to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:44 | 01.03.2024

Πολιτική

Σκληρή κριτική Προβόπουλου στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

Την "τραυματική" εμπειρία του με τον ΕΦΚΑ, περιέγραψε ο Γιώργος Προβόπουλος, ο οποίος χαρακτήρισε το επίπεδο της δημόσιας διοίκησης "χρονίως πολύ χαμηλό" - Γιατί οι υπηρεσίες υπεργολάβων δεν δουλεύουν για τον πολίτη - Πώς ανίκανοι «εκλεκτοί» υπουργών γίνονται διοικητές - Άμεση σχέση με τραγωδίες και καταστροφές


Το κυβερνητικό αφήγημα για τις… συνεχόμενες «επιτυχείς μεταρρυθμίσεις», και τον συνεπακόλουθο αυτοθαυμασμό του Κυρ. Μητσοτάκη, γκρεμίζει με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο ο Γιώργος Προβόπουλος, πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας. Με μακροσκελή ανάρτησή του στο Facebook, περιγράφει την τραυματική, όπως τη χαρακτηρίζει, εμπειρία που είχε με το «τέρας» της δημόσιας διοίκησης, ενώ ταυτόχρονα επιρρίπτει σαφείς ευθύνες στον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη αφήνοντας παράλληλα σαφείς υπόνοιες για την επιλογή των διοικητών στους δημόσιους οργανισμούς.

Συγκεκριμένα, ο πρώην κεντρικός τραπεζίτης (τον οποίο διαδέχτηκε ο Γιάννης Στουρνάρας), περιγράφει όσα έζησε, χάνοντας μισή μέρα, σε κατάστημα του ΕΦΚΑ στο Μαρούσι, αφού πρώτα είχε κλείσει ραντεβού μέσω του περιβοήτου 1555. Ή μάλλον έτσι… νόμισε ο Γιώργος Προβόπουλος καθώς όπως τον ενημέρωσαν στο φυσικό κατάστημα το ραντεβού του… αγνοείτο.

Πυρά για τις εργολαβίες

Όπως αναφέρει ο κ. Προβόπουλος, προ εβδομάδων είχε κλείσει ραντεβού τηλεφωνικά μέσω 1555 στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στο Μαρούσι για την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.

Ενώ πήγε στο ραντεβού, στις πληροφορίες του είπαν ότι δεν υπάρχει ραντεβού γιατί το 1555 δεν δουλεύει. Όπως του «εξήγησαν», η συνομιλία έγινε με τηλεφωνήτρια που δουλεύει σε υπεργολάβο και δεν έχει κατάρτηση για τίποτα. Παρά ταύτα, του πρότειναν να πάρει ξανά στο 1555 με την παράδοξη διευκρίνιση ότι αυτό θα πρέπει να γίνει «συγκεκριμένες μέρες και μόνο τα απογεύματα». Όπως περιγράφει, έχασε μισή ημέρα χωρίς να γίνει τελικά μία δουλειά για την οποία αρκούσε ένα email.

Ο κ. Προβόπουλος μεταξύ άλλων θέτει το προφανές ερώτημα, «γιατί ένα σύστημα που "δεν δουλεύει" γενικώς, κάνει τη δουλειά του λίγες ωρες, συγκεκριμένες όμως, την εβδομάδα» και αναρωτιέται αν «ο Διοικητής του Οργανισμού έχει ελέγξει, ως όφειλε, αν η Υπηρεσία αυτή του 1555 και κατ' επέκταση η ιδιωτική εταιρια που αμείβεται πλουσιοπάροχα γι' αυτό, προσφέρει πράγματι την υπηρεσία για την οποία αμείβεται;».

Διοικητικές ευθύνες

Δίνει ωστόσο και την απάντηση: «Οι εταιρίες αυτές, ενώ δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, στις εκλογικές αναμετρήσεις αποδεικνύονται πολύ δραστήριες, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους δωρεάν προς τα πολιτικά πρόσωπα που τις έχουν επιλέξει προηγουμένως να υπηρετήσουν συγκεκριμένες ανάγκες στο χώρο της δημόσιας διοίκησης».

Αυτή η συμπαιγνία εις βάρος της εξυπηρέτησης του πολίτη εξυπηρετείται από τον τρόπο που στελεχώνονται οι φορείς, εξηγεί ο κ. Προβόπουλος. «Οι διοικητές των δημοσίων οργανισμών της χώρας ακόμη επιλέγονται σταθερά με τα συνήθη κομματικά κριτήρια και πολλοί ειναι αντικειμενικά  ακατάλληλοι. Η επιλογή των διοικήσεων μέσω των λεγόμενων head hunters, μετά από μνημονιακές πιέσεις, λειτουργεί κατά κανόνα ως εξής: οι head hunters, πριν παραδώσουν στην κυβέρνηση μια λίστα με τους υποψήφιους προέδρους των οργανισμών, έχουν πάρει ήδη σαφή κατεύθυνση από τον αρμόδιο υπουργό για τα πρόσωπα που προκρίνει. Στο τέλος, από την λεγόμενη short list ο υπουργός επιλέγει έναν εξ αυτών, που έχει προεπιλέξει φυσικά ο ίδιος. Βεβαίως οι head hunters έχουν και οι ίδιοι ευθύνη γι αυτήν την αδιανόητη ελληνική ευρεσιτεχνία, όμως γιατί να αρνηθούν να κάνουν μια δουλειά "εύκολη", για την οποία αμείβονται άλλωστε πλουσιοπάροχα;».

Διαχρονικά χαμηλό το επίπεδο δημόσιας διοίκησης - Καμία αξιόλογη πρωτοβουλία από Μητσοτάκη

Η μεθοδική επιλογή «αντικειμενικά ακατάλληλων» στους δημόσιους φορείς με μόνο κριτήριο τις επιλογές των υπουργών οδηγεί τελικά στην διάλυση του κράτους με συνέπειες καταστροφικές και συχνά φονικές. «Aκριβώς αυτές οι απίστευτες ολιγωρίες προξενούν τελικά τις αδιανόητες συγκρούσεις τραίνων με τεράστιες απώλειες ανθρώπινων ζωών, τις εκτεταμένες πυρκαγιές ή το κλείσιμο εθνικών οδών με το πρώτο χιόνι κλπ.», τονίζει ο κ. Προβόπουλος.

Ο κ. Προβόπουλος σημειώνει ότι είναι γνωστό ότι το επίπεδο της δημόσιας διοίκησης της χώρας είναι χρονίως πολύ χαμηλό, αλλά «διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια μια συνεχή υποχώρηση, αφού ελάχιστα έχουν γίνει για να αντιστραφεί η τραγική κατάσταση».

Χαρακτηρίζει ταυτόχρονα «πρωτοβουλίες τύπου by-pass» κάποιες ενέργειες στις ψηφιακές υπηρεσίες, που «δεν στοχεύουν στην αναμόρφωση/αναβάθμιση του επιπέδου της δημόσιας διοίκησης, δηλαδή του πυρήνα της, αλλα στην παράκαμψή της».

Καυτηριάζει την απουσία έργου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν διετέλεσε στην κυβέρνηση Σαμαρά υπουργός Δημόσιας Διοίκησης, καθώς «επί της δικής του υπουργίας δεν αναλήφθηκε κάποια σοβαρή πρωτοβουλία, που θα μπορούσαμε να την θυμόμαστε εκ των υστέρων ως αξιόλογη».

Με πληροφορίες από: Αυγή

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)