to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:55 | 04.11.2020

Πολιτική

Στη Βουλή η απόφαση του Δήμου Αθηναίων για τη διατήρηση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων σε στάσεις λεωφορείων

Με ερώτηση τους προς τους αρμόδιους Υπουργούς, 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία καταγγέλλουν απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων που επιτρέπει τη διατήρηση για τρία χρόνια παράνομων και επικίνδυνων διαφημιστικών πινακίδων σε 540 στέγαστρα στάσεων λεωφορείων


Η ερώτηση κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτή Λάρισας, Άννας Βαγενά:

Στις 22 Ιουλίου 2020 δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση 46526 με τίτλο «Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης», στο άρθρο 4 της οποίας διευκρινίζονται μεταξύ άλλων οι όροι για την τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων σε στέγαστρα στάσεων λεωφορείων.

Στις 27 Ιουλίου 2020 κατατέθηκε ερώτηση από 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς όλα τα υπουργεία που συνυπογράφουν την ΚΥΑ με τίτλο «Ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων», η οποία έλαβε απάντηση από το Υπουργείο Εσωτερικών στις 14/08/20, όπου αναφέρεται ρητά ότι «Ειδικά για τις στάσεις λεωφορείων, για πρώτη φορά υπάρχει καθολική απαγόρευση τοποθέτησης διαφημιστικών πινακίδων κάθετα στη φορά της κίνησης (και από τις δύο πλευρές) σε δρόμους με όριο άνω των 70 χλμ/ώρα, ενώ στους δρόμους με όριο ταχύτητας κάτω των 70 χλμ/ώρα επιτρέπεται μόνο στην αντίθετη της φοράς κίνησης των οχημάτων».

Στις 23 Σεπτεμβρίου 2020 συνεδρίασε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης «Ενημέρωση από τον Υφυπουργό Εσωτερικών, κ. Θεόδωρο Λιβάνιο, σχετικά με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τους όρους και τις προϋποθέσεις προβολής υπαίθριας διαφήμισης». Στη διάρκεια της συνεδρίασης, ο κ. Λιβάνιος διευκρίνισε εκ νέου ότι «σε δρόμους που είναι κάτω των 70 χιλιομέτρων, που είναι κυρίως μέσα στους αστικούς ιστούς, επιτρέπεται μόνο η κάθετη σήμανση αντίθετα από τη φορά της κίνησης».

Στην ίδια συνεδρίαση, η βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Π.Σ. κ. Άννα Βαγενά ζήτησε περεταίρω διευκρινίσεις για το εν λόγω σημείο, επισημαίνοντας πως σύμφωνα με ανακοίνωσή του ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» θεωρεί πως είναι αμφιλεγόμενη η διατύπωση του μέρους που αφορά στις διαφημίσεις στις στάσεις λεωφορείων και ότι ενδέχεται να καλύπτει νομικά την τοποθέτηση πινακίδων στη φορά της κίνησης των οχημάτων. Συγκεκριμένα, η διατύπωση στο σημείο του άρθρου 4 «Όταν τοποθετούνται πλαίσια σε δύο πλευρές των στεγάστρων πρέπει στην πλάτη αυτών να εξασφαλίζεται ελεύθερη δίοδος μήκους τουλάχιστον ενός (1) μέτρου καθ' όλο το ύψος αυτής. Η προβολή της διαφήμισης επιτρέπεται και στις δύο όψεις των πλαισίων αυτών», μπορεί να θεωρηθεί αμφιλεγόμενη ως προς το εάν ως «πλαίσια» ορίζονται τα παράλληλα ή τα κάθετα στη φορά των οχημάτων πλαίσια των στεγάστρων λεωφορείων.

Δεδομένου ότι ο Υφυπουργός Εσωτερικών, κ. Λιβάνιος, διέψευσε ότι το εν λόγω σημείο του άρθρου 4 επιδέχεται αμφισβήτησης και επανέλαβε ρητά ότι είναι παράνομη η τοποθέτηση διαφημίσεων σε στέγαστρα στάσεων λεωφορείων στη φορά της κίνησης των οχημάτων και σε πλαίσια κάθετα προς τον άξονα του δρόμου, που είναι δηλαδή στο άμεσο οπτικό πεδίο των οδηγών, η κ . Βαγενά ζήτησε να διευκρινιστεί για ποιο λόγο τότε το κέντρο της Αθήνας βρίθει από αυτές ακριβώς τις διαφημίσεις εφόσον είναι παράνομες και εάν ο Δήμαρχος Αθηναίων απολαμβάνει κάποιου είδους εξαίρεση ή προστασία ή ευνοϊκή μεταχείριση ως προς την τήρηση του νομοθετικού πλαισίου. Η απάντηση του υφυπουργού σε αυτό το ερώτημα ήταν: «ακόμη δεν έχει προσαρμοστεί η χωροθέτηση των πινακίδων στη νέα Κ.Υ.Α. Γι’ αυτό είπα, μόλις ολοκληρωθεί το πλαίσιο, για να μην υπάρχει πολυνομία, θα βγει μια διευκρινιστική δήλωση.»

Μία μόλις εβδομάδα αργότερα, στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, στην 25η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, που είχε ως μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης την έγκριση ψηφίσματος σχετικού με τη δίκη της Χρυσής Αυγής, προστέθηκε, με βαθμό προτεραιότητας «Επείγον», δεύτερο θέμα με τίτλο: « Έγκριση για τον επανακαθορισμό των πεντακοσίων σαράντα (540) ήδη τοποθετημένων διαφημιστικών ρακετών σε στέγαστρα στάσεων αφετηριών και στάσεων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών σε κοινόχρηστους χώρους, καθώς και των ήδη τοποθετημένων τριάντα (30) θέσεων διαφημιστικών Πύργων, προκειμένου να διενεργείται απρόσκοπτα για το χρονικό́ διάστημα από́ 1/1/2021 μέχρι 31/12/2023, η υπαίθρια διαφήμιση». Πρόκειται για εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αθηναίων, της οποίας πρόεδρος είναι ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης.

Μέσα από την παράθεση μιας δέσμης κειμένων διαφόρων φορέων που συνοδεύουν την απόφαση, νόμων, Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων διαφόρων εποχών, παλαιών αποφάσεων Διευθύνσεων του Δήμου και Διευθύνσεων της Περιφέρειας και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπως και της ΚΥΑ 46526/2020, η πρόταση προβλέπει ρητά επικαλούμενη την ΚΥΑ  61818/04 πως: «Επιτρέπεται η διαφήμιση και στις δύο όψεις του διαφημιστικού πλαισίου που τοποθετείται στα στέγαστρα αφετηριών και στάσεων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.»

Η πρόταση έγινε δεκτή. Δηλαδή μία βδομάδα μετά τις διαβεβαιώσεις του υφυπουργού Εσωτερικών, κ. Λιβάνιου, η πλειοψηφία του Δήμου Αθηναίων τον διαψεύδει με απόφασή της και προετοιμάζει το έδαφος για να συνάψει συμφωνίες εκχώρησης της εκμετάλλευσης για τρία χρόνια 540 στεγάστρων, με παράνομες επιφάνειες κάθετες και με μέτωπο στην κατεύθυνση οδήγησης, ιδιαίτερα επικίνδυνες για την απόσπαση προσοχής των οδηγών με απροσδιόριστες συνέπειες.

Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι όλα τα διαφημιστικά πλαίσια στις στάσεις λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας φέρουν σήμανση της εταιρείας υπαίθριας διαφήμισης «POLITIS GROUP», η οποία φέρεται να δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην Αττική και η οποία επιχορηγήθηκε από την εκστρατεία ενημέρωσης για τον Covid-19 συνολικά με 245.000 ευρώ, τη στιγμή που η τηλεόραση της ΕΡΤ, με τέσσερα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, έλαβε 270.000 ευρώ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)