to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Social Media: «...Η ύπαρξή σου σαν εμπόρευμα»

Ποστάρουν selfies, μετά από «photoshop» και φιλτράρισμα, σε πόζες στημένες ή και περίεργες. «Οι νέοι παραδέχονται λοιπόν ότι η εικόνα που προβάλλεται στα social media είναι ψευδής, αλλά ποζάρουν γι' αυτήν κι αισθάνονται celebrities ή ακόμα χειρότερα αντιλαμβάνονται την ύπαρξή τους σαν «εμπόρευμα», είναι ένα από τα πολλά αποκαρδιωτικά ευρήματα της έρευνας του Παντείου Πανεπιστημίου, όπως τα περιγράφει η καθηγήτρια κοινωνιολογίας Αλεξάνδρα Κορωναίου Στο Κόκκινο και την Τζούλυ Τσίγκα.


Η καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο Πάντειο, κοσμήτορας της σχολής Κοινωνικών Επιστημών και συγγραφέας βιβλίων με αντικείμενο έρευνας την «Κοινωνιολογία του ελεύθερου χρόνου και των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας», αλλά και από τους πρωτεργάτες της έρευνας για τους νέους και τα social media, δίνει την ταυτότητα που προκύπτει γι' αυτούς:
 
- Περνάνε πολλές ώρες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, κάτι σαν πλήρες ωράριο εργασίας
 
- Δεν ασχολούνται με πολιτικά θέματα ή αναρτήσεις
 
- Δεν ενημερώνονται ιδιαίτερα για την πολιτική και την κοινωνία
 
- Εστιάζουν στην προσωπική ζωή
 
- Θέλουν να είναι αρεστοί, αποδεκτοί, δημοφιλείς κι επιθυμητοί
 
- Αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για μια «ψευδοκοινότητα» αλλά εθίζονται σ' αυτήν και κυρίως,
 
- Δεσμεύονται από αυτήν, να κάνουν θετικά σχόλια για να δεχθούν θετικά σχόλια
 
«Αναπτύσσεται ένα νέο είδος ανθρώπου, ο "ψηφιακός άνθρωπος", που λέει ότι έχει πολλούς γνωστούς στο fb αλλά ξέρει πως έχει πολύ λίγους φίλους», λέει η κ. Κορωναίου και εξηγεί πως πολλοί από εκείνους που συμμετείχαν στην έρευνα αποκάλυψαν πως μπαίνουν με ψεύτικα στοιχεία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ο λόγος; «Για να παίζουν με πολλαπλές ταυτότητες μέχρι να βρουν ποια από αυτές είναι η πιο αποδεκτή».
tags: social media

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)