to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:19 | 09.09.2019

Πολιτική

Σωκρ. Φάμελλος: Αντί για πύλη των Βαλκανίων, πεδίο πολέμου ξανά η Θεσσαλονίκη (ηχητικό)

Ο ρόλος της Θεσσαλονίκης στην βαλκανική ανάπτυξη και σαν κέντρο μεταφορών, ενέργειας και εμπορίου αμφισβητήθηκε», δηλώνει στον 105,5 Στο Κόκκινο ο τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος


Τουλάχιστον τρία χρόνια πίσω για το μετρό, «εξαφάνιση» του διαμετακομιστικού κέντρου που προωθείτο στο στρατόπεδο Γκόνου για να συνδέσει το λιμάνι και την πόλη με τα εθνικά και βαλκανικά δίκτυα, ο ρόλος της Θεσσαλονίκης αμφισβητήθηκε από τον Κ. Μητσοτάκη στην ΔΕΘ, εκτίμησε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος Στο Κόκκινο και τον Δημήτρη Κουκλουμπέρη.

Στο περιβάλλον «μας έκανε εντύπωση η αναφορά σε μία νέα σύμβαση με την Ελληνικός Χρυσός, που σημαίνει ότι θα πάμε ακόμα πιο πίσω και στα θέματα δημόσιου συμφέροντος και στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Απορώ πώς αυτό θα συνδυαστεί με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ … υπήρχε πάντα σοβαρό θέμα στη σύμβαση», είπε ο κ. Φάμελλος για την ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στην ΔΕΘ.

Αφενός, όπως τόνισε, «η Ελληνικός Χρυσός δεν έχει ολοκληρώσει ούτε την αδειοδότηση ούτε -πολύ περισσότερο- την κατασκευή της μεταλλουργίας χρυσού, άρα δεν έχει ικανοποιήσει βασικές αρχές της σύμβασης … είχαμε πάει στην διαιτησία και είχε αναδιατυπωθεί, ότι είναι υποχρέωσή του», ενώ αφετέρου υπάρχουν «μεγάλες περιβαλλοντικές παραβάσεις … αγνοούμε την πραγματικότητα και ανοίγουμε παράθυρο για επιπλέον οφέλη στην επιχείρηση», όπως σημείωσε ο κ. Φάμελλος. Αντίστοιχα παραδείγματα, κατά τον ίδιο, είναι πέραν του Ελληνικού -και της εξαπάτησης που έγινε προεκλογικά- και ο Αχελώος, οι διατάξεις περί αιγιαλού που έρχονται, «αναδεικνύεται ένα αντιπεριβαλλοντικό προφίλ της κυβέρνησης που στην περίπτωση της Ελλάδας θα κάνει ζημιά στην ανάπτυξη … που στηρίζεται στο περιβάλλον, όπως και η ποιότητα ζωής, η ποιότητα των αγροτικών προϊόντων, η ποιότητα του θαλασσινού νερού».

Επίσης, «ξαναγυρίζουμε στην εκπτροπή του Αχελώου, δεν ξέρω πόσο περιβαλλοντικό μπορεί να το κρίνουν οι πολίτες», συνέχισε ο κ. Φάμελλος, «όταν υπάρχουν αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ευρωπαϊκές αποφάσεις, σχεδιασμός με βάση νέο πλαίσιο. Ξαναγυρίζουμε σε μία άδικη για το περιβάλλον, την Θεσσαλία, την Ήπειρο και την Στερεά Ελλάδα επιλογή».

Στη Θεσσαλονίκη, όπως είπε χαρακτηριστικά, «ξαναρχίζει ένας πόλεμος στο κέντρο, “μετρό ή αρχαία”, “αρχαία ή μετρό”, ενώ είχε δρομολογηθεί το έργο και πηγαίναμε να ανοίξουμε την κεντρική γραμμή το 2020, συρμοί κάνουν ήδη δοκιμές σε τούνελ και ράγες που υπάρχουν ήδη. Τώρα θα ξανανοίξουμε συζήτηση για τα αρχαία του Στ. Βενιζέλου, θα προτείνει η κυβέρνηση την απόσπασή τους», κάτι που όπως εκτίμησε ο ίδιος, θα πάει πίσω την έναρξη λειτουργίας «τουλάχιστον τρία χρόνια, ενώ είναι άδηλο το μέλλον της γραμμής προς Καλαμαριά, που θα ήταν κι αυτή έτοιμη το 2021. Αν δεν λειτουργήσει η κεντρική, φαντάζομαι και αυτή θα μπει στις… καθυστερήσεις». Και οι καθυστερήσεις αυτές θα φέρουν και τα «οφέλη του αναδόχου, που είναι επίσης παράπλευρη απώλεια αυτής της απόφασης».

Χαρακτήρισε επίσης «περίεργο» για την Θεσσαλονίκη το γεγονός της ανακοίνωσης «της λεγόμενης “ελεύθερης ζώνης εξαγωγικών βιομηχανιών” στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου», καθώς «η ΓΑΙΑΟΣΕ είχε προκηρύξει τον διαγωνισμό για να γίνει το διαμετακομιστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, που συνδέεται με όλο το σύστημα logistics της βόρειας Ελλάδας και την αναβάθμιση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχο με το Θριάσιο». «Αν καταργηθεί το διαμετακομιστικό κέντρο, είναι ένα ερώτημα το πού είναι η Θεσσαλονίκη ως πύλη εμπορίου και μεταφορών των Βαλκανίων; Πώς εξελίσσεται αυτό το σενάριο;», αναρωτήθηκε ο κ. Φάμελλος.

«Με βάση αυτά που ακούσαμε, πρέπει τελικά να διερευνήσουμε ποιο είναι το αναπτυξιακό μέλλον της πόλης, όχι μόνο του διαμετακομιστικού κέντρου … γιατί συνδέεται με την σιδηροδρομική Εγνατία, με την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον Δούναβη και τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, με την Βόρεια Μακεδονία, την Σερβία, αλλά και με ενεργειακό αγωγό και με κάθετο άξονα … Ο ρόλος της Θεσσαλονίκης στην βαλκανική ανάπτυξη και σαν κέντρο μεταφορών, ενέργειας και εμπορίου αμφισβητήθηκε», όπως εκτίμησε ο ίδιος, «δεν ακούσαμε τίποτε».

Για την Συμφωνία των Πρεσπών, εξάλλου, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι κάποιος μπορεί να βάλει δίπλα-δίπλα την φετινή και την περυσινή ομιλία Μητσοτάκη στην ΔΕΘ, «για να καταλάβει το μέγεθος της πολιτικής εξαπάτησης που έγινε προεκλογικά».

Αναφερόμενος τέλος στο θέμα της ΔΕΗ, ο κ. Φάμελλος σημείωσε ότι «ο κ. Μητσοτάκης»:

  • συνέχισε την καταστροφολογική φιλολογία για να δικαιολογήσει τις μεγάλες αυξήσεις
  • είπε ξεκάθαρα ότι θέλει να ιδιωτικοποιήσει το δίκτυο, ένα θέμα εθνικής ασφάλειας και προγραμματισμού
  • έβαλε ως βασικό ζήτημα να δημιουργηθεί ευνοϊκό περιβάλλον για να πωληθεί και κομμάτι της ΔΕΗ, συνομολογώντας ότι οι αυξήσεις γίνονται σε μεγάλο βαθμό για να υπάρξει θετική λογιστική αποτίμηση, ώστε να πωληθεί και άλλο κομμάτι της ΔΕΗ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)