to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:48 | 14.01.2020

Πολιτική

Σπόνσορας των ιδιωτικών κολλεγίων το υπουργείο Παιδείας

Με το άρθρο 50 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εξισώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημοσίων ΑΕΙ με εκείνα των ιδιωτικών κολλεγίων, παραχωρώντας το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν ή να προσληφθούν στο Δημόσιο όχι μόνο εφόσον υπάρχει αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ισχύει αποκλειστικά μέχρι σήμερα), αλλά ακόμα και αν υπάρχει απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων


Με μια αντισυνταγματική, κατά την αξιωματική αντιπολίτευση, διάταξη, η σημερινή κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προωθεί με πρωτοφανή και ωμό τρόπο τα συμφέροντα των ιδιωτικών κολλεγίων. Συγκεκριμένα, με το άρθρο 50 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας (που συζητείται σήμερα, Τρίτη, στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής),επιχειρεί να εξισώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημοσίων ΑΕΙ με εκείνα των ιδιωτικών κολλεγίων, παραχωρώντας το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν ή να προσληφθούν στο Δημόσιο όχι μόνο εφόσον υπάρχει αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ισχύει αποκλειστικά μέχρι σήμερα), αλλά ακόμα και αν υπάρχει απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.

«Να αποσυρθεί η διάταξη για τα κολέγια»

«Νομοσχέδιο αντιμεταρρύθμισης» με στόχο τη συρρίκνωση και απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και ενίσχυση της ιδιωτικής, χαρακτήρισε ο Νίκος Φίλης το υπό συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. «Μια προσπάθεια», συνέχισε, «που πιάνει το νήμα από το νόμο Διαμαντοπούλου, τον οποίο όλοι γνωρίζουν τι 'κόστισε' στην εκπαίδευση. 

Αλλά κι αυτά ακόμα που δεν τόλμησε η Διαμαντοπούλου, τα τολμάτε εσείς», συνέχισε απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας. «Το νομοσχέδιό σας αυτό είναι προάγγελος περισσότερων αρνητικών -για τα πανεπιστήμια και άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης- νομοθετικών πρωτοβουλιών».

Αναλυτικά η τοποθέτηση του Νίκου Φίλη εδώ.

Ανάλογη είναι και η δήλωση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Ηγουμενίδη, ο οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων: 

Στην πραγματικότητα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας λειτουργεί ως ο «άνθρωπος» των ιδιωτικών κολλεγίων εξισώνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημόσιων ΑΕΙ και των ιδιωτικών κολλεγίων και βέβαια στοχεύει σε ένα νομικό προηγούμενο για προσλήψεις σε άλλους κλάδους.

Η Κυβέρνηση, αντί να αναμορφώσει τον ΔΟΑΤΑΠ τον οποίο συστηματικά απαξιώνει, στρέφεται ενάντια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και τους αποφοίτους του.

Όλος ο δημοκρατικός κόσμος και οι ευρύτερες προοδευτικές δυνάμεις έχουν υποχρέωση να αναδείξουν και να παλέψουν ενάντια σε αυτή την επιχείρηση απαξίωσης του Δημόσιου Πανεπιστήμιου και των αποφοίτων του.

Το «δίκαιο της Ε.Ε.» επικαλείται το υπουργείο

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας, σε διευκρινίσεις του, χρησιμοποιεί ως πρόσχημα «το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο». Όπως αναφέρει αναλυτικά (Τρίτη 14/1/20):

Σχετικά με τους ισχυρισμούς περί  «δυνατότητας αποφοίτων Κολλεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί» που περιλαμβάνεται στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και σε απάντηση δημοσιευμάτων διευκρινίζονται τα εξής:
Η νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει το σεβασμό της χώρας  στο  δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο  υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4589/2019 είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων (Οδηγία 2005/36/ΕΚ) και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών (Τροποποίηση ΠΔ), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ.

Τα ως άνω προκάλεσαν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία και επικαλείται τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε. και είχαν ως αποτέλεσμα την διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επισημαίνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης.
Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:
Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής
Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού. 

Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)