to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:49 | 14.10.2021

Οικονομία

Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τις καταγγελίες για θέματα υπερτιμολόγησης και ανταγωνιστικότητας εκ μέρους του ΟΛΠ

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο βουλευτής Β’ Πειραιά και Αναπλ. Τομεάρχης Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, την οποία συνυπογράφουν 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία


Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου την 28η.09.2021,όπου έγινε η ακρόαση φορέων κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.», Πρόεδρος παραγωγικού φορέα και Δήμαρχος της περιοχής που πλήττεται από την τροποποίηση της σύμβασης, κατήγγειλαν φαινόμενο υπερτιμολόγησης και μη ανταγωνιστικής πρακτικής εκ μέρους της ΟΛΠ Α.Ε.

Συγκεκριμένα Πρόεδρος συνδέσμου της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ανέφερε ότι όπως έχουν καταγγείλει και κατά το παρελθόν, χωρίς να λάβουν καμία απάντηση, η πλωτή δεξαμενή που αφίχθη από την Κίνα, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του επενδυτή και την οποία κοστολόγησαν αντί ποσού 25 εκατομμυρίων ευρώ, είναι αγνώστου ηλικίας, ενώ το ημερήσιο κόστος δεξαμενισμού που ανέρχεται στα 12.500 ευρώ, δεν ευνοεί τον ανταγωνισμό καθώς σε αντίστοιχη δεξαμενή στη Σύρο το κόστος είναι 2.500 ευρώ, ενώ στην Τουρκία 2.200 ευρώ! Στη συνέχεια Δήμαρχος κατήγγειλε στην Επιτροπή ότι η δεξαμενή που η COSCO την κοστολογεί 50 εκατομμύρια ευρώ, δεν αξίζει παραπάνω από 10 εκατομμύρια για αυτούς που γνωρίζουν ακριβώς το κόστος μιας τέτοιας επένδυσης. Οι καταγγελίες αυτές έγιναν παρουσία των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και έχουν καταγραφεί στα Πρακτικά της Βουλής.

Επειδή, η επένδυση εντάσσεται στο πρόγραμμα δεσμευτικών επενδύσεων στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ και η υπερτιμολόγηση εγείρει ερωτηματικά τόσο για τη διαφάνεια, όσο και για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων ειδικά επιχειρήσεων που συνδέονται με συμβάσεις με το Ελληνικό Δημόσιο

Επειδή, η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά είναι κύρια για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, τη διατήρηση και την ανάπτυξη των θέσεων εργασίας, αλλά και την ανταγωνιστικότητα της ίδιας της χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο στους τομείς της ναυτιλίας και του εμπορίου

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Θα διαβιβαστούν τα πρακτικά στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές των Υπουργείων τους και θα δοθεί εντολή διερεύνησης των καταγγελιών;

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)