγκύκλιος μόνο για τα σχολεία που θα λειτουργήσουν.

Ν. Φίλης: H ΝΔ θέλει σχολείο φθηνό για το κράτος και ακριβό για την οικογένεια

Ο τίτλος «νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης», όπως το αποκάλεσε η εμπνεύστριά του είναι ψευδώνυμος, τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Φίλης, προσθέτονταςπως στην πραγματικότητα αυτό που επιδιώκει είναι να δημιουργήσει ένα σχολείο «φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές». Αυτό τόνισε ο εισηγητής της μείζονος αντιπολίτευσης Νίκος Φίλης.

Το μοντέλο αυτό τύπου Θάτσερ, συνέχισε ο Ν. Φίλης, έχει χρεοκοπήσει σε άλλες χώρες και η υπουργός Παιδείας το φέρνει με το πολυνομοσχέδιό, προκαλώντας «ανακατωσούρα» όπως συνηθίζει, και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και ερήμην των εκπαιδευτικών. Χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις των δασκάλων και καθηγητών ως μια «αντίσταση, μια κριτική αντίδραση σε αυτά που απεργάζεται το υπουργείο Παιδείας». Κάτι που φάνηκε και στη διαβούλευση, όπου η συντριπτική πλειοψηφία όσων το σχολίασαν, πάνω από 5.000 άτομα ήταν εναντίον. Για αυτό και προέβη σε ελιγμούς, αποσύροντας διατάξεις που κρατάει για αργότερα.

Ο Ν. Φίλης επέμεινε στην αρνητική αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων δημοτικών σχολείων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε νομοθετήσει την επέκταση του ολοήμερου σε όλη την Ελλάδα. Σχολείο ισότητας και δημοκρατίας, που έχει κατοχυρωθεί με προεδρικό διάταγμα. Η αναστολή λειτουργίας του ολοήμερου με μια... τηλεοπτική ανακοίνωση της υπουργού, εφόσον δεν υπάρχει νομοθέτηση, είναι παράνομη. Πέραν αυτού όμως, θέτει ουσιαστικό πρόβλημα στις οικογένειες και τους μαθητές. Ζητήσαμε απαντήσεις, λάβαμε μισόλογα. Όπως επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ είχα κατοχυρώσει την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή. Κόντρα τότε στις αντιδράσεις ΝΔ και ορισμένων από τους δημάρχους της. Είναι έργα του ΣΥΡΙΖΑ αυτά, έργα στήριξης των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων, και είμαστε περήφανοι για τη θεσμοθέτησή τους.

Διαβάσαμε χτες τον Τύπο, συνέχισε ο Ν. Φίλης, ότι η κα Κεραμέως δεν ήθελε να κλείσουν τα σχολεία και υποχρεώθηκε σε υποχώρηση μόνο μετά από παρέμβαση του πρωθυπουργού. Αυτά που λέει ότι «ακούμε τους ειδικούς», είναι για το «πόπολο»! Και θυμίζω, ο ΣΥΡΙΖΑ στάθηκε από την πρώτη στιγμή θετικός στο κλείσιμο, ως υγειονομικό μέτρο.

Συνοπτικά, ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στις ακόλουθες πτυχές του νομοσχεδίου:

Αρνητική εξέλιξη τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία. Όλοι οι παιδαγωγοί εξηγούν ότι δεν πρέπει τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να μαθαίνουν άλλη από τη μητρική γλώσσα. Το ίδιο διατύπωσαν με ομόφωνη γνώμη τους τους οι πρόεδροι όλων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας. Οι καθ’ ύλην ειδικοί. Τι συμβαίνει; Δεν θέλει τώρα να ακούει τους ειδικούς η κα Καραμέως, όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε κάθε πέντε φράσεις της; Χρειάζεται μάλλον να θυμίσω, ότι όταν θεσμοθέτησα ως υπουργός τα αγγλικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την πρώτη τάξη, η κα Γιαννάκου είχε ταχθεί ενάντια με το ίδιο επιχείρημα -όχι γλώσσα άλλη πλην μητρικής τόσο νωρίς. Βέβαια τότε οι ειδικοί είχαν εισηγηθεί ότι στην ηλικία των 6 ετών αυτό είναι αποδεκτό και προχώρησα.

Αντίθετα, η ΝΔ κατήργησε τη δεύτερη γλώσσα στα νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Μέτρο θετικό που δυστυχώς έπεσε θύμα του εθνικιστικού παροξυσμού της ΝΔ. Το είχε κι αυτό θεσμοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Βάλαμε ένα βοηθό πλάι στο νηπιαγωγό, που να ξέρει την τουρκική, για να μπορέσουμε να κερδίσουμε στην ουσία τα παιδιά της μειονότητας, που δεν καταλάβαιναν λέξη ελληνικά. Και όχι να τα απομονώνουμε, σπρώχνοντάς τα στις αγκάλες των ακραίων της μειονότητας. Αυτό κατήργησε η ΝΔ.

Εξέφρασε επίσης την πλήρη αντίθεση του με την θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, που τη μία και μοναδική φορά που εφαρμόστηκε οδήγησε σε 25% αποτυχία και υποχρέωσε την κυβέρνηση Σαμαρά τότε να προσθέσει εξεταστική.

Για τα λατινικά vs κοινωνιολογία: Αναγκαία ασφαλώς τα λατινικά, είπε ο Ν. Φίλης, για ορισμένα τμήματα της φιλοσοφικής, όπως το Ιστορικό – Αρχαιολογικό. Η κοινωνιολογία όμωςπροσφέρει στα παιδιά μια ευρύτερη κατανόηση της κοινωνίας. Θυμάμαι τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη που με άλλους ακραίους φώναζε ότι η κοινωνιολογία είναι... αριστερή επιστήμη. Μπούρδες! Δεν υπάρχουν αριστερές επιστήμες! Λες και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός ελεύθερου πολίτη, όπως ορίζει το Σύνταγμα, δεν περνάει μέσα και από τέτοιες, ευρύτερου ορίζοντα, επιστήμες.

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σία Αναγνωστοπούλου: Συνεπέστατη με τον εαυτό της και με το πρόγραμμα της ΝΔ η Κεραμέως (βίντεο)

Mερ. Τζούφη: Υποβαθμίζει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του

«Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας αποτελεί σημείο επιστροφής στην κανονικότητα της κακής νομοθέτησης, της απουσίας διαλόγου, αλλά και της αποθέωσης της επικοινωνιακής πολιτικής σε βάρος των ουσιαστικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση». Αυτό τόνισε εισαγωγικά η Μερόπη Τζούφη κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η βουλευτής Ιωαννίνων σημείωσε πως ο τίτλος του νομοσχεδίου: «Αναβάθμιση του σχολείου & άλλες διατάξεις» είναι το λιγότερο ειρωνικός και υποκριτικός, καθώς όχι απλώς δεν αναβαθμίζει το σχολείο αλλά υποβαθμίζει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του.

Συνεχίζοντας, υπογράμμισε πως είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία που αναδύει το συντηρητισμό της κυβέρνησης Μητσοτάκη και αναρωτήθηκε για το πως να σχολιάσει κανείς την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια. Σημείωσε επίσης πως μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα, δημιουργεί κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς, ενώ επαναφέρει την αποτυχημένη Τράπεζα Θεμάτων.

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως η υπουργός Παιδείας «δεν ακούει τους ειδικούς, δηλαδή του προέδρους και τους κοσμήτορες των παιδαγωγικών τμημάτων, οι οποίοι εναντιώνονται στις ρυθμίσεις για τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου.

Ειδική αναφορά έκανε και στις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως επαναφέρει αποτυχημένες διατάξεις των νόμων Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου. Τόνισε πως το νομοσχέδιο στενεύει τη δημοκρατία, αφαιρεί το δικαίωμα του εκλέγειν από μεγάλο μέρος μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ με τη διάταξη για τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, η κυβέρνηση επιχειρεί να στήσει ένα παράλληλο σύστημα εκπαίδευσης για λίγους, παρακάμπτοντας το Άρθρο 16 και εισάγοντας δίδακτρα.

Τέλος, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις και έχει κινητοποιήσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και φοιτητές σε όλη τη χώρα. «Είναι ένα νομοσχέδιο που έχει ήδη απορριφθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα».

Αντιδρούν οι ενώσεις των εκπαιδευτικών

Δάσκαλοι και καθηγητές προγραμματίζουν πραγματοποίησαν νέα διαδήλωση τη Δευτέρα 1/6 και προγραμματίζουν 24ωρη απεργία την Τρίτη 9 Ιουνίου ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή, σήμερα, Δευτέρα 1η Ιουνίου, στις 7 το απόγευμα.

«Συνεχίζουμε τον αγώνα μας» διαμηνύουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και με ανακοίνωσή τους εγγκαλούν την κυβέρνηση ότι «αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, και παρά τις αντιδράσεις όλων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχώρησε, με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, στην κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία».

«Το νομοσχέδιο διατηρεί εν ισχύ την τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ αποφάσισε το άνοιγμα όλων των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών» τονίζουν στην ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)