to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:02 | 29.07.2017

Οικονομία

Στ. Πιτσιόρλας: Το 2018 θα υπάρξει μεγάλο κύμα επενδύσεων στη χώρα

Τη βεβαιότητα ότι το 2018 θα υπάρξει μεγάλο κύμα επενδύσεων στη χώρα, εκφράζει ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας με συνέντευξή του στην εφημερίδα της Θεσσαλονίκης Karfitsa.


Ο κ. Πιτσιόρλας κάνει λόγο για «αλλαγή κλίματος, η οποία αντανακλάται στο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα», ενώ προσθέτει ότι μετά τη συμφωνία του Eurogroup, ενεργοποιείται πια και η ελληνική επιχειρηματικότητα «με τρόπο εποικοδομητικό». Για το θέμα της φορολογίας παραδέχεται ότι χρειάζονται «ρεαλιστικές» προσαρμογές, τις οποίες προσδιορίζει για μετά το 2018, δηλαδή έπειτα από την έξοδο της χώρας από την επιτήρηση.

Εκτιμά ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Θεσσαλονίκης και του αεροδρομίου Μακεδονία «θα αλλάξουν το ειδικό βάρος της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή και θα δημιουργήσουν προϋποθέσεις πραγματικής ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα ίδια τα πλεονεκτήματα της πόλης», ενώ υπερασπίζεται την ένταξη της ΔΕΘ στο λεγόμενο υπερταμείο, λέγοντας ότι αυτό εξασφαλίζει μια σειρά από πλεονεκτήματα και ευελιξίες που δεν διαθέτει σήμερα.

Τέλος, διαψεύδει φήμες που τον θέλουν να πολιτεύεται στη Θεσσαλονίκη είτε ως υποψήφιος δήμαρχος είτε ως υποψήφιος βουλευτής, ενώ χαρακτηρίζει ως «εξαιρετικό» τον νυν δήμαρχο της πόλης Γιάννη Μπουτάρη για τον οποίο εύχεται «να είναι γερός και με τη θέληση των πολιτών να συνεχίσει το δημιουργικό του έργο».



Η συνέντευξη του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα στην Εφημερίδα Karfitsa και το δημοσιογράφο Βαγγέλη Στολάκη:

1. Κύριε υπουργέ, ποιες είναι οι προοπτικές που έχει η Βόρεια Ελλάδα; Επί δεκαετίες ολόκληρες από το βήμα της ΔΕΘ ακούμε δεσμεύσεις πολιτικών για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Πολλές οι υποσχέσεις, λίγα τα έργα. Τι να περιμένουμε από την κυβέρνηση;

Απάντηση: Η δυναμική των διεθνών γεωπολιτικών ανακατατάξεων δημιουργεί τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες για τη Βόρειο Ελλάδα, η οποία αποτέλεσε ιστορικά γέφυρα ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή, το Βορρά και το Νότο. Απαιτούνται ανοιχτό μυαλό και στρατηγικός σχεδιασμός για να αξιοποιηθούν αυτές οι προοπτικές σε συνδυασμό με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Στην ενέργεια, στις μεταφορές, στην αγροτική παραγωγή, στη μεταποίηση, στον τουρισμό, στις νέες τεχνολογίες, η Βόρειος Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει.

2. Οι επενδύσεις εντός συνόρων προχωρούν όπως περιμένετε; Ποιες μεγάλες επενδύσεις έχετε στα… σκαριά και μπορείτε να ανακοινώσετε; Δεν θεωρείτε ότι το αβέβαιο φορολογικό περιβάλλον της Ελλάδας είναι αντικίνητρο;

Απάντηση: Αυτή τη στιγμή υλοποιούνται ήδη μεγάλα επενδυτικά σχέδια και ταυτόχρονα εκδηλώνεται μεγάλο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Στον τουρισμό βρίσκονται σε εξέλιξη επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και μετά το 2018 μπορώ να πω με σιγουριά ότι θα υπάρξει μεγάλο κύμα επενδύσεων. Αντιστοίχως, στη βιομηχανία αναπτύσσονται μετά από πολλά χρόνια σημαντικές επενδυτικές πρωτοβουλίες, στον αγροδιατροφικό τομέα, οι εξελίξεις διαμορφώνουν μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα, ενώ και στην ενέργεια προωθούνται μεγάλα έργα (φυσικό αέριο, ανανεώσιμες πηγές).

Θα μπορούσα να διευρύνω πολύ αυτόν τον κατάλογο, όμως αυτό που αξίζει να τονισθεί είναι η αλλαγή κλίματος, η οποία αντανακλάται στο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Όμως μετά τη συμφωνία του Eurogroup, βλέπουμε και την ενεργοποίηση πια και της ελληνικής επιχειρηματικότητας με τρόπο εποικοδομητικό. Στο θέμα της φορολογίας οπωσδήποτε χρειάζονται προσαρμογές, όμως ρεαλιστικές. Κάτι τέτοιο θα μπορέσουμε να το ξεκινήσουμε μετά το 2018, δηλαδή έπειτα από την έξοδο μας από την επιτήρηση.

3. Ως πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ καταφέρατε να φέρετε εις πέρας την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού, της Αγοράς Μοδιάνο και του Αεροδρομίου Μακεδονία. Είστε ικανοποιημένος από την εξέλιξη; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε; Γιατί αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις – που πολλοί τις φοβούνται- θα κάνουν τελικά καλό στην πόλη;

Απάντηση: Εδώ και 20 χρόνια συζητούμε για το νέο ρόλο της Θεσσαλονίκης στα Βαλκάνια. Οι αποφάσεις για το λιμάνι και το αεροδρόμιο θα μετατρέψουν τους οραματισμούς σε πράξη. Αυτές οι δύο αποφάσεις θα αλλάξουν το ειδικό βάρος της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή και θα δημιουργήσουν προϋποθέσεις πραγματικής ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα ίδια τα πλεονεκτήματα της πόλης. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι οι εξελίξεις τα επόμενα έτη θα πείσουν και τους πλέον δύσπιστους ότι όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια.

4. Μεγάλη συζήτηση έγινε στη Θεσσαλονίκη για την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΘ. Γιατί πρέπει να περάσει στα χέρια ενός ιδιώτη ένας κερδοφόρος οργανισμός;

Απάντηση: Διογκώνουμε θέματα χωρίς λόγο. Η ΔΕΘ πέρασε στο υπερταμείο και αυτό εξασφαλίζει μια σειρά από πλεονεκτήματα και ευελιξίες που δεν διαθέτει σήμερα. Καμιά συζήτηση μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει για ιδιωτικοποίηση. Για να μιλάμε σοβαρά, εάν αποσυνδεθεί η ΔΕΘ από το συγκεκριμένο χώρο που σήμερα βρίσκεται και είναι μια απλή Α.Ε. που διοργανώνει σε κάποιο άλλο χώρο εκθέσεις, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι ταμπού ο δημόσιος χαρακτήρας της. Δεν προτείνω ιδιωτικοποίηση, αλλά όλα τα θέματα πρέπει να τα συζητάμε στις πραγματικές τους διαστάσεις.

5. Πρόσφατα μιλήστε για την συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για τα μεγάλα έργα. Ποιες είναι οι προοπτικές που μπορούν να δημιουργήσουν τα ΣΔΙΤ στην ελληνική οικονομία και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα;

Απάντηση: Με τον όρο ΣΔΙΤ εννοούμε τα έργα που γίνονται μέσω σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και προσφέρουν μια σειρά από πλεονεκτήματα. Εξασφαλίζουν ιδιωτικά κεφάλαια, διαφάνεια, ποιότητα κατασκευής και συντήρησης των έργων με αυστηρές προδιαγραφές, πάντα υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα ιδίως σε μια περίοδο που οι δημόσιοι πόροι είναι περιορισμένοι και μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε πολλά έργα, τα οποία έχει ανάγκη η χώρα, κινητοποιώντας ιδιωτικά κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Έργα υποδομών, έργα διαχείρισης απορριμμάτων, σχολικά κτίρια, δημόσια κτίρια κλπ. μπορούν να γίνουν με τη μορφή των ΣΔΙΤ.

6. Από την πολιτική εμπειρία που διαθέτετε πιστεύετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει όντως μετεξελιχθεί σε ένα κεντρώο κόμμα; Ήρθε η ώρα ο ΣΥΡΙΖΑ να… ξεκολλήσει από τους ΑΝΕΛ και ενδεχομένως να επιδιώξει συνεργασίες με άλλους συγγενείς πολιτικούς χώρους όπως είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη;

Απάντηση: Ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα από την πολύ πυκνή εμπειρία των τελευταίων χρόνων εξελίσσεται σε ένα κόμμα της Αριστεράς που έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποτελέσει τον κορμό μιας μεγάλης συμμαχίας, η οποία θα διαχειριστεί τις τύχες της χώρας για τα επόμενα κρίσιμα χρόνια. Στα δύο χρόνια, από το Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι σήμερα, έγιναν στην Ελλάδα τόσα όσα δεν έγιναν για δεκαετίες. Αυτό φανερώνει μια δύναμη απόφασης και μια αποτελεσματικότητα που κανείς δεν πρέπει να υποτιμά.

7. Λέτε «όχι» σε μια συνεργασία με τη ΝΔ και γιατί;

Απάντηση: Κατά τη γνώμη μου, η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα που λειτουργεί σωστά όταν υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα σε μεγάλα ιδεολογικά και πολιτικά ρεύματα. Εάν εκλείψει αυτός ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δυνάμεις που κινούνται εντός του δημοκρατικού πλαισίου, τότε ανοίγει ο δρόμος σε δυνάμεις που αντιμάχονται την ίδια τη Δημοκρατία. Η ΝΔ λοιπόν είναι ο ιδεολογικός και πολιτικός αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ εντός του πλαισίου αυτού κι από τον ανταγωνισμό τους επωφελείται η Δημοκρατία κι εν τέλει ο Ελληνικός λαός.

8. Πολλοί προεξοφλούν πως θα πολιτευτείτε στην Θεσσαλονίκη. «Παίζετε» είτε ως υποψήφιος δήμαρχος είτε ως υποψήφιος βουλευτής. Υπάρχουν τέτοιες σκέψεις; Κι αν όχι, ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να έχει ο επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης; Πιστεύετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να στηρίξει μια νέα υποψηφιότητα του Γιάννη Μπουτάρη το 2019;

Απάντηση: Πρώτον, σε ότι με αφορά, δεν έχω καμία πρόθεση να πολιτευτώ στη Θεσσαλονίκη. Δεύτερον, η Θεσσαλονίκη έχει έναν εξαιρετικό Δήμαρχο και μακάρι να είναι γερός και με τη θέληση των πολιτών να συνεχίσει το δημιουργικό του έργο.


 


 


 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)