to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Στη Βουλή φέρνουν τη ματαίωση του διαγωνισμού έργου για την έξυπνη στάθμευση 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

«Ματαίωση διαγωνισμού και απένταξη έργου για έξυπνη στάθμευση», είναι ο τίτλος της σχετικής ερώτησης που κατέθεσαν προς το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ


Τις προθέσεις της κυβέρνησης σε σχέση με το ψηφιακό έργο της έξυπνης στάθμευσης, μετά την ακατανόητη ενέργεια να παγώσει τον εν’ εξελίξει διαγωνισμό για το έξυπνο parking, φέρνουν στη Βουλή 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης  κ. Πιερρακάκη, με πρώτο υπογράφοντα τον αρμόδιο τομεάρχη για την Ψηφιακή Πολιτική Μάριο Κάτση.

Οι βουλευτές στην ερώτησή τους τονίζουν πως μετά την αναιτιολόγητη απόφαση της κυβέρνησης να ματαιώσει τον διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, τον Απρίλη του 2019,  με σκοπό τον επανασχεδιασμό και την επαναπροκήρυξή του, όχι μόνο δεν έχει γίνει καμία ενέργεια, αλλά το έργο απεντάχθηκε και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Τσακίρη.

Υπενθυμίζεται ότι,  το έργο «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης»  ύψους 20εκ. €, προέβλεπε τη δημιουργία μιας κεντρικής πλατφόρμας που θα διαχειρίζεται σε πρώτη φάση 20.000 θέσεις στάθμευσης σε όλη την Ελλάδα, και απευθύνονταν σε Δήμους της χώρας.

Το σύστημα «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης θα υποστηρίζονταν από εφαρμογές που θα ενημέρωναν τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατεύθυναν σε αυτές.

Παράλληλα, θα περιελάμβανε ειδικές προδιαγραφές, ώστε να προφυλάσσονται οι θέσεις των μόνιμων κατοίκων, αλλά και των ευάλωτων χρηστών, όπως είναι τα άτομα μειωμένης κινητικότητας.

Τεχνολογικά, το έργο στηρίζονταν σε καινοτόμες λύσεις που βασίζονται στο Internet of things και περιελάμβανε μεταξύ άλλων αισθητήρες στάθμευσης, τεχνολογία Geo-Location που θα πλοηγούσαν τον οδηγό στην ελεύθερη θέση στάθμευσης μέσω smartphone και θα τον ενημέρωναν για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καιρικά φαινόμενα ή τρέχουσες δραστηριότητες του Δήμου.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν το Υπουργείο αν και πότε θα επαναπροκηρύξει το έργο ή αν απόφαση απένταξης από το ΠΔΕ υποδηλώνει την πρόθεσή της κυβέρνησης να το εγκαταλείψει οριστικά, τη στιγμή μάλιστα που η επέκταση των σταθμών του μετρό στην Αττική θα δημιουργήσει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης σε ήδη επιβαρυμένες περιοχές της

Ο τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ  Μάριος Κάτσης σχετικά με την ερώτηση δήλωσε:

«Με την απόφαση του κ. Πιερρακάκη να ματαιώσει τον διαγωνισμό, χιλιάδες δημότες σε όλη την Ελλάδα στερούνται τη δυνατότητα να διευκολυνθεί η καθημερινότητά τους στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες,  ενώ στερούνται παράλληλα και οι Δήμοι ένα σημαντικό έσοδο από ενδεχόμενες χρεώσεις για την χρήση της υπηρεσίας».

Στη συνέχεια αναφερόμενος σκωπτικά στον κ. Πιερρακάκη, ανέφερε «Από ότι φαίνεται ο νέος Υπουργός όταν δεν πανηγυρίζει γκολ στο ριπλέι, παρουσιάζοντας επιτεύγματα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ως δικά του, αναλώνεται μόνο σε μεγαλοστομίες χωρίς κανένα σχέδιο. Προτείνουμε να μην υιοθετήσει την στρατηγική του γκρεμίσματος όπως μερικοί συνάδελφοί του και να ολοκληρώσει τα έργα που βρήκε έτοιμα προς υλοποίηση. Τουλάχιστον έτσι, θα έχει και κάτι να παρουσιάσει ως έργο στο «μπλοκάκι αξιολόγησης Υπουργών» του Μαξίμου.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

«Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΘΕΜΑ: «Ματαίωση διαγωνισμού και απένταξη έργου για έξυπνη στάθμευση»

Σχεδόν τρεις μήνες μετά την απόφαση του Υπουργού να ματαιώσει τον Διεθνή Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό που είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με τίτλο: «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις Έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης» με σκοπό την επαναπροκήρυξή του, όχι μόνο ουδεμία σχετική ενέργεια έχει υλοποιηθεί ή ανακοινωθεί από το Υπουργείο, αλλά επιπλέον στις 18/10/2019 απεντάχθηκε και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (αρ. πρωτ. 106405/18-10-2019 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ιωάννη Τσακίρη – ΑΔΑ: 67ΓΨ465ΧΙ8-ΖΜ9).

Με το εν λόγω έργο, προβλεπόταν η δημιουργία μιας κεντρικής πλατφόρμας που θα διαχειριζόταν αρχικά τουλάχιστον 20.000 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης με δυνατότητα επέκτασης σε άλλες εφαρμογές, όπως «έξυπνος οδοφωτισμός», «έξυπνοι κάδοι και απορριμματοφόρα», συλλογή και διαχείριση δεδομένων κίνησης στους δρόμους. Το έργο αξιοποιούσε την τεχνολογία Internet of Τhings σε συνδυασμό με οπτικούς αισθητήρες ή αισθητήρες εδάφους, δίνοντας τη δυνατότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης των θέσεων που καταλαμβάνονται παράνομα, χωρίς να χρειάζονται επιτόπιες περιπολίες.

Σημειώνεται ότι το έργο είχε τύχει μεγάλης αποδοχής από τους Δήμους και, συνεπώς, ήταν αναμενόμενη και η περαιτέρω επέκτασή του σε δεύτερη φάση, για ένταξη ακόμα περισσότερων θέσεων πέραν των 20.000 της πρώτης φάσης. Στο έργο θα εντάσσονταν Δήμοι από όλη την επικράτεια, έπειτα όμως από προτεραιοποίηση των αναγκών κάθε περιοχής και με βάση το βαθμό ωριμότητας του καθενός, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθεί στο πρόγραμμα ένας δήμος ήταν να έχει κάνει συγκοινωνιακή μελέτη και να έχει ορίσει θέσεις στάθμευσης. Κατόπιν, στη μελέτη εφαρμογής του έργου, θα γινόταν επιλογή θέσεων από αυτές που θα πρότειναν οι δήμοι, σύμφωνα με τα ανωτέρω κριτήρια.

Για την χρηματοδότηση του έργου είχε εγκριθεί η δέσμευση κονδυλίων ύψους 25 εκατ. ευρώ  από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019. Ο διαγωνισμός είχε προβλεφθεί να διεξαχθεί με τη διαδικασία της συμφωνίας-πλαίσιο και με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Μάλιστα, στις 10/07/2019 η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών είχε απορρίψει την μοναδική προσφυγή κατά του διαγωνισμού και στις 17/07/2019 βρισκόταν στην φάση ολοκλήρωσης υποβολής προσφορών.

Με την απόφαση του Υπουργού ματαιώσει τον διαγωνισμό, χιλιάδες δημότες σε όλη την Ελλάδα στερούνται τη δυνατότητα να διευκολυνθεί η καθημερινότητά τους στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης και να ζουν σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, αφού με το έργο, οι εκπεμπόμενοι ρύποι από τα αυτοκίνητα μειώνονται, στο μέτρο που αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις για την αναζήτηση μια θέσης στάθμευσης. Στερούνται, όμως, και οι Δήμοι ένα σημαντικό έσοδο από χρεώσεις για την χρήση της υπηρεσίας.

Επειδή κάθε λεπτό καθυστέρησης στην βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος και εν γένει στην ποιότητα ζωής των πολιτών είναι επιβαρυντικό και, ακόμη και ενέργειες με μικρό αντίκτυπο στη βελτίωσή τους, είναι σημαντικές και δεν πρέπει να υποβαθμίζονται.

Επειδή το έργο είναι συμβατό με τον στόχο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για σύγχρονες και ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες με σεβασμό στα χρήματα του πολίτη.

Επειδή η επέκταση των σταθμών του μετρό στην Αττική θα δημιουργήσει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης σε ήδη επιβαρυμένες περιοχές της.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Γιατί καθυστερεί εδώ και σχεδόν τρεις μήνες να προχωρήσει στην επανεξέταση των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων του έργου, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφασή του για ματαίωση του διαγωνισμού;
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτού του τόσο σημαντικού έργου;
Ποια πολιτική βούληση δηλώνει η απόφαση απένταξής του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;
Ποια είναι η στρατηγική του Υπουργείου για τη δημιουργία υποδομών και εφαρμογών έξυπνων πόλεων;»

Ερωτώντες Βουλευτές
Κάτσης Μάριος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη – Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Βαγενά - Κηλαηδόνη Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλειος
Γκαρά Αναστασία
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Γιάννης
Μπουρνούς Γιάννης
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)