to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

0:42 | 01.09.2016

Πολιτική

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας - Ν. Φίλης: Παρακαταθήκη η σύγκλιση (βίντεο)

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις». Κατά από ΝΔ, παρών από Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΚΚΕ, Ποτάμι και Ένωση Κεντρώων. Τα άρθρα για την ιδιωτική εκπαίδευση υπερψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΚΚΕ, κατά η ΝΔ, «παρών» Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων.


Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, κατά από Νέα Δημοκρατία και Χρυσή Αυγή και «παρών» ψήφισαν Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΚΚΕ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων.

Επί του συνόλου των άρθρων, υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, κατά ΝΔ και ΧΑ και «παρών» Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων.

 

Σημειώνεται ότι το άρθρο που αφορά στα εργασιακά στην ιδιωτική εκπαίδευση ψήφισαν υπέρ ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΚΚΕ, κατά ΝΔ, ΧΑ και «παρών» ψήφισαν Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων.

«Σήμερα έγινε ένα πρώτο βήμα ότι στο μέλλον μπορεί να υπάρξουν συγκλίσεις, διότι από την ψηφοφορία προκύπτουν συγκλίσεις. Το "παρών" είναι ένα σοβαρό βήμα, που λαμβάνει υπόψιν η κυβέρνηση. Αυτή η σύγκλιση είναι παρακαταθήκη». Αυτό τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης. «Δεν μας λείπει ο διάλογος, μας λείπει η προδιάθεση της συνεννόησης», ανέφερε και τόνισε ότι το «όχι» της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί «πρόβλημα ταυτότητας» του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ανέφερε, δε, ότι από τον Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το νέο πρόγραμμα των θρησκευτικών στα σχολεία, ώστε «να είναι μάθημα γνώσης των θρησκειών και όχι μάθημα ομολογιακό».

Νωρίτερα, ο υπουργός είχε επισημάνει: «Έχουμε μεταρρυθμιστική ατζέντα που είναι υπέρ όλων. Στόχος μας είναι να αναβαθμίσουμε το δημόσιο σχολείο, όχι για λόγους ιδεολογικούς, αλλά για λόγους λογοδοσίας απέναντι στην κοινωνία. Το σχολείο θα αποδειχθεί μοχλός επανόρθωσης της κοινωνίας».

Ο υπουργός επανέλαβε ότι οι αλλαγές στην Παιδεία ξεκινούν από κάτω, αναβαθμίζοντας το δημοτικό και το γυμνάσιο. «Με λιγότερα νήπια και προνήπια, έχουμε περισσότερα νηπιαγωγεία φέτος. Μας λέτε κλείνουμε το ολοήμερο. Τα παιδιά και τα τμήματα είναι όσα και πέρυσι».

«Μας λέτε ότι θέλουμε να κλείσουμε το δημοτικό. Θα είναι ενιαίο, δεν θα είναι δύο ταχυτήτων. Η εξοικονόμηση έχει να κάνει με καλύτερη διαχείριση του δυναμικού που έχουμε», τόνισε και ξεκαθάρισε ότι «τα σχολεία θα ανοίξουν είτε με πολιτικές ή παρασυνδικαλιστικές τρικλοποδιές».

Αναφορικά με την τροπολογία που αφορά στα ΑΕΙ, ο κ. Φίλης εξήγησε ότι η ρύθμιση για την επανεγγραφή των φοιτητών που για δυο συνεχή εξάμηνα δεν πήγαν να εγγραφούν, αφορά φοιτητές που για δυο συνεχή εξάμηνα, για οποιoδήποτε λόγο, δεν πήγαν να γραφούν, είναι ενεργοί. «Δεν έχουν διαγραφεί», είπε, «τους δίνουμε τη δυνατότητα να γραφούν στο εξάμηνο τους».

Ακόμη, αναφερόμενος στο ζήτημα της αριστείας, στο οποίο αναφέρθηκαν πολλοί βουλευτές της αντιπολίτευσης κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι τάσσεται κατά, ο κ. Φίλης είπε ότι πρέπει να υπάρχει τάση βελτίωσης, αλλά το βασικό είναι η ουσία.

 

Εξάλλου, στην ομιλία της η αναπληρώτρια υπουργός, Σία Αναγνωστοπούλου, τόνισε ότι οι αλλαγές στην Παιδεία είναι υπόθεση του δημοκρατικού κράτους και υπεραμύνθηκε της διάταξης που αφορά στις μετακινήσεις καθηγητών, λέγοντας ότι στόχος είναι «να μην αδειάζουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια», καθώς είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν «έκρηξη μετακλήσεων και μετακινήσεων».

Από τη μεριά του, ο αναπληρωτής υπουργός, Κώστας Φωτάκης, επισήμανε ότι οι διατάξεις που αφορούν σε επιχορηγήσεις και τη δημιουργία ταμείου ΕΛΚΕ αποτελούν μια απάντηση στα οικονομικά προβλήματα του ερευνητικού χώρου και προσέγγιση στην αντιμετώπιση της φυγής επιστημόνων στο εξωτερικό.

Τέλος, ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης, επανέλαβε ότι το νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι προϊόν διαλόγου και με εκπροσώπους της ομογένειας, και ότι η εφαρμογή των αλλαγών θα γίνει το μεθεπόμενο σχολικό έτος. Επίσης, τόνισε τη σημασία της προϋπόθεσης διακρατικών συμφωνιών για τη σύσταση δίγλωσσων σχολείων.

 

 

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το σχέδιο νόμου

«Δυστυχώς και αυτό το νομοσχέδιο επιβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον χώρο της παιδείας με ιδεοληψίες και εμμονές που παραπέμπουν στο παρελθόν της δεκαετίας του '80 που ευθύνεται για τις περισσότερες παθογένειες της χώρας», τόνισε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Μάξιμος Χαρακόπουλος. Ο κ. Χαρακόπουλος έκανε λόγο για «ένα ακόμη νομοσχέδιο "κουρελού" του υπουργείου Παιδείας χωρίς αρχή, μέση και τέλος», ασκώντας κριτική στις διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. «Η κυβέρνηση έχει αλλεργία σε κάθε αξιολόγηση, είτε σε ιδιωτικούς είτε σε δημόσιους εκπαιδευτικούς», είπε χαρακτηριστικά. Επιπρόσθετα, η Νίκη Κεραμέως, κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έκανε λόγο για «ιδεοληπτική εμμονή» του υπουργείου κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση βάλλει κατά της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

  

Για απόσταση λόγων και δεσμεύσεων κατηγόρησε την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου ο εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος.

 

Εξάλλου, «πολυτροπολογία» χαρακτήρισε την τροπολογία που αφορά στα ΑΕΙ, ο εισηγητής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς και τόνισε ότι με την κατάργηση της αυτοδίκαιης διαγραφής φοιτητών «θα χαθεί ο μπούσουλας» στο πόσοι φοιτητές θα φοιτούν πραγματικά σε κάθε τμήμα. Στη συνέχεια, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Σπύρος Δανέλλης επέκρινε το υπουργείο ότι μένει περισσότερο στα λόγια και δεν κάνει πράξη τις δεσμεύσεις του. Επίσης, ανέφερε σχετικά με το ζήτημα της αδειοδότησης των καναλιών, ότι αν και η κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της ένα προνομιακό πεδίο, «αντί να επιδιώξει τον πλουραλισμό, επέλεξε τις αλχημείες», σε μια «προσπάθεια ελέγχου της ενημέρωσης».

 

Από το ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση» και τόνισε ότι αποτελεί συνέχεια στην προσαρμογή στις θέσεις των εργοδοτών, την ώρα που πηγαίνει «πολλά χρόνια πίσω» την Ειδική Αγωγή.

 

Το πρόβλημα των εγχειριδίων τα οποία διδάσκονται στα σχολεία του εξωτερικού επανέλαβε και σήμερα ο Κώστας Ζουράρις, από τους ΑΝΕΛ.

Τέλος, εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων, «νομοσχέδιο-σκούπα» χαρακτήρισε ο Αναστάσιος Μεγαλομύστακας το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ενώ η Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου ανέφερε ότι αν και χρειάζεται να ασχοληθεί το υπουργείο σοβαρά με τα θέματα εκπαίδευσης και στην Ελλάδα και στην ομογένεια, καθώς και με την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, η σύνταξη του νομοσχεδίου έγινε «χωρίς προσοχή», με «πρόχειρη διαδικασία», με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται τελικά η διδασκαλία στα σχολεία της ομογένειας ειδικά.

Εισηγούμενος το νομοσχέδιο, του οποίου η συζήτηση ολοκληρώνεται σήμερα Τετάρτη, στην Ολομέλεια της Βουλής ο Ν. Φίλης είπε ότι η ρύθμιση για την επαναφορά των αιτιολογημένων απολύσεων των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, η οποία «κατηγορείται για σοβιετοποίηση» της εκπαίδευσης, είναι εκείνη που θεσπίσθηκε επί κυβέρνησης Καραμανλή με υπουργό τον Γεώργιο Ράλλη και με τον Ευάγγελο Παπανούτσο να την υποστηρίζει (αναλυτικά εδώ).  Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εκτενώς στις ρυθμίσεις που προβλέπει το συζητούμενο νομοσχέδιο τόσο για την ιδιωτική εκπαίδευση όσο και για την ειδική αγωγή. Για την  ιδιωτική εκπαίδευση τόνισε ότι μπαίνει μία τάξη, ενώ αντιθέτως η Νέα Δημοκρατία  θέλει αυτόν το χώρο ασύδοτο. Για την ειδική αγωγή ανακοίνωσε ότι φέτος θα προσληφθούν 9.100 αναπληρωτές, περισσότεροι από κάθε άλλη χρονιά, καθώς επίσης και ότι ιδρύονται 543 νέα τμήματα ένταξης, μετά οκτώ χρόνια αδιαφορίας των  ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας.

Νωρίτερα, ο Ν. Φίλης κατέθεσε δύο τροπολογίες. Με την πρώτη ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την Ειδική Αγωγή και την Ιδιωτική Εκπαίδευση και με τη δεύτερη τροπολογία ρυθμίζονται θέματα του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και των σχολικών καθαριστριών.

 

«Η εκπαίδευση είναι αγαθό και όχι εμπόρευμα και […] η Πολιτεία οφείλει να παρέχει ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση για όλους τους μαθητές», αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), με αφορμή το νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Η νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή για την ιδιωτική εκπαίδευση αποκαθιστά τη συνταγματική νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, επαναφέροντας την εποπτεία της στο φυσικό της χώρο, δηλαδή το υπουργείο Παιδείας.

Α. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Εκλογικεύεται και συγκεκριμενοποιείται το καθεστώς των συμβάσεων (αρχική σύμβαση διετίας, η οποία - αν δεν καταγγελθεί - μετατρέπεται αυτοδικαίως σε αορίστου χρόνου). Η εκλογίκευση του καθεστώτος των συμβάσεων θεραπεύει τη χαοτική κατάσταση που προέκυψε στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά τη νομοθετική ρύθμιση Αρβανιτόπουλου που απελευθέρωνε πλήρως τις εργασιακές σχέσεις και καθιστούσε περιττή την εποπτεία των εποπτικών αρχών του Υπουργείου Παιδείας σε προσλήψεις και απολύσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Υπουργείο Παιδείας να μη γνωρίζει ποιοι διδάσκουν μέσα στα ιδιωτικά σχολεία, με αποτέλεσμα να οξύνεται η αδήλωτη εργασία και η απασχόληση ανθρώπων που δεν κατέχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Επιπλέον, γιγαντώθηκε το φαινόμενο των ολιγόμηνων συμβάσεων, που συντέλεσε οι εκπαιδευτικοί να είναι όμηροι του σχολείου και να μην πληρώνονται το καλοκαίρι.

Υπενθυμίζεται ότι μετά τις ρυθμίσεις Αρβανιτόπουλου και τις τεράστιες δυσλειτουργίες που προκάλεσε, υπήρξε σωρεία ερωτημάτων από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και την ίδια τη Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα της εποπτείας του προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων. Μετά από ερώτημα του Υπουργείου Παιδείας, εξεδόθη Γνωμοδότηση του ΝΣΚ (266/2014) που υπέγραψε η Υπουργός Παιδείας κ. Κιάου, σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε να υπάρξει άμεσα νέα νομοθετική ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση (η ρύθμιση που φτάνει σήμερα στη Βουλή).

  • Β. ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Η επικύρωση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη από τη Βουλή (και μάλιστα σχεδόν ομόφωνα) προβλέπει την προστασία του εργαζόμενου από την αναιτιολόγητη καταγγελία της σύμβασής του. Επειδή, επιπροσθέτως, σύμφωνα με την πάγια νομολογία, τα ιδιωτικά σχολεία παρέχουν το δημόσιο αγαθό της Παιδείας που έχει από την Πολιτεία αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημόσιου συμφέροντος, είναι εύλογο να μην επιτρέπεται πλέον η χωρίς καμιά αιτιολόγηση απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού. Άλλωστε, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εκδίδουν βαθμολογίες, διεξάγουν ενδοσχολικές εξετάσεις και υπογράφουν τίτλους σπουδών που αντιστοιχούν σε επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και οδηγούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την αγορά εργασίας, τόσο την εγχώρια, όσο και τη διεθνή.

Με την παρούσα, λοιπόν, ρύθμισηυποχρεώνονται πλέον οι εργοδότες να αιτιολογούν επαρκώς  τις καταγγελίες σύμβασης. Μπαίνει τέλος στο όνειδος των αναιτιολόγητων απολύσεων. Απολύσεις χωρίς έλεγχο νομιμότητας και ενδεχόμενης καταχρηστικότηταςκαι χωρίς διαπιστωτική πράξη από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης θεωρούνται άκυρες. Ο έλεγχος της πολιτείας (όπως, άλλωστε, προβλέπεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.) στις απολύσεις των εκπαιδευτικών τερματίζει το φαινόμενο να μη γνωρίζουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ποιοι υπηρετούν και ποιοι απολύονται, με αποτέλεσμα να γιγαντώνεται η αδήλωτη και παράνομη εργασία. Κυρίως όμως διασφαλίζονται συνθήκες ποιότητας, νομιμότητας και διαφάνειας μέσα στα ιδιωτικά σχολεία, καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν θα μπορούν να εκβιάζονται με την απειλή της αναιτιολόγητης απόλυσης για να αλλάζουν βαθμολογίες, να νοθεύουν εξετάσεις και να υπογράφουν παράνομους τίτλους σπουδών.

  • Γ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

  1. ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν πλέον να διεξάγουν ελεύθερα ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων πέραν του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος, (ενισχυτική διδασκαλία, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ.). βεβαίως, όλες αυτές οι δραστηριότητες πρέπει στο εξής να δηλώνονται και οι εκπαιδευτικοί να έχουν τα ανάλογα τυπικά προσόντα. Αυτό διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών (οι οποίες θα διδάσκονται από πιστοποιημένο και νόμιμα πληρωμένο προσωπικό), την προστασία των γονέων, οι οποίοι πληρώνουν μεγάλα χρηματικά ποσά και δικαιούνται ανταποδοτικά ανάλογες υπηρεσίες, εξαλείφει τη μαύρη εργασία και καταπολεμά αποτελεσματικά τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή. Πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ζώνη λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων (η μετά τη λήξη του επίσημου ωρολόγιου προγράμματος λειτουργία) αποτελούσε μέχρι σήμερα γκρίζα ζώνη ακραίας φοροδιαφυγής και παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας.

  1. ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΙΣΟΤΙΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΙΤΛΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Η επαναφορά της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση και η εκλογίκευση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών με την απάλειψη ασύδοτων εργοδοτικών πρακτικών καθιστά πλέον δυνατή την καθιέρωση της ισοτιμίας των ιδιωτικών με τα δημόσια σχολεία και την έκδοση ισότιμων τίτλων με την ευθύνη του Συλλόγου των Διδασκόντων. Από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός είναι προστατευμένος από απειλές και πιέσεις, ταυτόχρονα διασφαλίζεται ότι η έκδοση βαθμολογιών και η διεξαγωγή ενδοσχολικών εξετάσεων θα γίνεται με διαφάνεια και καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη η έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών.

Η ισοτίμηση με τα δημόσια αναβαθμίζει το κύρος των ιδιωτικών σχολείων και παγιώνει τη θέση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως ισότιμου πυλώνα στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αναλυτικά η νομοθετική ρύθμιση: 

Άρθρο 28

Ρυθμίσεις για την Ιδιωτική Εκπαίδευση

1. Μετά το άρθρο 29 του ν.682/1977 (Α΄244), όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 2 του άρθρου 11 του Ν.1035/1980 (Α΄ 60), προστίθεται άρθρο 30, ως εξής:

«Άρθρο 30.

Σχέση εργασίας,  διάρκεια σύμβασης-λύση σχέσης εργασίας

1. Οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικοί, υπηρετούν με σχέση εργασίας  ορισμένου ή αορίστου χρόνου κατά τα οριζόμενα στις επόμενες  παραγράφους.

2. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί προτείνονται προς πρόσληψη από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου και μετά την έγκριση της πρότασης από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης συνάπτουν σύμβαση ορισμένου χρόνου, η οποία αρχίζει την ημέρα παροχής των υπηρεσιών από τον εκπαιδευτικό και λήγει την 31η Αυγούστου του δεύτερου έτους από την πρόσληψή του. Κατά τη λήξη της διετίας ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση. Μετά την πάροδο της διετίας και εφόσον η σύμβαση δεν καταγγελθεί κατά τα ανωτέρω, μετατρέπεται αυτοδικαίως σε σύμβαση αορίστου χρόνου.

3.  Η σύμβαση αορίστου χρόνου είναι δυνατόν να καταγγελθεί μόνο για τους παρακάτω λόγους:

α) Εάν ο εργοδότης επικαλείται και αποδεικνύει επαρκώς αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο λόγω αδυναμίας συνεργασίας εργοδότη-εκπαιδευτικού.

β) Κατάργηση σχολείων.

γ) Κατάργηση τάξεων και τμημάτων τάξεων. Στην περίπτωση αυτή είναι επιτρεπτή η απόλυση αυτών που έχουν τη μικρότερη προϋπηρεσία στην εκπαίδευση και μηδενίζεται το ωράριό τους. Από τις απολύσεις αυτές εξαιρούνται οι διδάσκοντες που είναι και ιδιοκτήτες των σχολείων.

δ) Συμπλήρωση του 70ου έτους της ηλικίας των εκπαιδευτικών.

ε) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται  από τον ιδιοκτήτη του  σχολείου  στο οποίο υπηρετούν λόγω:

αα) σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας που διαπιστώνεται από την οικεία κατά τόπο πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου και, ύστερα από ένσταση του ενδιαφερομένου,  από τη δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου,

ββ) συμπλήρωσης του  χρόνου υπηρεσίας που θεμελιώνει δικαίωμα προς λήψη πλήρους σύνταξης  από φορέα ασφάλισης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Σε αυτή την περίπτωση, η λύση της σχέσης εργασίας επέρχεται κατά την λήξη του διδακτικού έτους,

γγ) επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης  από το οικείο πειθαρχικό  συμβούλιο,

δδ) ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η οποία διαπιστώνεται από το οικείο  υπηρεσιακό συμβούλιο και στηρίζεται σε δύο τουλάχιστον υπηρεσιακές εκθέσεις που συντάσσονται από τον αρμόδιο  Διευθυντή Εκπαίδευσης και αφορούν δύο τουλάχιστον συνεχόμενα διδακτικά έτη.

4. Κατά τη διάρκεια της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, η σύμβαση  μπορεί να καταγγελθεί από τον ιδιοκτήτη για τους περιοριστικά αναφερόμενους στην παράγραφο 3 λόγους.

5. Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός εκπίπτει αυτοδικαίως της υπηρεσίας, εάν καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση σε ποινή συνεπαγόμενη  απόλυση για  τους δημοσίους υπαλλήλους.

6. Οι αποχωρούντες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, λόγω συμπληρώσεως του συντάξιμου χρόνου ή του 70ου έτους της ηλικίας τους, δικαιούνται αποζημίωση ίση προς το ήμισυ της προβλεπόμενης στην παρ. 4 για την περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.

7. Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολυόμενοι εξαιτίας ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η οποία διαπιστώνεται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο ή εξαιτίας  επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης, δεν δικαιούνται αποζημίωση.

8. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, άλλοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. και συνταξιούχοι, οι οποίοι δεν μετέχουν σε φορείς ελέγχου των ιδιωτικών σχολείων, δύνανται να απασχολούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση, εφόσον υπάρχει έλλειψη στην Επετηρίδα Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και στην αντίστοιχη ειδικότητα.

9. Η σχέση εργασίας μεταξύ του ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου και του ιδιωτικού εκπαιδευτικού λύεται με το θάνατο, την έκπτωση, την αποδοχή παραίτησης και την απόλυση , για την οποία εκδίδεται  πράξη  του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης.  Στις περιπτώσεις απολύσεων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, το αρμόδιο κατά περίπτωση Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ), επιβεβαιώνει εάν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως, διαπιστώνει εάν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη και εισηγείται σχετικά με την απόλυση στον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει δέσμια αρμοδιότητα να εκδώσει διαπιστωτική πράξη, σύμφωνη με την εισήγηση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας,  που λαμβάνουν χώρα χωρίς την   προβλεπόμενη  κατά τα ανωτέρω πράξη του οικείου  Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι άκυρες.

10. Παραίτηση  ιδιωτικού εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια  του διδακτικού έτους επιτρέπεται μόνο με τη συναίνεση του ιδιοκτήτη ή για αποχρώντα λόγο εκτιμώμενο από τον οικείο Δ/ντή Εκπαίδευσης. Η παραίτηση, για να θεωρείται έγκυρη, πρέπει να υποβάλλεται από τον εκπαιδευτικό αυτοπροσώπως στο ιδιωτικό σχολείο και εντός 5 ημερών  στον Διευθυντή εκπαίδευσης. Η  αποδοχή αυτής κοινοποιείται αμέσως προς τον ιδιοκτήτη, ο οποίος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών να υποβάλει  πρόταση για το διορισμό αντικαταστάτη. Ο παραιτηθείς δεν μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του αντικαταστάτη του, εκτός εάν παρήλθε μήνας από την υποβολή της παραίτησής του και δεν του έγινε κοινοποίηση  της αποδοχής της. Οι διοριζόμενοι στη δημόσια εκπαίδευση, ως μόνιμοι ή ως αναπληρωτές, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, λογίζονται αυτοδικαίως παραιτούμενοι από  το ιδιωτικό σχολείο στο οποίο υπηρετούν,  μόλις αναλάβουν  υπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση.

11. Η απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών εξαιτίας πειθαρχικού παραπτώματος, ανεπάρκειας ή νόσου, επέρχεται από την κοινοποίηση της οικείας πράξης  στον ιδιωτικό εκπαιδευτικό.»

2.  Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του Ν. 682/1977 (Α΄ 244) αντικαθίσταται, ως ακολούθως:

«Παρέκκλιση ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, ιδίως ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ. επιτρέπονται, κατόπιν ελέγχου νομιμότητας ως προς το πρόγραμμα σπουδών και το παιδαγωγικό  περιεχόμενο της διδασκαλίας από την κατά περίπτωση αρμόδια Δ/νση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι προϋποθέσεις για την παρέκκλιση και τις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος είναι οι ακόλουθες:

αα) Το ανώτατο όριο του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας των ιδιωτικών σχολείων δε μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα (40) ώρες για όλες τις τάξεις,

ββ) Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) αποφασίζεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων και τον υπεύθυνο σχολικό σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια κατά τη συγκρότησή του και υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης,

γγ) Η παρέκκλιση αφορά όλους τους μαθητές της τάξης ή των τάξεων για τις οποίες χορηγείται. Στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης δηλώνεται κάθε είδους προαιρετική σχολική δράση (παρέκκλιση) μη προβλεπόμενη από το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα (ΦΕΚ 1324 Β΄/2016), κατά τα ανωτέρω μαζί με τον αριθμό των τμημάτων, των μα- θητών και των διδασκόντων,

δδ) Για τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία η έγκριση παρέκκλισης χορηγείται με διαδικασία αντίστοιχη αυτής που προβλέπεται για τα ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία, όπως αυτή καθορίστηκε με την παρούσα και οι διδάσκοντες θα πρέπει να έχουν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται από τη σχετική κείμενη νομοθεσία.»

3. Το εδάφιο β΄ της παρ. 4  του άρθρου 27 του ν. 682/1977 (Α’ 244), όπως προστέθηκε με την παρ. 14 του  άρθρου 47 του ν.3848/2010 (Α΄ 71), αντικαθίσταται, ως εξής:  

«β) Σε περίπτωση κατάργησης τάξεων ή τμημάτων καθώς και σε αν οι ώρες διδασκαλίας ενός μαθήματος δεν επαρκούν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να  καλύψουν το ωράριο του διοριστηρίου τους,  ανατίθενται στους εν λόγω εκπαιδευτικούς,  άλλες σχολικές δράσεις και δραστηριότητες σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της σχολικής μονάδας,  όπως ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, συντονισμός κλάδου ή άλλης ομάδας εκπαιδευτικών, διοργάνωση αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δράσεων, ανάθεση ωρών ως υπευθύνων εργαστηρίων ή  διοικητικό έργο,  προκειμένου να συμπληρώσουν  το υποχρεωτικό τους ωράριο.»

 

Τροπολογίες για τη διαφάνεια στη λειτουργία των Κρατικών Σκηνών και της Λυρικής Σκηνής και την πυροπροστασία στα θέατρα

 

Δύο τροπολογίες κατέθεσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση, τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)