Στο κείμενο της ερώτησης, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκου Παππά, τονίζεται πως, παρότι ο Κ. Καραμανλής διατείνεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προβλέψει την ύπαρξη μηχανισμού παρακολούθησης για την υλοποίηση της σύμβασης, σε αυτή προβλέπεται ξεκάθαρα η υποχρέωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «να συντάσσει τριμηνιαίες αναφορές, οι οποίες περιλαμβάνουν οικονομικά και ποιοτικά στοιχεία, όπως εκτελεσθέντα δρομολόγια, τρενοχιλιόμετρα, επιβατοχιλιόμετρα, καθώς και άλλους ποιοτικούς δείκτες, κλπ, τις οποίες υποβάλλει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και στο υπουργείο Οικονομικών». Ερωτάται, λοιπόν, ο αρμόδιος υπουργός αν αγνοεί τους όρους της σύμβασης που έχει ανανεώσει δύο φορές, ή αν προσπαθεί να παραπλανήσει το κοινό.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ρωτούν, επίσης, για τους όρους της νέας αναμενόμενης σύμβασης, τον νέο μηχανισμό αποζημίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ύψος των επενδύσεων που δεσμεύεται να κάνει η εταιρεία, τα κίνητρα που έχει ανακοινωθεί ότι θα της δοθούν, αλλά και για επιλογή της εταιρείας να αντικαταστήσει την αμαξοστοιχία ETR 485 (ασημένιο βέλος), η οποία είχε παρουσιαστεί στη ΔΕΘ 2018, με την ΕTR 470 (λευκό βέλος), που έχει παρουσιάσει πλήθος προβλημάτων κατά τη δρομολόγησή της σε άλλες χώρες.
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης διαθέσιμο ΕΔΩ.