to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:49 | 16.12.2021

Πολιτισμός

Στη Βουλή η απαξίωση των Καλλιτεχνικών Σχολείων με ερώτηση της Νίνας Κασιμάτη

Ερώτηση προς τους υπ. Παιδείας και Οικονομικών κατέθεσαν 27 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Νίνας Κασιμάτη, σχετικά με τη μη ύπαρξη οργανικών θέσεων καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, κάτι που ακυρώνει τη λειτουργία και τον σκοπό ίδρυσής τους


Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα κατέθεσαν 27 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Βουλευτή Β’ Πειραιά Νίνας Κασιμάτη και θέμα: «Η μη ύπαρξη οργανικών θέσεων καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου ακυρώνει τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, τη λειτουργία και τον σκοπό ίδρυσής τους  - Να εκδοθεί άμεσα η Κ.Υ.Α. για τη σύσταση κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) Χορού και Κινηματογράφου κατ’ άρθρο 6 παρ.1 ν.2817/2000».

Η Νίνα Κασιμάτη δηλώνει πως η Τέχνη δεν είναι τυχαία η πρώτη λέξη του άρθρου 16 του Συντάγματος, η διδασκαλία και η προαγωγή της οποίας είναι υποχρέωση του Κράτους, και χαρακτηρίζει «αντίφαση εν τοις όροις» τη μη ύπαρξη κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού και οργανικών θέσεων ΠΕ Χορού και ΠΕ Κινηματογράφου για τις ομώνυμες προσφερόμενες βασικές κατευθύνσεις Τεχνών του διδακτικού προγράμματος των «δημοσίων Καλλιτεχνικών Γυμνασίων-Λυκείων γενικής παιδείας διευρυμένου ωραρίου με έμφαση στις Τέχνες», όπως αυτά ορίζονται στην ιστοσελίδα Υπουργείου Παιδείας.

Με την Κοινοβουλευτική Ερώτηση οι Υπουργοί Παιδείας και Οικονομικών καλούνται να προχωρήσουν άμεσα στην έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης κατ’ εφαρμογή του Άρθρου 6 του νόμου 2817/2000 για τη σύσταση κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ Χορού και ΠΕ Κινηματογράφου, αφού άλλωστε η Διοίκηση έχει συνταγματική υποχρέωση για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Σχολών Καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και την άρση των αδικαιολόγητων ανισοτήτων που υφίστανται εις βάρος τους, προκειμένου στη συνέχεια να δημιουργηθούν οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις καθηγητών ΠΕ Χορού και ΠΕ Κινηματογράφου για την ομαλή και έγκαιρη κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών των Καλλιτεχνικών Σχολείων από το επόμενο κιόλας σχολικό έτος 2022-23. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστεί η έγκαιρη έναρξη του διδακτικού προγράμματος των Καλλιτεχνικών Σχολείων στις κατευθύνσεις Χορού και Κινηματογράφου, η πλήρης κάλυψη της ύλης των εν λόγω υποχρεωτικών μαθημάτων, η πραγμάτωση και αναβάθμιση των συγκεκριμένων κατευθύνσεων και η σταθερότητα του σχολικού προγράμματος των Καλλιτεχνικών Σχολείων προς όφελος των μαθητών και των μαθητριών τους.

Δυστυχώς όμως, όπως τονίζει η κυρία Κασιμάτη «το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει καν ζητήσει την «απλή γνώμη» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είναι κατά νόμον τυπικό προαπαιτούμενο για την έκδοση της σχετικής Κ.Υ.Α.

Το πρόβλημα έγινε ιδιαίτερα οξύ φέτος, αφού το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε τη σχετική πρόσκληση υποβολής αιτήσεων ωρομίσθιων καθηγητών για τις κατευθύνσεις Χορού και Κινηματογράφου στις 28/9/2021, δηλαδή μετά την έναρξη του σχολικού έτους, και ακόμη εκκρεμεί η τοποθέτησή τους κατά παρέκκλιση των χρονικών περιθωρίων, όπως ρητά ορίζονται στην πρόσκληση (Α.Π.:121856/Ε1/28-9-2021).

Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης — όπου οι καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου προσλαμβάνονται με τεράστια καθυστέρηση αποκλειστικά ως ωρομίσθιοι χωρίς κλάδο ΠΕ και χωρίς δίκαιη μοριοδότηση, περνώντας από ένα αμφιλεγόμενο σύστημα αξιολόγησης — οι μαθητές και οι μαθήτριες αποστερούνται ακόμη και για το ήμισυ(!!!) του σχολικού έτους τη διδασκαλία των υποχρεωτικών μαθημάτων των κατευθύνσεων Χορού και Κινηματογράφου του διδακτικού προγράμματος, καθώς οι θέσεις δεν αναμένεται να πληρωθούν πριν τον Φεβρουάριο του '22.

Δηλαδή τα παιδιά στερούνται το εκπαιδευτικό αγαθό που καλλιεργεί την ιδιαίτερη καλλιτεχνική κλίση τους και το Κράτος έχει αναλάβει την ειδική υποχρέωση να παρέχει μέσω της ίδρυσης των Καλλιτεχνικών Σχολείων, σύμφωνα με τις επιλογές που τα ίδια δηλώνουν ελεύθερα ακολουθώντας το όνειρό τους και στις οποίες δίνουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους κατόπιν προετοιμασίας με έξοδα των γονέων τους σε πολύ δύσκολες εποχές».

Το απαράδεκτο αυτό συνολικά καθεστώς, οι παράμετροι του οποίου έχουν παρατεθεί αναλυτικά στην Κοινοβουλευτική Ερώτηση, προκαλεί αναγκαστική αλλαγή των συντεταγμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μαρασμό των καλλιτεχνικών κατευθύνσεων του Χορού και Κινηματογράφου και απογοήτευση των παιδιών που υποχρεώνονται να τις εγκαταλείπουν, όπως καταγγέλλουν με αγωνία οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των Καλλιτεχνικών Σχολείων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περιστερίου, Γέρακα και Αθηνών και η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, ενώ σε πολύπλευρες ενέργειες για τη διεκδίκηση των εργασιακών, οικονομικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, κι ενός άρτιου Καλλιτεχνικού Σχολείου, έχουν προχωρήσει η Ένωση Καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου Καλλιτεχνικών Σχολείων – που υπηρετούν επί χρόνια με αυταπάρνηση, ακόμη και με εθελοντική εργασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις των παιδιών, καθώς όταν αυτές διεξάγονται δεν έχουν προσληφθεί ακόμα – το Σωματείο Εργαζομένων στον Χώρο του Χορού (Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ.) και η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (Ε.Ε.Σ.),υποστηριζόμενοι από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.) και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.).

* * *

Διαβάστε σχετικά:

Χορεύοντας χωρίς... καθηγητές: Η απίστευτη ιστορία των κενών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)